امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 07 شهريور 1396 - 10:21
نبود ایمنی جان اهالی مجتمع مسکن مهر را تهدید می کند؛

اتحاد خبر: دولت در راستای پاسخگویی به نیاز مردم به تامین مسکن، طرح مسکن مهر را مطرح کرد و متعهد شد با اجرای این طرح سالانه یک میلیون و نیم واحد مسکونی در سطح کشور بسازد. اما پس از شروع بهره برداری صدای اعتراض افرادی که از این مساکن استفاده می کردند به گوش رسید. مالک یکی از واحدها به «اتحاد خبر» گفت: کل واحدها مشکل فاضلاب دارند، لوله های فاضلاب ...

اتحاد خبر-اسماء بوستانی: دولت در راستای پاسخگویی به نیاز مردم به تامین مسکن، طرح مسکن مهر را مطرح کرد و متعهد شد با اجرای این طرح سالانه یک میلیون و نیم واحد مسکونی در سطح کشور بسازد.

 

به گزارش «اتحاد خبر»؛ طرح مسکن مهر ابتدا در قالب بند د تبصره 6 قانون بودجه سال 1386 آغاز شد، سپس بر مبنای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، به صورت پیوسته در دستور کار قرار گرفت. اولین سری واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم با افتتاح همزمان 12 هزار و 888 واحد مسکونی در یازده آبان ماه سال 92 در استان کرمانشاه به بهره برداری رسید. اما پس از شروع بهره برداری و اسکان افراد در نقاط مختلف کشور صدای اعتراض افرادی که از این مساکن استفاده می کردند به گوش رسید. در همین راستا و طی تماسهای تلفنی مکرر از طرف ساکنان مجتمع مسکن مهر برازجان با خبرنگار اتحاد خبر بر آن شدیم سری به این مساکن زده و از مشکلات ساکنین جویا شویم.
هنگامی که برای تهیه گزارش به این منطقه رسیدم، بسیاری از اهالی آماده و منتظر بودند که کمبودهای این واحدها را به ما نشان داده و مشکلاتشان را بیان کنند، به این امید که گرهی از این مشکلات باز شود.

مالک یکی از واحدها در خصوص مشکلات مسکن مهر به «اتحاد خبر» گفت: کل واحدها مشکل فاضلاب دارند، لوله های فاضلاب درست شبکه بندی نشده و این بار سوم است که خراب شده و هنوز هم تعمیر نشده است.
زوج جوانی که در آنجا سکونت داشتند از وضعیت برق کشی ساختمان شکایت داشته و اعتراض خود را چنین بیان کردند: اهالی این مجتمع باید در خاموشی رفت و آمد کنند، واحدی که در اختیار من و خانواده ام قرار گرفته دارای نوسان برق می باشد، به طوری که اگر کلید یکی از اتاق ها روشن شود تلویزیون خود به خود خاموش می شود. از این بابت شاکی شدیم، برقکار فرستادند ولی برقکار نیز نتوانسته به دلیل این مشکل پی ببرد. اگر کل وسایل زندگیم بر اثر این نوسانات برق بسوزد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

 

مرد میانسالی که ساکن همان مجتمع بود نیز در رابطه با ایمن نبودن این مجتمع اینچنین گفت: مهمترین خطری که جان اهالی این مساکن را تهدید می کند عدم توجه به موارد ایمنی است، چرا که نه کپسول آتش نشانی دارند و نه پله اضطراری و اگر روزی حادثه ای ناگوار رخ دهد یک فاجعه عظیم انسانی اتفاق خواهد افتاد.

خانواده ای دیگر با اشاره به مشکلات متعدد این واحدها عنوان کردند: سقف کاذب کل پارکینگ ها ریزش کرده است، نمای ساختمان خود به خود در حال ریزش می باشند، بابت تحویل انباری ها از ما پول گرفته ولی بدون درب به ما تحویل داده اند، لوله های گاز نیز همگی پوسیده شده و قابل استفاده نیست.

پدری دست در دست فرزندش، ناراحت و نگران از وضعیت مجتمع اظهار داشت: بالکن ها بدون حفاظ هستند، قسمت جنوبی مجتمع ب5 و ب6 آسفالت و جوی کشی نشده است؛ روبروی هر واحد هم نخاله ها و مصالح ساختمانی اضافه جمع آوری نشده است. برای رفع این مشکلات اعتراض کرده ایم اما هیچکس پاسخگوی ما نبوده است.

 


و در آخر درخواست همه اهالی این مجتمع به این صورت بود: لطفا مشکلات و درددل های ما را به گوش مسئولان شهر برسانید. امیدواریم زمانی فرا رسد که تمامی مشکلات این مجتمع برطرف شود تا بتوانیم بدون دغدغه و نگرانی و با امنیت در اینجا به زندگیمان ادامه دهیم.


