امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 07 دي 1391 - 14:51

حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم، اما آنها از نظرات قبلی خود برنگشته اند گفت: اما اهل فتنه دور اینها جمع شده‌اند و به حیثیت‌شان آسیب زده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم، اما آنها از نظرات قبلی خود برنگشته اند گفت: اما اهل فتنه دور اینها جمع شده‌اند و به حیثیت‌شان آسیب زده‌اند.

وی تاکید کرد: من موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم چون با هر دویشان کار کرده‌ام. یک سال و نیم وزیر موسوی بودم و با کروبی نیز در کمیته امداد و زندان بودم.

خبرنگاری پرسید پس به نظر شما باید از این دو فرد رفع حصر شود که وی در پاسخ به این سوال گفت: من را وارد سیاست نکنید. این موضوعات کار امنیتی و قضایی است و دستگا‌های قضایی و امنیتی باید به این موضوع رسیدگی کنند.

وی هم‌چنین در مورد توهین به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز گفت: نحوه برخورد که با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌شود قابل قبول نیست. من با ایشان در زندان بوده‌ام و آیت‌الله هاشمی در زمان غربت اسلام در مسوولییت خود هیچ کوتاهی نکرده‌ است. البته ایشان مجتهد سیاسی هستند و در موضوعات سیاسی نظرات خاص خود را دارد.

عسگراولادی با بیان اینکه در شرایط کنونی نباید خط ضدهاشمی یا خط ضدناطق‌نوری باز کنیم، اظهار کرد: این‌چنین مسائلی را دشمن می‌خواهد.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه جبهه پیروان احتمالا هفته آینده در نشست با جامعتین در خصوص انتخابات نشستی برگزار خواهد کرد گفت: ائتلاف با پایداری در این جلسه بررسی می‌شود.
حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ائتلاف با جبهه پایداری و دیدار با آیت‌الله مصباح اظهار داشت: پس از اینکه توفیق نشست جمعی با نمایندگان جامعتین و جبهه را داشته باشیم در آنجا درباره ائتلاف اصولگرایان درباره گروه‌ها، شخصیت‌ها و افراد برنامه‌ریزی می‌کنیم.

عسگراولادی با بیان اینکه هنوز برای این دو سوال پاسخی ندارم تا زمانی که با جامعتین نشست داشته باشیم افزود: اعضای این هیئت مربوط به 3 گروه مشخص شده ولی برای گفتن نیست.

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه احتمالاً این نشست از هفته آینده برگزار می‌شود درباره این سوال که آیا جامعتین هم کاندیدا معرفی خواهد کرد یا خیر گفت: خیر آنها نمی‌خواهند نامزد مشخص داشته باشند.

وی تاکید کرد: جبهه پیروان در صدد است که زیر سایه روحانیت و مراجع باشیم و از آنها تقاضا کنیم نامزدهای اصولگرا دور یکدیگر جمع شده تشکیل تیم دهند و مصداق تعیین کنند.

عسگراولادی با بیان اینکه ما درباره مصداق خود با جامعتین مشورت می‌کنیم اما جامعتین قصدی برای معرفی نامزد مشخص ندارد یادآور شد: ما هم انتظار نداریم که جامعتین به زحمت بیفتد و نامزدی معرفی کند البته آنها خودشان هم موافق نیستند.

دبیرکل جبهه پیروان با تاکید بر اینکه معرفی این هیئت برای رسیدن به ائتلاف و طراحی یک مدل وحدت در انتخابات است یادآور شد: ما در این هیئت سه‌گانه می‌خواهیم بنشینیم و درباره ائتلاف اصولگرایان صحبت کنیم شاید خود بنده هم عضو این هیئت باشم.

وی گفت: در این نشست درباره گفتمان انتخابات و برنامه دولت آینده صحبت کرده و این مسائل را مشخص می‌کنیم و قرار است از گفتمان و برنامه به سمت تیم محوری حرکت کنیم.

عسگراولادی تاکید کرد: در نهایت این تیم روی گفتمان و مصداق ریاست جمهوری یازدهم بحث می‌کند.

دبیرکل جبهه پیروان در خصوص ائتلاف با پایداری ادامه داد: برای ما هیچ اصولگرایی استثنا نیست و ما می‌خواهیم که همه تشکل‌های اصولگرا زیر چتر جامعتین باشند و هر کس هم که نپذیرفت دیگر نپذیرفت.

