کد خبر: 83027 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 21 شهريور 1396 - 09:05
وزیر اطلاعات اسرائیل:
نتانیاهو با این هدف هفته آینده با ترامپ دیدار می کند: تعلیق برجام یا تغییر و یا ابطال آن/ در همین روزها ایران و اسد در حال توافق هستند؛ قرار است تهران بندر دریایی و پایگاه های هوایی و زمینی در سوریه داشته باشد
اتحاد خبر: وزیر اطلاعات اسرائیل می‌گوید که «مهم‌ترین هدف از سفر بنیامین نتانیاهو به آمریکا مقابله با برجام است.»

 وزیر اطلاعات اسرائیل می‌گوید که «مهم‌ترین هدف از سفر بنیامین نتانیاهو به آمریکا مقابله با برجام است.»

به گزارش «انتخاب»، ییسرائل کاتز وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت: نخست‌وزیر اسرائیل با هدف «تعلیق برجام، یا تغییر مفاد آن و یا ابطال این توافق» هفته آینده با رییس جمهوری آمریکا ملاقات می کند.

بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه تل‌آویو را به مقصد سفر به سه کشور آمریکای جنوبی، پیش از سفر هفته آینده به آمریکا برای دیدار با دونالد ترامپ و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ترک کرد.

وزیر اطلاعات اسرائیل گفت، «درخواست اسرائیل از آمریکا برای مقابله با برجام یک درخواست لجوجانه از آمریکا نیست بویژه آنکه رییس‌جمهوری ترامپ این توافق را بدترین توافق خوانده است».

این وزیر عضو حزب حاکم لیکود افزود: «مجوزی که رییس‌جمهوری آمریکا برای فروش تسلیحات چند میلیارد دلاری برای کره جنوبی صادر کرد نشان می‌دهد که بعد از اینکه ایران نیز به قدرت هسته‌ای مبدل شود، خاورمیانه به چه سمت‌وسویی خواهد رفت».

وزیر اطلاعات اسرائیل همچنین گفت، بنیامین نتانیاهو «باید از آمریکا بخواهد که از نقش خود در سوریه دست نکشد؛ مراقب منافع اسرائیل در توافق‌های در حال شکل باشد و دولت آمریکا و همچنین روسیه باید درک کنند که مهار ایران در منطقه باید شامل سوریه نیز باشد».

به گفته کاتز، پس از توافق نظامی سوریه و روسیه، «درست در همین روزها» نیز ایران و بشار اسد «در حال تنظیم یک توافق نظامی درازمدت هستند که بر اساس آن ایران بندر دریایی و پایگاه‌های هوایی و زمینی در سوریه خواهد داشت» و «ایرانی‌ها ممکن است موشک‌های مختلف را نیز به سوریه رخنه دهند»./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/83027