 

 
















کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/06/12 - 07:31
0
1
در اوضاع و احوال مسکن مهر کسانی صاحب خانه شدند که حتی جرات خواب دیدن خانه دار شدن را نداشتند .چرا دوستان سعی دارن اثری که آقای احمدی نژاد از خود بجا گذاشته رو تخریب کنند .فراموش نکنیم مسکن مهر اگه کیفیت دارد یا ندارد بیمارستان شهید گنجی اگه کیفیت دارد یا ندارد به دست جوانان همین مرز و بوم ساخته شده و جالب اینجاس که اگه این ساخت بخواهد ادامه پیدا کند باز هم همین کارگران ،بناها ،پیمانکاران ، ناظران وطراحان بایستی طراحی اجرا ونظارت نمایند .هنر آقای احمدی نژاد این بود که همچین طرحی را بنا و بودجه به آن اختصاص داد و هدف از اجرای این طرح اول خانه دار کردن بی خانمان بود و دوم آمار ساخت و ساز خانه ها را آنقدر بالا ببرد که بحث مسکن از کالای سرمایه ای بیرون بیایید اما حیف که این توقف ساخت باعث شد که مسکن همچنان به عنوان کالای سرمایه ای باقی بماند . ولی اکنون نوبت به جناب آقای روحانی رسیده که بیبینیم چه برنامه ای برا جوانان نیازمند به خانه وسرپناه دارد .
و در نهایت تا زمانی که ما مردم عادی دفاع کورکورانه از یک رئیس جمهور می کنیم اوضاع و احوالمان بهتر نمی شود .از دولت ها و رییس جمهور فقط بایستی برنامه و نتیجه خواست و هیچگاه به سطح خدمات دولت قبلی هم نیاید قانع بود یعنی فرضااگه دولت اقای احمدی نژاد 45 هزار تومان یارانه(از معایب و مزایای یارانه صرف نظر کنیم ) داد یا بیست هزار واحد مسکن مهر ساخت ما از دولت بعدی آمار رو به بالاتری رو طلب کنیم .
همه می دانیم که توان خرید خانه برا قشر متوسط رو به پایین جامعه امری غیر ممکن می باشد ولی تقریبا بیشتر آنان الان صاحب خانه هستند.
1396/06/11 - 07:01
2
0
با بند احمدی نژاد توی چاه رفتن بهتر از اینم نمیشه
1396/06/08 - 18:27
0
0
ممنونم از خانوم بوستانی ک صدای مردم را ب گوش مسئولین میرسونه
1396/06/07 - 22:59
0
1
به نظر من حق گرفتنی است اگر همه اعضاء همت کنند و یک روز با هم جلو فرمانداری و بعد اداره بازرسی استان د تجمع کنند و حرفشان را بزنند
1396/06/07 - 22:53
0
1
واقعا چرا در یک کشور بعضی پیمانکاران با بی مسئولیتی تمام با جان و مال مردم بازی میکنند و هیچ اراده ای برای برخورد با این افراد وجود ندارخ با پول پارکینگ که از مردم اخذ شده آورده هر فرد حدود سی میلیون شده و سی میلیون هم وام داره ، بجز هزینه های خورد آن ! آیا این مسکنی است که به اقشار کم درآمد قول داده بودند؟ هنوز کلی از کارها مانده ولی تنها 2 روز در هفته به اینجا سر میزنند بدون جواب قانع کننده و بدون حل هیچ مشکلی از مردم و یا جواب امیدوارکننده ای ! آقای مل فقط به این دولت و اون دولت اتهام میزند همین
1396/06/07 - 22:04
0
0
ممنون از خانم بوستانی امیدواریم که مسئولین رسیدگی کنن
1396/06/07 - 22:01
0
1
تشکر از خانوم بوستانی بابت تهیه این گزارش،
ایشالا ک مسئولین بخونن و پیگیر این مشکلات باشن
1396/06/07 - 21:28
0
0
احسنت و خداقوت به خبرنگاراتحادجنوب .خانم بوستانی.امیدوارم که با زحمت رسانه هایی چون اتحادجنوب که از فعال ترین رسانه های استان می باشدک مکی به ساکنین این مجتمع شود.
1396/06/07 - 21:19
0
0
باتشکر ازخانوم بوستانی امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات حل شوند
1396/06/07 - 21:18
0
0
باتشکرازخانوم بوستانی که مشکلات مامردم رو به گوش مسئولین میرسونن
1396/06/07 - 21:03
0
0
واقعا خیلی عالی امیدواریم مسئولین رسیدگی کنن،ممنونیم از خانم بوستانی عزیز
1396/06/07 - 15:34
0
0
باید همه غیرت به خرج بدن و برن درب اداره بازرسی در استان و خواستار تحقیق در این خصوص شد ،
1396/06/07 - 15:32
0
0
این خانه ها و بلوکها به هیچ عنوان در حد هزینه دریافتی و انتظارات مردم نیست و از و فقط نوعی سوء استفاده و درآمد نامشروع برای عده ای شده که اگر ارائه ای در مسئولان باشد میتوان حق این مردم مظلوم رو از مسئولین و لام مسکن مهر گرفت و با آقا آنها را پاسخگو. کرد
1396/06/07 - 15:14
0
1
شاید مدیر عامل این مجموعه یعنی آقایکارگرها با یکی از مسئولین نسبتی داره
که راحت میخوابه وقتی یمییزن پشت ساختمونوعه در عذاب و ناراحتی هستند بلوک ما (B5) نه کانال فاضلاب پشت ساختمان رو تکمیل کردند و نه آسفالت شده و گرد و خاک ناشی از تردد ماشینا خیلی اذیت میکنه ، پشت ساختمون شده آشغالدونی حتی کارگره ای مجموعه هم آشغالها رو بجای جمع آوری و بیرون ریختن میارن مرسنمیینکه پول پارکینگ رو از ما گرفتند ولی چون روشنایی نداره در روز هم تاریکه و نمیشه ازش استفاده کرد و ماشینمون و خیلی مشکلات دیگه رو بیرون تو آفتاب میذاریم و خیلی مشکلات داخل و بیرون ساختم
1396/06/07 - 14:45
0
1
کسی میدونه تکلیف مسکن مهر در والفجر برازجان که مسئولش آقای ............ چی شد!
1396/06/07 - 14:32
3
0
مسکن مهر یکی از نمادهای بی مهری و بی تدبیری و بی مسئولیتی و بی لیاقتی دولت احمدی نژاد بود که فقط به سود دلالان و پیمانکاران همسو با اون دولت بود و بدترین توهینی بود که به مردم و اقشار کم درآمد در کشور شد و هیچ کس نظارتی بر آن نکرد تا حالا که میگویند به ما مربوط نیست ، مردم نمی دانند که واقعا در کشور مسئولی هست که واقعا دغدغه مشکلات مردم. را داشته باشد یا نه؟ یا فقط شعار و شعار
1396/06/07 - 14:15
0
0
متاسفانه مسئولین مسکن مهر بعلت نبودن نظارت بر اجرای پروژه مسکن مهر و بی تفاوتی مسئولین مربوطه ، در حق ساکنین و اعضاء این مجموعه به راحتی ظلم میکنند و همانطور که میگویند هر کسی شکایت هم بکند اثری ندارد ، چون میتوانند با پول و وکیل همه مشکلاتشان را حل کنند !!! و متاسفانه این بین پیمانکاران جا افتاده که میشه با پول مردم بر علیه خودشون وکیل گرفت و بر علیه خودشون استفاده کرد، ولی مردم به دکتر روحانی رأی دادن تا جلو این رفتارها گرفته بشه ، لطفا اگر مسئولی می بینه و میدونه جلو این افراد رو بگیره ، و یک حسابرسی از دخل و خرج این مجموعه بصورت میدانی انجام بدن تا بدونن چقدر حق مردم ضایع شده!!!
1396/06/07 - 12:16
1
1
تشکر از خانم بوستانی و سایت اتحاد خبر بابت تهیه گزارش .

