امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 11 مهر 1396 - 08:58
اتحاد خبر: نفت تهران امسال یکی از دشوارترین و در عین حال عجیب‌ترین سال‌های تاریخ خودش را تجربه می‌کند.

اتحاد خبر: ماجرای کش‌دار بدهی‌های سرسام آور این تیم به بازیکنانش در فصل‌های قبل از یک سو و نامشخص بودن وضعیت سرمربی این تیم در فاصله چند روز مانده به آغاز لیگ هفدهم از سوي دیگر، اوضاع نفت را مبهم و پیچیده‌تر از قبل کرده بود. نفتی که با بمب خبری سرمربیگری علی‌کریمی برای شروع لیگ استارت زد، در آستانه سوپرجام با کناره گیری جادوگر بدون مربی به مصاف پرسپولیس و برانکو رفت. این در حالی بود که بلافاصله پس از استعفای‌کریمی، مدیران نفت حمید درخشان را به عنوان سرمربی معرفی کردند.


جایگزینی کریمی با درخشان

به گزارش قانون، پس از حدود یک ماه تمرین بازیکنان، مسئولان نفت تهران در نهايت با بازیکنان مدنظر کریمی، اول کنار زمین تمرین و سپس در هیات فوتبال استان تهران قرارداد امضا کردند. با این حال علی کریمی پس از دیدن شرایط نابسامان تیم نفت، حاضر به امضای قرارداد نشد. پس از اینکه مالکان باشگاه نفت از خیر علی کریمی گذشتند به سراغ کمک‌های او مانند مهرداد خانبان، علی‌رضا امامی‌فر و... رفتند تا یکی از آن‌ها را راضی به نشستن روی نیمکت نفت کنند اما آن‌ها که به‌خاطر علی‌کریمی به این تیم آمده بودند، هیچ کدام راضی به قبول این پیشنهاد نشدند تا در ساعت‌های پایانی 30 تیر، نفتی‌ها به سراغ حمید درخشان رفتند و او نیز در مذاکراتی یکی، دو ساعته هدایت این تیم را قبول کرد. حمید‌درخشان خیلی زود به عنوان جایگزین جادوگر معرفی شد و پس از شکست سه بر صفر نفت در برابر پرسپولیس به طور رسمی دوران مربیگری خود را در نفت تهران شروع کرد.

تغییرات پسا کریمی

پیام صادقیان و حمیدرضا علی‌عسگری پس از رفتن علی کریمی دیگر حاضر به ادامه فعالیت در نفت نشدندو با آمدن حمید درخشان خیلی از بازیکنانی که با آن‌ها قرارداد جدید امضا شده بود، مدنظر این مربی قرار نگرفتند و او دوباره با سلیقه خودش شروع به یارگیری کرد و بازیکنان پا به‌سن‌گذاشته‌ای مانند محسن بنگر، هاشم بیک‌زاده و محمد نصرتی را به نفت آورد.

تغییر مالکیت نفت تهران

برخلاف انتظارات، تیم درخشان شروع خوبی در لیگ برتر داشت اما رفته رفته نفتی‌ها افت کردند و در پایان هفته ششم نفت تهران با کسب پنج امتیاز از 6 بازی تیم درخشان، اوضاع جالبی نداشت. در روزهایی که آرامش نسبی در تمرینات نفت تهران شکل گرفته بود به یک‌باره خبر واگذاری این باشگاه به شرکت نفت طلاییه منتشر شد. حال محمدرضا جهانیان در رأس باشگاه نفت قرار داشت و در اولین اقدام مدیریتی خود بالافاصله نام نفت تهران را به نفت طلاییه تهران تغییر داد.

همه پرسی، برای انتخاب مربی جدید

اوضاع در نفت بسیار پیچیده شده بود و حمیددرخشان نیز تمرینات این تیم را تا مشخص شدن اوضاع، تعطیل اعلام کرد. پس از واگذاری نفت تهران به مالک جدید حمیدرضا جهانیان، مالک باشگاه نفت طلاییه تهران بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه را دور یکدیگر جمع کرد و نشستی صمیمی با آن‌ها داشت تا از مشکلاتی که گریبانگیر آن بودند، مطلع شود. تاجیک، عضو هیات واگذاری باشگاه نفت تهران، بازیکنان را به جهانیان معرفی کرد و مالک جدید این باشگاه نیز بعد از شنیدن مشکلات تیم، تمرینات، بازیکنان و ... به شکل غیر منتظر‌ه‌ای از آن‌ها راجع به سرمربی جدید نظرخواهی کرد. جهانیان از بازیکنان نفت سوال کرد چند نفر موافق سرمربیگری علی کریمی در این تیم هستند که بيشتر حاضران در جلسه دست خود را به نشانه تایید بالا بردند و مالک جدید باشگاه نفت طلاییه نیز اعلام كرد به زودی کریمی در تمرینات حضور پیدا می‌کند.

