کد خبر: 85280 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 مهر 1396 - 18:56
مدیر کل میراث فرهنگی استان بوشهر در نشست با سمن های حوزه میراث فرهنگی
مطالبات را حق طبیعی سمن ها می دانم/ مرمت کاروانسرای مشیرالملک برازجان بزودی+ تصاویر

اتحادخبر: اولین نشست مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  بوشهر در سال جاری بافعالان تشکل های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد. به گزارش اتحادخبر؛ ظهر امروز 17 مهر ماه ناصر امیرزاده مدیر کل میراث فرهنگی استان با  فعالان  تشکل های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی دیدار، گفتگو و به مشکلات آنان ...

اتحادخبر- سکینه صابری: اولین نشست مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  بوشهر در سال جاری بافعالان تشکل های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اتحادخبر؛ ناصر امیرزاده مدیر کل میراث فرهنگی استان بوشهر ظهر امروز دوشنبه 17 مهر با فعالان تشکل های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی دیدار، گفتگو و به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

 

مرمت کاروانسرای مشیرالملک( دژ) برازجان

 

امیرزاده در پاسخ به سئوال مدیر انجمن گردشگران دشتستان در خصوص چرایی متوقف شدن روند ترمیم و بازسازی کاروانسرای مشیرالملک(دژ)برازجان اظهار داشت: اعتبارات خوبی برای بازسازی و مرمت کاروانسرای مشیرالملک( دژ)  برازجان تخصیص داده شده است.

 

وی  اعتبارات تخصیص داده شده برای دشتستان را بیش از  ۸میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: انشاالله بزودی کار مرمت شروع خواهد شد.

 

امیرزاده در خصوص فعالیت های چشمگیر سمن های استان گفت: امسال در جشنواره ای که برای بررسی فعالیت سمن های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کشور برگزار شد، استان بوشهر جزو سه مقام برتر کشور شد.


مدیر کل میراث فرهنگی استان با تاکید بر استقلال سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد با توجه به نامی که دارند باید مستقل باشند و متکی به هیچ ارتباط دولتی نباشند چرا که اگر به این رابطه دولتی وابسته باشند به محض قطع ارتباط سمن ها دچار مشکل خواهند شد.

 

 

وی مطالبات را حق طبیعی سمن ها دانست و گفت: مطالبات را حق طبیعی سمن ها می دانم و  از نقد دوستان ناراحت و دلگیر نمی شوم.

 

امیرزاده خدمت به سمن ها و فعالان در این حوزه را وظیفه خود دانست و اشاره کرد: مطالبات و اعتراض و گلایه حق طبیعی شماست، بخاطر اثر همین مطالباتی که در گذشته داشتید اکنون باعث رشد قابل توجه اعتبارات این اداره شده و اعتبارات عمرانی خوبی برای اداره کل میراث فرهنگی جذب کرده ایم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی استان رسیدگی به بافت تاریخی استان از جمله شهر برازجان- کاروانسرای مشیرالملک ( دژ) ، کنگان- قلعه نصوری ، قلعه کلات، دشتی- محمدخان  و ...را اهداف مهم خود در آینده نزدیک دانست .


 

دستگیری 11حفار غیر مجاز در مناطق صعب العبور
سرهنگ خدارحم مرادی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه این نشست با اشاره به محدودیت های  خود و همکارانش اظهار داشت:  یگان حفاظتی نمی تواند همانند یک پلیس رفتار کند،  مهمترین وظایف ما حفاظت از آثار  می باشد.


مرادی ضمن تشکر از حمایت مسئولین گفت: ما با حمایت مسئولین کار قانونی انجام می دهیم و کار ما جلوگیری از حفاری های غیر مجاز و کارهای غیر قانونی می باشد.


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری از فعالان تشکل های مردم نهاد خواست تا  با این نهاد  همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف و کارهای غیر قانونی از قبیل حفاری های غیر مجاز و تخریب اثارهای باستانی به نیروهای یگان حفاظت اطلاع دهند.


وی از محدودیت ها و کمبود نیروهای این یگان خبرداد و گفت: نیروهای ما محدود هستند و امکانات کم، اما با وجود همه این کمبود ها، نهایت سعی خود را در حفظ آثار داریم.

 

 

مرادی اظهار داشت: در سال جاری با همکاری کارکنان نیروی انتظامی در کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان و انجام کار اطلاعاتی تعداد 15 مورد عملیات با حفاران غیر مجاز در مناطق صعب العبور داشتیم که خوشبختانه موفق به دستگیری 11 نفر  از آنان شدیم که پرونده  متخلفان تکمیل، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری  در این نشست از همکاران محترم خود در نیرو ی انتظامی استان و کارکنان یگان حفاظت میراث، تقدیر و تشکر بعمل آورد.

 

مرادی افزود: به زودی برای اطلاع رسانی مردم از تخلف ها یک شماره ۴ رقمی اختصاص و در اختیار شهروندان خواهیم گذاشت./ص



 





 


 







لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/85280