وی دیدار با آیت‌الله مصباح را افتخار خود دانست و در عین حال تصریح کرد: ما هنوز برای دیدار با ایشان استجازه نکرده‌ایم و آیت‌الله مصباح‌ هم اجازه نداده‌اند.

عسگراولادی درباره توصیه به دولت در ماه‌های پایانی آن خاطرنشان کرد: ما با انحراف و اهل فتنه درگیری نداریم اما به آنها توصیه می‌کنیم که به آهنگ ولایت و مردم اعتنا کنند و از فتنه‌جویان تبری بجویند.

دبیرکل جبهه پیروان در پاسخ به این سوال که پس چرا شما در مقالات اخیر روزنامه ولایت نام مشایی را برده‌اید گفت: با توجه به صحبت‌های رئیس‌جمهور معتقد بودم که او صفت اولیا و انبیا را برای مشایی به کار برده در حالی که چنین تعریف‌هایی درست نیست.

وی در خصوص کاندیداتوری مشایی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر فرد ایرانی می‌تواند نامزد انتخابات شود اما شورای نگهبان صلاحیت‌ها را بررسی خواهد کرد.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری پیش از مصاحبه در جمع خبرنگاران در همایش بزرگداشت نهم دی که از سوی این جبهه در محل موسسه شهدای موتلفه در تهران برگزار شد، گفت: آنچه در نهم دی اتفاق افتاد یک امتحان بسیار سخت بود که بخشی از کسانی که از ابتدای انقلاب همراه انقلاب بودند تکیه گاهی شدند برای فتنه آمریکا و انگلیس و صهیونیزم.

 وی با اشاره به اینکه این آزمون خیلی سخت بود افزود: اما خداوند یکجا مردم را خودجوش به صحنه آورد. هیچ تشکلی نمی تواند ادعا کند که ما دخیل بودیم. بعضی از آنان که امروز این روز را مصادره می کنند آن روز هیچ کاره بودند. هیچ تشکلی نمی تواند نهم دی را مصادره کند. امت اسلام حضور خودجوش داشت.

وی با بیان اینکه خدا به مردم مدد رساند تا ظهور کنند افزود: روز نهم دی نسیمی شد که تمام آلودگی های فضا را از بین ببرد.

وی ادامه داد: ما مصداق داریم که اگر میزان آلایندگی های شهر زیاد شود اگر یک نسیم بیاید همه این آلایندگی ها می روند. در روز نهم دی تمام آلایندگی ها و آلودگی به وسیله حرکت خودجوش حرکت مردم و حضور و ظهور شان رفع شد. حرکت مردم در روز نهم دی مثل روز 22 بهمن بود. ظهور مردم در نهم دی نمونه ظهور حضرت ولی عصر (عج) بود و ظهور حضرت در نهم دی تجلی کرد. من از تمام کسانی که در نهم دی وارد صحنه شدند و موفق شدند ظهور را به دست بیاورند تبریک گفته و از همه آنان استدعا دارم و از همه امت که راه نهم دی را با جدیت ادامه بدهیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که قرآن درباره برخی دشمنی ها به ما اخطار داده است، گفت: اینکه می خواهیم اسلام را هماهنگ با ولی خدا و نائب ولی خدا از نو در دنیا متولد کنیم ساده نیست. قرآن نشان می دهد که دشمن از صدر اسلام و از بدو نزول آیات مبارک قرآن هر بار توانست مستقیم بجنگد وارد شد، نتوانست جنگ فرهنگی را راه انداخت. اگر نتوانست جنگ اقتصادی را به راه انداخت. اگر نتوانست تلاش کرد در داخل گسل هایی پدید آورد و بین مردم و رهبری جدایی بیاندازد. ایجاد گسل ها و گسیختگی ها فتنه است. اگر باز هم نتوانست می آید مسیر را مسیر انحرافی می کند تا حالا که نه جنگ نظامی، نه جنگ فرهنگی و نه جنگ اقتصادی و گسل و فتنه میسر نیافتاد می آید انحراف ایجاد می کند.

وی ادامه داد: وقتی دیدند نمی توانند بر پیامبر(ص) موفق شوند کلام خدا را تحریف کردند. در اینکه انحراف پس از شکست در همه این مقدمات صورت می گیرد یعنی اینکه می خواهد از راه های انحرافی مانع مسلمین می شود. مثلا می آید ملت گرایی، نژاد گرایی، زبان گرایی و ... را راه می اندازد. اینکه ایرانیت، مکتب ایرانی منهای اسلام بیاید در مسیر امام(ره) که می گفتند من دست تمام مسلمین را در سراسر جهان به گرمی می فشارم، داخل شود انحراف است.

عسگراولادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدگاه های امام(ره) درباره دیدگاه امام درباره اسلامی اداره کردن جامعه گفت: شاگردان امام (ره) مانند شهید مطهری، بهشتی، مفتح، هاشمی نژاد و دو شخصیت بزرگ آیت الله خامنه ای و آیت الله هاشمی رفسجانی آمدند و راه امام را دنبال کرده و گفتند اسلام راه اداره جامعه است و حکومت اسلامی می تواند ماندگار و جهانی شود.

وی ادامه داد: اگر ملت اسرئیل از حکومتش حمایت نکند نمی تواند دست به این تجاوز وحشیانه علیه مسلمانان بزند. یا اینکه اگر ملت آمریکا مالیات ندهد، دولت اش نمی آید به کشورهای دیگر حمله نظامی کند. بنابراین دوستی با ملت اسرائیل و آمریکا اشتباه است. فتنه و انحراف دو روی یک سکه است. مسئله ای که در اهل فتنه راجع به انتخابات وجود داشت، یعنی تقلب و دروغ می بینیم در مصر هم همین اتفاق افتاد. یعنی این کار، نقشه استکبار است. در مصر آقایی که رقیب محمد مرسی بود آن اتهام تقلب و دروغ در انتخابات را همان طور که در ایران بود و شاید کمی پر رنگ تر مطرح کرد. فتنه به دنبال ایجاد گسل بین مردم و رهبری است و انحراف خطوه فتنه است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: در گذشته که اسفالت هم نبود در بیابان ها کاروان ها و یا پیاده روها روی جاپا می رفتند. علت آن این بود که جاپا و خطوه ای باقی می ماند و در بیابان از آن استفاده می کردند. اما دشمنان بشر برای اینکه بتوانند آنان را به بیغوله برده و لخت شان کنند تعدادی جا پا ساخته و مسیر آنان را منحرف می کردند. این جا پا خطوه است. خداوند می فرماید که شیطان برای انسان خطوه و جاپا می سازد. صداهای بیگانه در انتخابات ریاست جمهوری گفتند که در انتخابات تقلب می شود.این خطوه های شیطان بود.

عسگراولادی در بخش دیگر به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: دوستان در جلسه پیش از من خطوات ما در انتخابات را ترسیم کردند. اما باید توجه داشته باشیم که هر کسی که در زیر چتر روحانیت معظم به دنبال یک ائتلاف اصولگرایان باشد که از این ائتلاف به جانب وحدت حرکت کنیم. وقتی که ما سه تا مجموعه دور همدیگر جمع شدیم و دیگر مجموعه اصولگرا منفرد اصولگرا را دعوت کرده و صمیمانه نشسته و بتوانیم ائتلاف اصولگرایان را در حد وسیعی سامان داده تا خدا ما را هدایت کرده و جامعه به وحدت برسد. اگر ما درست کنیم مثل همیشه مراجع تقلید، علمای بزرگ و رهبری معظم که پدر امت هستند ما را تایید کرده و این مجموعه در حال حرکت را رها نمی کنند.

وی ادامه داد: دسته ای فریب دشمن را خورده اند و لشکر فتنه شدند. دسته ای دیگر کسانی بودند که فریب دشمن را خورده و لشکر انحراف شدند. پیامبر می فرماید «درد بی درمان شما گناهان و انحراف از حق و داروی شما استغفار است». مراجع تقلید اظهارنظر فرمودند من جمله حضرت آیت الله سیستانی. من از ایشان و برخی مراجع شنیدم که شرایط ما شرایطی است که باید بیشتر امر به معروف کنیم و نهی از منکر در حد ضرورت. اگر ما خواسته باشیم درباره فتنه یا انحراف نهی از منکر کنیم خوب است ولی شرایط شرایطی است که باید بیشتر تکیه روی امر به معروف باشد. البته در فرهنگ جمهوری اسلامی ما از آیت الله شهید بهشتی داریم که می فرمودند «جاذبه در حد توان و دافعه در حد ضرورت».

عسگراولادی تصریح کرد: الان احتیاج داریم فضای انتخابات را به جای اینکه بگذاریم دیگران میدان جنگ کنند باید به میدان جشن ملی تمام عیار تبدیل کنیم. انشاء الله خداوند مرحمت می کند که این موضوع تحقق یابد./ص



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...