کد خبر: 83053 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 شهريور 1396 - 15:01
به همت نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در بوشهر:
جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی استان بوشهر در عالیشهر برگزار شد+تصاویر

اتحاد خبر: به همت نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی استان بوشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد عالیشهر برگزار شد. به گزارش «اتحاد خبر»، یوسف قیصری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، اظهار داشت: بسیار خوشحال و خرسندم که در جمع زوجهای جوان دانشگاه آزاد اسلامی هستم، همچنین از مجموعه نهاد ...

اتحاد خبر-زهره عرب: به همت نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی استان بوشهر ساعت 15:30 روز دوشنبه 20 شهریور ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد عالیشهر برگزار شد.

به گزارش «اتحاد خبر»، یوسف قیصری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، ضمن تبریک اعیاد گذشته و ولادت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: بسیار خوشحال و خرسندم که در جمع زوجهای جوان دانشگاه آزاد اسلامی هستم، همچنین از مجموعه نهاد مقام معظم رهبری در استان بوشهر تشکر می کنم که همیشه همراه دانشگاه بوده و مقدمات این مراسم باشکوه را فراهم نموده اند.

وی با بیان اینکه رابطه و پیوند زن و شوهر یکی از ابعاد مهم خانواده است، گفت: زن و مرد به دنبال تمایل قلبی به پیوند میان یکدیگر پیمان همسری می بندند. قطعا آرزوی هر جوانی ازدواج و یافتن فردی غمخوار و مهربان برای زندگی است که این مهم با داشتن همسری متدین میسر می شود.

قیصری با اشاره به اهمیت ازدواج و کانون گرم خانواده عنوان کرد: زناشویی و تاسیس زندگی مشترک خانوادگی یک خواسته طبیعی است که غرایز آن در وجود انسانها گذاشته شده است. پیمان زناشویی رشته ای محکم و مقدس است که اگر زن و شوهر به وظایف خود در این حیطه عمل کنند محیط خانه مانند بهشت برین خواهد شد.

وی ضمن آرزوی خوشبختی و شادکامی برای همه زوجهای جوان گفت: به عنوان توصیه بخشی از تجربیات خودم را در اختیار شما عزیزان قرار می دهم. از خصوصیات خوب و موردنیاز برای داشتن زندگی موفق ایمان حقیقی است، دیگر اینکه پاکدست و پاکدامن باشید، نسبت به هم وفادار باشید، سعی کنید که حساب هایتان یکی باشد، حرمت همدیگر را حفظ کنید، با محیط پیرامون خود سازگار باشید، بیشتر وقت خود را به همسر و بچه هایتان اختصاص بدهید، به وجود همدیگر در زندگیتان افتخار کنید و فضای زندگیتان مجازی نباشد.

حجه الاسلام سید مرتضی حسینی، رییس دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با اشاره به اهمیت برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها گفت: با اینکه دانشگاه آزاد تکیه به منابع مالی دولتی ندارد اما دکتر قیصری ریاست این دانشگاه به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای دارند و هیچ سالی اجازه نداده اند که برنامه های فرهنگی علی الخصوص ازدواج دانشجویی متوقف بشود.

حجت الاسلام دکتر محمد برمایی مشاور خانواده و استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: همسر بودن خیلی مهم است و خیلی سخت تر از "همکلاسی" بودن، "همسایه" بودن و یا خیلی از "هم" های دیگر است.

 وی با بیان اینکه برای 50 سال زندگی مشترک پنجاه ساعت وقت بگذارید، گفت: زن و شوهر باید یک روایت و تعریف مشترک از زندگی داشته باشند.

این مشاور و کارشناس خانواده با بیان اینکه چندین تله جلوی پای زوجین وجود دارد، گفت: یکی از این تله ها فضای شخصی است، هر چقدر فضای شخصی و خصوصی من -یکی از زوجین- در فضای شخصی ما -فضای شخصی دو نفری آنها- خلل ایجاد نماید، باید آن فضای شخصی کنار برود. مرد یا زنی که به شدت کنترل می شود مثل تنه درختی است که به شدت با یک اره بریده می شود، و بعد از چند سال می بینیم که نصف تنه ی درخت نیست و از بین رفته است.

حجه الاسلام برمایی تاکید کرد: توصیه من این است که در روزهای اول زندگی مشترک بدون تخریب دوران مجردی همدیگر باید یک سبک زندگی متاهلی برای خود تعریف کنید. زندگی در قالب تاهل سبک خاص خودش را دارد و باید برای یافتن این سبک زمان بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه ازدواج فرآیندی برای رسیدن به آرامش است، خاطرنشان کرد: ازدواج حقیقی یعنی هر روز عاشق همان شخص شدن، با خود فکر کنید و ببینید آیا می توانید تا پایان عمرتان هر روز عاشق همین شخصی شوید که امروز می خواهید با او ازدواج کنید.

دکتر محمد برمایی ضمن تاکید بر نقش مهم صمیمیت در رابطه زناشویی، اضافه کرد: صمیمیت فوق العاده مهم است. صمیمیت به معنای تبادل احساسها و خواسته های اصیل فرد می باشد، بدون اینکه فرد قصد پنهان کاری و یا سوءاستفاده از طرف مقابل را داشته باشد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد من این است که پس از آشنایی و جاری شدن خطبه عقد، برگزاری مراسم ازدواج و زیر یک سقف رفتن را بیش از یک سال به تعویق نیندازید، زیرا گذشت زمان بیشتر از این باعث بروز مشکلات و اختلاف سلیقه هایی می شود. فلسفه ازدواج دانشجویی در نهاد رهبری نیز این بوده که شرایط موجود را بپذیریم و زندگی مشترک را شروع کنیم تا سالهای بعد فراغت و رفاه بیشتری پیدا کنیم.

گفتنی است، سعید نوذری مجری توانمند بوشهری اجرای این برنامه را بر عهده داشت. همچنین در خلال این برنامه مراسم عقد نمادین برای یک زوج جوان توسط حجه الاسلام دستار برگزار شد. اجرای هماهنگ تواشیح توسط گروه بین المللی معراج از دهکده قرآنی ایران، روستای چارک با موضوع غدیر نیز از دیگر برنامه ها بود.

به گزارش اتحاد خبر، این مراسم همراه با ضیافت شام بوده و در ضمن هدایایی از طرف مجموعه دانشگاه به زوج های جوان حاضر در مراسم اهدا شد.

 

برای دیدن عکس های بیشتر این مراسم کلیک کنید

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/83053