جایگزینی درخشان با کریمی

حمید درخشان که درپنج بازی هدایت نفت را برعهده داشت، جای خودش را به علی‌کریمی داد تا کریمی با وقفه ای دو ماهه به نیمکت مربیگری نفت بازگردد. علی‌کریمی در بدو ورودش، دست به خانه تکانی اساسی در نفت زد؛اوابتدا سامان‌آقازمانی، احمد آل نعمه و سه بازیکن رده سنی امید این تیم را کنار گذاشت و در ادامه سه بازیکن دیگر به نام‌های هاشم بیک زاده ، حامد آقایی و علی زینالی را از‌ترکیب خارج کرد تا تعداد بازيكناني که از زمان حضور دوباره‌اش در نفت کنارگذاشته به هشت نفر برسد.

جادوگر ناراضی

علی کریمی در دوران یک ماهه حضورش روی نیمکت نفت، یک تساوی، یک شکست و یک برد را درکارنامه خود ثبت و با کسب چهار امتیاز از سه‌بازی، عملکرد قابل قبولی داشت. کریمی که به‌طور معمول نشان داده اگر شرایط بر وفق مرادش نباشد و امکانات مورد نظرش فراهم نشود نمی تواند دوام بیاورد، این بار با جهانیان به مشکل برخورد و اختلاف نظر او و جهانیان باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی پیرامون استعفای جادوگر فوتبال ایران از سرمربیگری نفت طلاییه شکل بگیرد. مشکل کریمی این بود که جهانیان در بدو ورود به نفت تهران، وعده‌هایی درباره حل شدن مسائل مالی و فراهم کردن امکانات داده بود که هیچ یک عملی نشدند. در همین حین، بار دیگر صحبت‌هایی از سوی مسئولان نفت طلاییه و در رأس آن‌ها جهانیان،پیرامون بازگشت حمید درخشان به تمرینات نفت تهران مطرح شد و در ميان تعجب همگان باردیگر درخشان به عنوان سرمربی نفت معرفی شد.

سرنوشت نیمکت نفت

علی کریمی در آخرین مصاحبه‌اش صحبت‌هایی را که پیرامون استعفای او بود، تکذیب کرد و در تمام تمرینات نفت با قدرت حضور پیدا کرد تا معادلات نیمکت نفت پیچیده‌تر از قبل شود. البته به تازگی باشگاه نفت اعلام کرده برای بازیکنانی که در تمرینات علی‌کریمی حاضر می‌شوند، جریمه 20درصدی در نظر گرفته است. ماجرا به قدري پيچيده بود كه قرار شد تمرینات نفت با حضور درخشان به صورت مخفیانه و به دور از چشمان رسانه‌ها برگزار شود. ناگفته نماند که به زودی بازیکنان نفت با حمید درخشان راهی اردوی پنج‌روزه جزیره کیش خواهند شد. روز گذشته نيز بازيكنان نفت همراه با علي‌كريمي در تمرينات حاضر شدند اما مسئولان ورزشگاه،اجازه ورود به زمين و تمرين كردن را به آن‌ها ندادند. همين موضوع سبب شد تا علي كريمي به سازمان ليگ رفته و از جهانيان شكايت كند. او در اين باره گفت: «من پیامکی به مالک باشگاه دادم و در خصوص کم و کاستی‌ها صحبت‌هایی را انجام دادم، هنوزاین کم‌وکاستی‌ها در تیم وجود دارد و این را می‌توانید از بازیکنان تیم سوال کنید. در آن پیامک همه مشکلات را گفتم و مدعی شدم اگر با این شرایط کار پیش برود، من دیگر نیستم. جالب است آقایان با استناد به این پیامک می‌گفتند من استعفا کرده‌ام ولی وقتی دیدند این موضوع سندیت ندارد، داستان‌های دیگری درست کردند». وی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد شما دو میلیارد و 600 میلیون تومان با نفت قرارداد امضا کردید، گفت: «متاسفانه در این مملکت فقط شایعه درست می‌شود، قرارداد من دو میلیارد و 600 میلیون نیست ولی هر چه هست، تمام و کمال و تا ریال آخر آن را می‌خواهم، خودم به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌روم و تمامی کارهایم را موبه‌مو اجرا می‌کنم. فدراسیون فوتبال ایران زیرمجموعه AFC است و بالاخره آن‌ها باید بدانند یک‌سری قوانین در اینجا وضع شده که یا اجرا می‌شود یا نمی‌شود، اگر نمی‌شود من از طریق فیفا و AFC اقدام می‌کنم». کریمی در خصوص اینکه بازیکنان تیم در یک جلسه خصوصی از مالک باشگاه خواسته‌اندخودش را سرمربی کنند، گفت: «من نه در آن جلسه حضور داشته‌ام و نه شخصی از طرف من در آن جلسه حضور داشته است ولی مطمئن هستم آن فیلم از طریق دوربین‌های خود آقایان که 24 ساعت اطراف او هستند و از وی عکاسی می‌کنند، بیرون آمده است. بازیکنان تیم در آن فیلم همگی داشتند حرف گوش می‌کردند و مشخص است که از اطرافیان خود این آقا این فیلم منتشر شده است». صحبت‌هاي پاياني علي كريمي درباره جهانيان بود. او در اين باره عنوان كرد: «شما بروید از آن‌هایی که این اهلیت را تایید کرده‌اند، سوال کنید. جالب است خبرنگاران به ما می‌گویند کسی جواب‌مان را نمی‌دهد، پس وظیفه خبرنگاری چیست؟ ثابت شدن اهلیت این آقا به من ربطی ندارد ولی آن‌هایی که مجوز داده‌اند، باید پاسخگو باشند». جهانيان نيز در واكنش به اظهارات كريمي گفت: «ما برای آقای کریمی حکم زده‌ایم که باید بر تیم های پایه ما نظارت داشته باشد. آقای کریمی متاسفانه ريیس و مرئوس را یادش می‌رود و خود مختار عمل می‌کند. من فکر نمی‌کردم در ورزش حرفه‌ای چنین مسائلی وجود داشته باشد که مربی برخلاف نظر مالک باشگاه عمل کند. من فوتبالی نیستم اما ما مدیریت بین المللی کرده‌ایم و این مسائل برای‌مان خیلی بزرگ نیستند. با این حال من اگر جای آقای کریمی بودم با آقای درخشان کار می‌کردم. کار که عیب نیست. برای خود من نيزپیش آمده كه ما مدیری را انتخاب كرديم و خودم زیر دست او کار کردم. ما باید این فرهنگ را کنار بگذاریم و دنبال انجام دادن کارهای خوب باشیم».

