کد خبر: 85429 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 مهر 1396 - 10:39
مرحله نهایی جشنواره مشاعره رضوی در بوشهر آغاز شد

اتحاد خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی با حضور ۶۴ نفر در بوشهر آغاز شد.حمیده ماحوزی صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی اظهار داشت: شعر یک هنر ملی و تاریخی است و فرهنگ در بطن و متن آن است،تعالی و رشد و گسترش آن طبیعی است ما با ادبیاتی سر و کار داریم...

اتحاد خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی با حضور ۶۴ نفر در بوشهر آغاز شد.


 حمیده ماحوزی صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی اظهار داشت: شعر یک هنر ملی و تاریخی است و فرهنگ در بطن و متن آن است، تعالی و رشد و گسترش آن طبیعی است ما با ادبیاتی سر و کار داریم که چکیده تجربه ی تاریخی و فرهنگی ملت ماست و به این دلیل حامل معرفت است.

 

به گزارش مهر؛ جشنواره ملی مشاعره رضوی، با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، سیره نبوی و ائمه معصومین (ع) و آشنایی نسل جوان با شخصیت برجسته امام رضا (ع) است که امری پسندیده و مهم در این راستا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: این جشنواره یکی از برکات حضور حضرت رضا (ع) در این کشور است که نصیب هنرمندان و دانش آموزان ما شده و از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف جشنواره‌های دیگر که دوام چندانی نداشتند و مستمر برگزار نشدند، این جشنواره از معتبرترین و ماندگارترین جشنواره‌های کشور است.

ماحوزی بیان کرد: از اهداف مهم این جشنواره می‌توان به بستر سازی و ایجاد زمینه انتقال فرهنگ و سبک زندگی، معارف سازنده و نورانی اسلام و اهل بیت (ع) به نسل امروز و همچنین پیوند مردم با آموزه‌های رضوی اشاره کرد.

وی با اشاره به حضور ۶۴ مشاعره‌کننده در این جشنواره، بیان کرد: این افراد از بوشهر، فارس، کرمان، خراسان شمالی، تهران، خراسان جنوبی، کهگلویه و بویراحمد، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه در جشنواره حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در این رویداد فرهنگی و هنری به هشت نفر اول هر گروه که به مرحله نهایی می‌رسند لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی اهداء می‌شود./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/85429