کد خبر: 83062 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 شهريور 1396 - 07:07
سه فروندشناور یگان حفاظت منابع آبزیان در بوشهر به آب انداخته شد

اتحاد خبر: سه فروند شناور تند رو (گلف) 200 قوه اسب بخار یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات در اسکله این یگان در استان بوشهر به آب انداخته شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر روز سه شنبه در این آئین گفت: مهمترین هدف و فعالیت شناورهای تندرو حفظ ذخایر آبزیان، پیشگیری و مبارزه با صید غیر مجاز است.
سرهنگ رهام زارعی افزود: با تقویت ناوگان شناوری و نیروی متخصص در این یگان تلاش می شود از صید غیرمجاز در استان پیشگیری شود.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامهای پیشگیرانه باید از تلف شدن ذخایر مهم موجود در دریای خلیج فارس جلوگیری کرد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز گفت: با وجود 900 کیلومتر مرز مشترک این استان با خلیج فارس، ذخایر ارزشمند آبزیان در کنار صنایع عظیم نفت و گاز و وجود مرز مشترک با کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس،به روز رسانی تجهیزات حفاظتی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات ضروری است.
عباسعلی زنده بودی افزود: به آب اندازی سه شناور تندرو متعلق به یگان حفاظت شیلات استان بوشهر در کنار نیروهای تازه نفس وجوان و بهره گیری از ابزار و وسایل جدید می تواند توان نیروها رابرای حفاظت از منابع دو چندان کند.
وی تصریح کرد: امروز با حضور سازندگان داخلی توانمند یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات استان بوشهر موفق به خرید، تجهیز و به آب اندازی سه شناور عملیاتی با قدرت مانور بیشتر، مصرف سوخت کمتر و سرعت بیشتر شده است.
زنده بودی افزود: با بهره گیری از این شناورها با توجه به قابلیتهایی که دارند مدت زمان حضور یگان حفاظت از منابع آبزیان در دریا برای رویارویی با متخلفان بیشتر می شود.
وی تصریح کرد: در ساخت این شناورها، 15 هزار دلارصرفه جویی اقتصادی شده است.
صید غیرمجاز و استفاده از ادوات غیرمجاز صید از سوی برخی صیادان متخلف درآبهای استان بوشهر باعث از بین رفتن برخی گونه های دریایی و ضعیف شدن منابع آبزیان شده است.
در زمان حاضر یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات استان بوشهر دارای 2 فروند لنج و هفت فروند شناور تندرو است که در نیمه نخست امسال 99 مورد متخلف بازداشت و هفت تن صید غیرمجاز شامل ماهی و میگو در آبهای استان بوشهر کشف شده است/س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/83062