کد خبر: 83680 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 30 شهريور 1396 - 22:01
اختصاصی اتحادخبر/ روستاگردی گردشگران دشتستان(1)
ابوالفیروز، روستایی خشتی که می توانست ابیانه برازجان شود+ تصاویر

اتحادخبر: گردشگران دشتستان از روستای ابوالفیروز از توابع شهرستان دشتستان بازدید و با مردم صمیمی این روستا دیدار و گفتگو کردند. به گزارش خبرنگار اتحادخبر؛ انجمن گردشگران دشتستان درادامه سلسه تورهای گردشگری تابستانه خود دراستان بوشهرعصر امروز 30 شهریور آخرین تور گردشگری تابستانه خود را با آغاز دوره روستا گردی و بازدید...

اتحادخبر- سکینه صابری: گردشگران دشتستان از روستای ابوالفیروز از توابع شهرستان دشتستان بازدید و با مردم صمیمی این روستا دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار اتحادخبر؛ انجمن گردشگران دشتستان درادامه سلسه تورهای گردشگری تابستانه خود دراستان بوشهرعصر امروز 30 شهریور آخرین تور گردشگری تابستانه خود را با آغاز دوره روستا گردی و بازدید از روستای ابوالفیروز در ۸ کیلومتری جنوب برازجان به پایان برد. 

کمالی پور: روستاگردی اولویت گردشگران دشتستان

مدیر انجمن گردشگران دشتستان در مورد اولویت های این انجمن در گفتگو با خبرنگار اتحادخبر گفت: طبیعت گردی و روستاگردی یکی از اولویت های انجمن گردشگران می باشد.

مجید کمالی پور در این باره اظهارکرد: اغلب روستاهای منطقه دشتستان دارای جاذبه‌های قابل توجهی برای مهمانان گردشگر و حتی مهمانان نوروزی است که متاسفانه برخی از این جاذبه ها ناشناخته و معرفی نشده اند به همین دلیل انجمن گردشگران دشتستان تصمیم به معرفی این روستاها و جاذبه های گردشگری آنها و بررسی مشکلات آنها را دارد.

وی ادامه داد: خانه های خشتی روستاها که همراه با طبیعتی بکر و دست نخورده هستند، جاذبه ای کم‌نظیر برای گردشگران تلقی می شوند.

کمالی پور بیان داشت: در شهرستان دشتستان روستاهای بسیاری هستند که بخشی از آنها دارای پتانسیل‌های بسیاری برای جذب توریسم هستند که متاسفانه بر اثر بی توجهی و فراموشی در حال از بین رفتن هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم با کمک مسئولین امر و اداره میراث فرهنگی و گردشگری مشکلات اسکان گردشگران در روستاها در قالب حضور در اقامتگاه ها برطرف شود که گردشگران بتوانند با خیالی آسوده در مکانی مطمئن و سنتی در روستاهای منطقه اسکان یابند.

مجید کمالی پور افزود: با توجه به کمبودهای فضای آموزشی از مسئولین امر درخواست داریم با بازدید از مجموعه آموزشی این روستا، مشکلات را مرتفع کنند تا مانع مهاجرت بیشتر مردم روستا به برازجان شوند.


مسیح گل: مهمترین دلیل مهاجرت روستاییان فقر امکانات
احمد مسیح گل راهنمای انجمن گردشگران در روستای ابوالفیروزضمن خوش آمد گویی به گردشگران در خصوص معرفی این روستا گفت: جمعیت این روستا حدود 160 نفر و 90 خانوار می باشد.

 

مسیح گل با اشاره به مشکلات فراوان مردمان این روستا و بیان دلایل مهاجرت اکثر مردم این روستا به شهر خاطرنشان کرد: مشکلات و کمبود امکانات رفاهی، فقر امکانات ورزشی و حل نشدن مشکلات روستا، مردم را وادار کرد از روستا و زادگاه خود دست بشویند و بر خلاف میل باطنی خود  به شهر مهاجرت کنند.

وی یکی از مشکلات را نبود امکانات خوب برای تنها مدرسه این روستا بیان کرد وگفت: مدرسه دبستان "شهید غلامحسین مسیح گل" تا پارسال از وسایل سرمایشی محروم بوده است و بعد از چندین سال، امسال دو عدد کولرگازی به مدرسه دادند.

مسیح گل با اشاره به کمبود کلاس های درس برای دانش آموزان اظهار کرد:  دبستان "شهید غلامحسین مسیح گل"  تنها دو کلاس دارد با حیاط  خاکی و پوشیده از شن و ماسه، آب مصرفی این مدرسه هم اغلب از آب انبار می باشد و وضعیت سرویس بهداشتی دانش آموزان هم به تازگی بهتر شده است.

وی ضمن تشکر فراوان از خیر مدرسه ساز بابت کار بسیار ارزشمندشان در جهت ساخت مدرسه جدید و نو در این روستا از مسئولین و مدیریت آموزش پرورش شهرستان دشتستان درخواست توجه و عنایت بیشتر به مدرسه وامکانات رفاهی و ورزشی برای دانش اموزان این روستا را خواستار شد.

مسیح گل ضمن ابراز امیدواری جهت تسریع تکمیل مدرسه توسط خیر مدرسه ساز و مسئولین ذیربط گفت: امیدواریم همانگونه که مسئولین و مردم با همت والای خود مسجد و محل عبادت را برای مردم روستا آباد کردند فکری هم به حال تنها مدرسه این روستا کنند، چرا که "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است"، ای کاش نصف هزینه تزئینات مسجد را برای مدرسه مصرف می کردند.

به گزارش اتحادخبر؛ آقای احمد مسیح گل یکی از خیرین این روستا می باشد که زمین های مسجد، مدرسه، خانه بهداشت و ساختمان شرکت تعاونی را به مردم این روستا اهداء کرده است.

احمد مسیح گل بنیانگذار مسجد صاحب الزمان(ع) این روستا در سال 60-61 بوده است که با اهداء زمین به مسجد با کمک مردم و جهاد سازندگی مسجد را پایه گذاری کرد. وی ازایثارگران هشت سال دفاع مقدس بوده که سابقه بیش از 32 ماه حضور در جبهه های جنگ را در کارنامه زرین خود دارد./ص

 




























 

عکاس: مجید کمالی پور- ندامزارعی- احسان مصدق

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/83680