بازیکنان سر در گم

قربانی اصلی کشمکش‌های این روزهای باشگاه نفت، بازیکنان این تیم هستند. در اولین حضور درخشان روی نیمکت نفت او تعدادی از بازیکنان دوران کریمی را از تیم اخراج کرد. علی کریمی نیز در بدو دومین حضورش در نفت، هشت بازیکنی را که در زمان حضور درخشان جذب شده بودند، از تیم اخراج کرد. حالا باید دید این بار درخشان با بازیکنی مثل امین منوچهری که توسط علی کریمی جذب نفت شد، چه برخوردی خواهد داشت. نكته جالب اينجاست كه حميد درخشان به بازيكنان كنار گذاشته شده توسط جادوگر اعلام كرد كه به تمرين اين تيم بازگردند. اين رفت و برگشت‌ها به تمرينات نفت، سبب شده تا اين بازيكنان نيز سردرگم باشند.

فاجعه‌ای به نام نفت

متاسفانه شرایطی که در باشگاه نفت شاهد آن هستیم، مثال بارز عدم مدیریت صحیح در فوتبال لیگ برتر کشورمان است. یادمان نمی رود که مرتضی پور علی گنجی که اکنون کنار ژاوی بازی می کند، در همین تیم نفت ستاره شد و به السد قطر رفت و یا وجود وریاغفوری، وحید امیری و بسیاری از بازیکنان نامدار تیم ملی را مدیون همین تیم نفت هستیم. نفت تا چند سال پیش از بهترین تیم‌های ایران بود و حتی با دست خالی قهرمان جام حذفی شد و عملکرد قابل قبولی در آسیا نیز از خودش به جاي گذاشت اما اکنون بازیچه افرادی شده است که تشنه دیده شدن هستند. به طور حتم علی کریمی که سال‌های سال از نبود امکانات اولیه در ایران شاکی بود، نمی‌تواند با کسانی که براي نابودي يكي از ريشه‌دارترين تيم‌هاي ايران تلاش مي‌كنند، همکاری کند. حال تیم نفت به هیچ عنوان خوب نیست و باید توجه ویژه‌ای به اوضاع این تیم بشود؛ چراکه اگر پای اتفاقاتی که در این باشگاه رخ داده به فیفا باز شود حتی امکان تعلیق کل فوتبال ایران نیز وجود دارد.


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 6 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 10 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...