کد خبر: 85282 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 مهر 1396 - 17:54
عملکرد یکساله شرکت تعاونی دهیاری های بخش بوشکان+ تصاویر پروژه ها

اتحاد خبر:15 مهرماه ، در تقویم ما به نام روز روستا ثبت شده است. روستایی که کلام و شعار محور توسعه است و بنیان تولید پایدار ، روستایی که هر روز چشم انتظار خدمتی دیگر و حمایتی بیشتر برای توسعه پایدار است روستایی که این روزها با برنامه ویژه دولت شاهد تقویت و توسعه زیرساخت های لازم برای مردمان نجیب و ساده زیست آن هستیم...

اتحاد خبر:15 مهرماه ، در تقویم ما به نام روز روستا ثبت شده است. روستایی که کلام و شعار محور توسعه است و بنیان تولید پایدار ، روستایی که هر روز چشم انتظار خدمتی دیگر و حمایتی بیشتر برای توسعه پایدار است روستایی که این روزها با برنامه ویژه دولت شاهد تقویت و توسعه زیرساخت های لازم برای مردمان نجیب و ساده زیست آن هستیم.
ما در شرکت تعاونی دهیاری های بخش بوشکان بر آن شده ایم تا به این شعار ها در حد بضاعت خویش جامه ی عمل بپوشانیم و گامی هر چند کوچک در مسیر توسعه و بالندگی این صمیمی ترین ، تقسیم جغرافیایی ایران برداریم
از این رو ضمن تبریک روز روستا به روستا نشینان  عزیز و خدمتگزاران به آنها ، گزارشی از روند تشکیل و انجام پروژه های این شرکت به محضرتان تقدیم می داریم.

شرکت تعاونی دهیاری های بخش بوشکان تحت شماره ۱۵۱۹ وشناسه ملی ۱۰۸۶۱۰۶۳۰۵۴ درمورخ ۱۳۸۸/۰۳/۲۴  به ثبت رسید. در ابتدای تأسیس، شرکت تعاونی متشکل از ۷ عضو از دهیاری های بخش بوشکان و دارای ۳۵ سهم به ارزش ریالی ۱۰۵۰۰۰۰۰ریال بوده است اما در حال حاضر با افزودن ۳ دهیاری دیگر به مجموعه شرکت تعاونی، دارای ۱۰ عضو  و  ۱۰۰سهم به ارزش هر سهم ۳۰۰۰۰۰ریال می‎باشد که هر عضو ۹ سهم را دارا هستند.

تفاوت این شرکت ها با شرکت های دیگردراین است که سودی که شامل شرکت می شودبه دست افرادنمی افتدکه با آن ثروت بیندوزند بلکه دراختیاردهیاری ها به عنوان یک نهاد مردمی قرارمی گیردکه صرف عمران و آبادانی و فرهنگ سازی روستاهای کشورعزیزمان ایران می شود پس شایسته است این شرکت هاتحت حمایت بیشتری ازطرف دولت قرارگیرند.

اکنون نیزضمن تقدیروتشکر از همراهی وهمکاری های مسئولین محترم دفترامورروستایی واعضای تعاونی (دهیاران پرتلاش وخستگی ناپذیر بخش)،این شرکت توانسته است با اخذرتبه ۵ پیمانکاری در رشته راه وابنیه و شرکت درمناقصه های پروژه های عمران روستایی دربخش وحتی استان فرصت ایجاداشتغال پایداربرای روستاییان وخدمت رسانی بهتروبیشتربه روستاهارافراهم نماید.

باشدکه این اقدام باآینده نگری مسئولین محترم درزمینه واگذاری پروژه هابه اصلح ترین شرکت مستقردرروستا(یعنی همه ی شرکت های تعاونی دهیاری ها)همراه گرددوشاهدخدمات ارزنده ای درتمام زمینه هادرروستاهای محروم استان عزیزمان بوشهرباشیم. دولت نیزمی تواند با واگذاری طرح های هادی،طرح های احداث ساختمان،احداث راه های روستایی وسایرپروژه های عمرانی روستاها به این شرکت کمک نماید.

 

شرکت تعاونی دهیاری های بخش اهداف زیر را دنبال می کند:

الف) استفاده ازمشارکت های اقتصادی داخلی وخارجی جهت سرمایه گذاری درفعالیت های تولیدی، خدماتی، معدنی، کشاورزی، بهداشتی، اموزشی، رفاهی ونظایر آن ها.

ب) تلاش درجهت ایجاداشتغال مولدوپایدار.

ج)توسعه وگسترش فعالیت هابه منظورافزایش درآمدوارتقاء سطح معیشت وبهداشت ورفاه اهالی روستاها.

د) کمک به خودکفایی وتقویت بنیه اقتصادی نهاد دهیاری.

و) تسهیل درارایه خدمات واجرای پروژه های دهیاری ها.

 

عمده فعالیت های این شرکت در زمینه های زیر می باشد:

  • احداث ساختمان دهیاری ها
  • احداث بوستان های روستایی
  • برگزاری دوره های آموزشی شوراها، دهیاران و ذیحسابان استان بوشهر
  • زیرسازی، جدول گذاری و احداث پل در سطح روستاها
  • اجرای پروژهای منابع طبیعی:
  • جنگل کاری و کشت گیاهان دارویی
  • تهیه و نصب آبگرمکن های خورشیدی
  • احداث آب انبار
  • احداث هلالی آبگیر
  • احداث و ساماندهی محل دفن پسماند روستاهای استان بوشهر
  • احداث زمین چمن مصنوعی
  • اجرای خیابان

گوشه های از فعالیت یکساله شرکت تعاونی دهیاری های بخش بوشکان را در ادامه خواهید دید.

۱- احداث محل دفن پسماند مشترک روستایی در ۵ نقطه استان بوشهر ( بخش مرکزی دیر، بخش بردخون، بخش سعدآباد، بخش ارم و روستاهای محمود احمدی)

احداث مخازن دفن پسماند مشترک بخش  بردخون: ظرفیت ۶۵۰۰ مترمکعب

احداث ۱ کیلومتر جاده دسترسی محل دفن پسماند روستاهای بخش بردخون

حصارکشی: محل دفن پسماند روستاهای محمود احمدی تنگستان

۲- زیرسازی و حصارکشی زمین چمن مصنوعی روستای امام زاده

 

۳- احداث ساختمان دهیاری ها (روستای تنگزرد، بنارآزادگان و نظر آقا شهرستان دشتستان، عباسی شهرستان گناوه، عالی چنگی و پهلوان کشی تنگستان)

 ساختمان دهیاری نظر آقا با مساحت ۴۱۸ متر مربع

۴- بهسازی و حصار کشی زمین چمن مصنوعی روستای طلحه

 

 

 

۵- زیرسازی، جدول گذاری و احداث پل در سطح روستاها (روستاهای شاهیجان و طلحه)

 

 

زیرسازی و جدول گذاری خیابان روستای  شاهیجان به طول ۱۸۰۰ متر

 

 

زیرسازی و جدول گذاری خیابان روستای  طلحه به طول ۴۰۰ متر

 

 

زیرسازی و جدول گذاری خیابان روستای  طلحه به طول ۴۰۰ متر

 

۶- احداث سایت تولید کمپوست شاهیجان

 

۷- انتخاب تعاونی دهیاری های بخش بوشکان به عنوان برترین تعاونی استان بوشهر در سال های ۹۵ و ۹۶

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/85282