کد خبر: 85427 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 مهر 1396 - 10:33
رئیس صنعت، معدن و تجارت بوشهر:
راه‌اندازی میز صادرات میگو و محصولات پتروشیمی در استان بوشهر

اتحاد خبر: رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه‌اندازی میز صادرات میگو و محصولات پتروشیمی در استان بوشهر خبر داد.

اتحاد خبر: رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه‌اندازی میز صادرات میگو و محصولات پتروشیمی در استان بوشهر خبر داد.


به گزارش مهر، سید حسین حسینی محمدی صبح چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: توسعه صادرات غیرنفتی از دغدغه‌های اساسی دولت است و یکی از راه‌های برون‌رفت از رکود توسعه صادرات است.

وی اضافه کرد: ۲۱ میز کالایی برای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور تشکیل شده است و در کنار این میزها، میزهای محصول نیز تعریف شده است و هر استان نیز مسئولیت یک یا چند میز محصول را دارد و استان بوشهر مسئول میز صادرات دو محصول است که شامل میز میگو و پتروشیمی است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این میز باید حلقه‌ها و زنجیره‌ها از تولید تا صادرات در کنار هم دیده شود.

وی بیان کرد: پنج استان تولیدکننده میگو در کشور وجود دارد و در نشستی که داشتیم تصمیماتی برای توسعه صادرات داشتیم و قرار بر این شد که مکاتباتی را داشته باشیم تا تعرفه صادرات به چین رقابتی‌تر شود و برای صادرات به اروپا نیز اقدامات لازم را داشته باشیم و امتیازی برای صادرات ما به اروپا دیده شود.

حسینی محمدی خواستار حمایت دولت برای توسعه صادرات میگو شد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در تولید میگو، استان بوشهر می‌تواند عملکرد خوبی در این حوزه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی یکی دیگر از محصولاتی است که میز آن در استان بوشهر قرار می‌گیرد و با توجه به پتانسیل‌های استان، ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات این محصول وجود دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در صورتی که بخواهیم ته‌لنجی را ساماندهی کنیم، باید تجارت قانونی را کمک و تسهیل‌گری کنیم. برای مقابله با قاچاق باید تسهیل‌گیری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت: در راستای توسعه صادرات در استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و شاهد توسعه صادرات طی شش ماهه نخست امسال خواهیم بود. محصولات پتروشیمی و سیمان از مهمترین محصولات صادراتی استان است./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/85427