کد خبر: 84521 ، سرويس: ایران و جهان
تاريخ انتشار: 07 مهر 1396 - 17:13
امام جمعه کرمانشاه:
اقتدار ایران در منطقه به برکت عاشورا است

اتحاد خبر:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز با اقتدار تمام در خاورمیانه ایستاده است.

 

امام جمعه کرمانشاه

به گزارش اتحاد خبر، آیت الله مصطفی علما در  خطبه های نماز جمعه به واقعه عاشورا و جانفشانی امام حسین و یارانش اشاره‌داشت و اظهار کرد: امام حسین (ع) تمام هدفش در راهی شدن به صحرای کربلا امر به معروف و نهی از منکر بود.

آیت الله علما امر به معروف و نهی از منکر را شیرازه اصلی اسلام دانست و ادامه داد: یادمان باشد این فرضیه نباید هرگز به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به دو روز مهم تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: امام راحل فرمود ما هرچه داریم از تاسوعا و عاشورا داریم و اگر امروز اسلامی هست به برکت خون شهدایی است که در صحرای کربلا به زمین رخته شد.

آیت الله علما تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی و الگوگیری از بصیرت، دلاوری و جانفشانی قمربنی هاشم و شهدای دشت کربلا است که امروزامثال شهید حججی‌ها چشم بر روی امیال دنیا می‌بندند و خود را فدای ملتشان می‌کنند.

آیت الله علما با بیان اینکه شهادت محسن حججی غوغایی در کشور راه انداخت، افزود: کشور به این فضا احتیاج داشت تا به دنیا بفهماند که انقلاب زنده است، باید انقلابی فکر کنیم، این انقلاب باید زنده، با نشاط و در دنیا مطرح باشد.

وی در پایان گفت: اگر امروز ایران در کمال آرامش و امنیت است و به قدرتی بزرگ در خاورمیانه تبدیل شده است، همه و همه به برکت زنده نگه داشت تاسوعا و عاشورای حسینی است./م

ایسنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/84521