کد خبر: 82996 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 شهريور 1396 - 23:17
نکوداشت زنده یاد (مهرداد عارف) در انجمن شعر و ادب دیدگاه +تصاویر

اتحاد خبر:نکوداشت زنده یاد استاد (مهرداد عارف )دوشنبه 20شهریور ماه 96 در انجمن شعر و ادب دیدگاه برازجان برگزار شد.به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،از دست دادن اساتید همیشه و بر همه کس خصوصا بر  فرهیختگان سخت است.هر چند این کاروانی است که می رود و دو قدم پس و پیش در این راه ِبی نهایت نه مایه بخش آرزویی میتواند باشد و نه افزاینده ی غم...

اتحاد خبر-اسماء بوستانی:نکوداشت زنده یاد استاد (مهرداد عارف )دوشنبه 20شهریور ماه 96 در انجمن شعر و ادب دیدگاه برازجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،از دست دادن اساتید همیشه و بر همه کس خصوصا بر  فرهیختگان سخت است.هر چند این کاروانی است که می رود و دو قدم پس و پیش در این راه ِبی نهایت نه مایه بخش آرزویی میتواند باشد و نه افزاینده ی غم، منتها غم از دست دادن استادی چون مهرداد عارف تاسفی است که در وجود اعضای شعر و ادب شدت گرفت .مرحوم مهرداد عارف در پانزدهم آبان ماه 1329 هجری شمسی در برازجان از پدر و مادری فرهنگی و متعهد متولد شد.او در خانواده ای اهل علم و دانش تربیت یافت و تحصیلات خود را در شهر تهران به اتمام رساند.مرحوم نویسنده ای چیره دست ،اهل ذوق و قلم بود او جوانان مشتاق به فرهنگ و ادب را به صورت زنده ای راهنمایی می کرد.سرانجام این نویسنده در سحرگاه چهاردهم شهریورماه 96 دار فانی را وداع گفت.
امروز شاهد بغض و غم های اعضای انجمن شعر و ادب دیدگاه در فراق استاد عارف بودیم .این غم و اندوه در شعر خوانی یکایک اعضاء بیداد می کرد.

سخنران این مراسم دکتر عبدالله رئيسی (شاعر و منتقد بوشهری) در آغاز این نشست ضمن ابراز تسلیت به اعضای محترم شعر و ادب به دلیل در گذشت استاد مهرداد عارف (شاعر و نویسنده دشتستانی)مرگ وی را غیر منتظره و پر اندوه دانست و اظهار امیدواری کرد که اشعار و داستان های این نویسنده به همت دوستان و خانواده وی امکان انتشار یابد.

رئيسی  درباره کارکردهای زبان در شعر منوچهر آتشی سخنرانی نمود و به پرسشهای حاضرین درباره شعر آتشی پاسخ داد.

او  در بررسی سیر تحول زبان در شعر منوچهر آتشی، به مولفه هایی نظیر بومی گرایی، بکارگیری اسطوره های ملی، دینی و تاریخی، استفاده از لحن حماسی، هنجار شکنی در نحو زبان و بکارگیری پدیده های زندگی شهری در سه کتاب آخر آتشی اشاره کرد و گفت: راز ماندگاری آتشی را باید در تخیل عمیق آتشی، یگانگی و صمیمیت او با طبیعت جنوب، جسارت و خلاقیت او در ایجاد فضاهای بکر و ناب و همچنین اندیشه ی اجتماعی انسانی و زبان سرکش و وسیع او جستجو کرد.

حسن ختام این نشست شعر خوانی اهالی انجمن در فراق استاد عارف بود .
شایان ذکر است : مقبره این شاعر گرانقدر در دارالرحمه شیراز قطعه 7ردیف 33 شماره 35 می باشد .

پایگاه خبری تحلیلی اتحاد خبر ؛در گذشت آن زنده یاد را به همه اساتید ،شاعران،ادیبان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و برای ان مرحوم جایگاهی پر از مهر و نور نزد حق آرزو مندیم.
























لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/82996