کد خبر: 83119 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 شهريور 1396 - 11:52
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دشتستان:
عدم ثبت به موقع وقایع حیاتی سبب اختلال در چشم انداز توسعه خواهد شد+تصاویر

اتحاد خبر: جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان دشتستان صبح چهارشنبه 22 شهریور ماه در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار «اتحاد خبر»، مرتضی ایزدی، رئیس اداره ثبت احوال دشتستان در این نشست اظهار داشت: کسانی که از 5 سال به بالا ازدواج کرده و صاحب فرزند می شوند باید تعلق این طفل به زوجین برای ...

اتحاد خبر-اسماء بوستانی: جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان دشتستان صبح چهارشنبه 22 شهریور ماه در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «اتحاد خبر»، مرتضی ایزدی، رئیس اداره ثبت احوال دشتستان در این نشست اظهار داشت: کسانی که از 5 سال به بالا ازدواج کرده و صاحب فرزند می شوند باید تعلق این طفل به زوجین برای شبکه بهداشت تعیین شود که این خانواده صاحب فرزند شده اند، چرا که دیرثبتی آمار تولد و مرگ باعث ایجاد درصدی از اختلال در چشم انداز توسعه دشتستان خواهد شد.

 

ایزدی آمار و ارقام تولد و مرگ و میر را در سال های گذشته چنین اعلام کرد: در سال 1394 آمار تولد 5066 مورد بوده و در سال 1395 این آمار به 5168 مورد رسیده است، که دو درصد افزایش تولد داشته ایم. همچنین در سال 1394 تعداد مرگ و میر 1285 نفر بوده که در سال 1395 این آمار کاهش یافته و به 1198 نفر رسیده است.

به گزارش اتحاد خبر، ایزدی آمار تولدهای شهری و روستایی را این چنین بیان کرد: در سال 1395 میزان تولد شهری برای مردان 1534 نفر و برای زنان 1448 مورد بوده است، همچنین آمار تولد روستایی مردان 428 مورد و برای زنان 479 مورد بوده است.

ریاست اداره ثبت احوال دشتستان آمار ازدواج و طلاق را در سالهای 94 و 95  بدین شرح اعلام کرد: در سال 1394 تعداد ازدواج ها 2165 مورد بوده است و در سال 1395 با 7/99 درصد افزایش به 2338 مورد رسیده است. همچنین در سال 1394 آمار طلاق 733 مورد بوده که در سال 1395 این آمار با 14/21 درصد افزایش به 836 مورد رسیده است، این آمار نشان دهنده این است که در آینده چه بحران هایی پیش روی ما می باشد.

ایزدی افزود: آماری که سازمان در 5 ماهه اول امسال اعلام کرده با تذکر اداره کل روبرو شده است که چرا آمار به موقع اعلام نمی شود. به همین روی از مردم خواهشمندیم که گواهی مرگ و تولد را به موقع در اختیار همکاران ما قرار داده و از شهرداری ها، دهیاری ها، شبکه بهداشت و ... خواهشمندیم همکاری های لازم را در این راستا به عمل آورند.

مرتضی ایزدی در نشست شورای ثبت وقایع حیاتی دشتستان در خصوص ثبت درخواست های مردم برای اخذ کارت هوشمند ملی طی دو سال اخیر اعلام کرد: با توجه به اقدامات ثبت احوال 16 مرکز ارائه خدمات کارت هوشمند ملی در سطح شهرستان در حال خدمت به مردم می باشد اما هنوز اقدام مردم برای گرفتن کارت هوشمند ملی به درصد مورد انتظار ما نرسیده است.

 

وی تاکید کرد: جمعیت بالای 15 سال که واجد صدور کارت هستند 138228 نفر و درخواست دهندگان نیز 65187 نفر هستند که 48 درصد از جمعیت شهر ما فاقد کارت ملی هوشمند می باشند. در حالی که مردم به سهولت دسترسی به اداره ثبت احوال و مراکز ما دارند اما اقدام به اخذ کارت ملی هوشمند نمی کنند.

محمدجعفر زراعتگر، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان در این نشست اظهار داشت: با توجه به آغاز به کار دوره جدید شوراها مسئولین و نمایندگان آنها باید در جلسات شوراهای اداری و بخش ها حضور پیدا کرده و مطالب را گوشزد کنند که آمار ثبت وقایع دقیق تر صورت گیرد.

زراعتگر تاکید کرد: در راستای ثبت به موقع تولد مرگ و میر باید آسیب شناسی، فرهنگ سازی و هماهنگی های لازم ایجاد شود چرا که ثبت وقایع حیاتی در زندگی مردم بسیار مهم می باشد. باید به اطلاع مردم رساند که اگر در فروردین ماه 1397 فاقد کارت ملی هوشمند باشند از چه مزایایی محروم می شوند.

وی ادامه داد: عدم آگاهی مردم و مشکلات مالی بخشی از مشکلاتی است که مردم بدین دلایل اقدام به گرفتن کارت ملی هوشمند نکرده اند.

به گزارش اتحاد خبر،حسین دارابی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ما هنوز نتوانسته ایم فرایند سیستماتیک ایجاد کنیم؛ امیدواریم که در آینده وضعیتی ایجاد شود که سامانه سیب شبکه بهداشت به سامانه ثبت احوال لینک بشود و ثبت احوال بتواند به صورت آنلاین از این سیستم استفاده کند.

وی اظهار داشت: امیدواریم با الکترونیکی شدن وضعیت پرونده خانوارها بتوانیم این مشکلات را حل کرده و تاخیر در ثبت وقوع مرگ و میر را حل کنیم. از خانه بهداشت، شهرداری ها، دهیاری ها و ... خواهشمندیم در جهت اطلاع رسانی دقیق مرگ و میر همکاری های لازم را با اداره های مربوطه داشته باشند.





لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/83119