امیدوارم فکری به حال ما بشه .مسولین بیدار بشید .
1396/06/07 - 12:13
1
1
با سلام و سپاس از خانم بوستانی که مشکلات مسکن مهر مالکان این خانه ها از طریق این رسانه به گوش مسئولین مربوطه و مردم میرساند تا بلکه صدای ما را بشنوند واقعا خدماتی که در این راستا ارائه شده استاندارد و ایمنی کامل ندارد و ناظان امر نیز در این بابت کم لطفی کردند
1396/06/07 - 11:12
1
3
واقعا وقتی مسئولین شعارمیدن به فکرمردم هستن بایدالان پاسخگوباشن،
1396/06/07 - 11:11
5
3
با سلام تمام اين فضاحت ها كار دولت قبل هست كه اينچنين خانه هايي را بدروغ به مردم قالب كرد بماند كه خيلي از خانه هايش حتي متقاضي هم نداشته و بودجه كلان مملكت رو خرج كرد براي ساخت اين خانه ها كه يك به يك افتضاح تر هستند..اگر ميخواي به كسي كمك كني ماهي گيري يادش بده نه ماهي اگر دولت قبل كه هنوز خيليا روش قسم ميخورن خوب بود بجاي دادن اين خونه ها به مردم مشكل اقتصاد تورم و ..... را حل ميكرد تا جوان ها خودشون بتونن خونه بخرند با تشكر از زحمات شما خبر نگار محترم لاكن بي فايدست چون از ريشه اين خونه ها مشكل دارند
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 11 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...