کد خبر: 82038 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 مرداد 1396 - 21:30
همین اولِ پیاله و بد مستی ؟

اتحاد خبر-عبدالخالق عبدالهی:از شما چه پنهان بعد از یادداشتی که چندماه قبل به انتقاد از یکی مسئولین نوشتم و بخاطرش حسابی مورد غضب قرار گرفتم و سرزنش شدم و حتی کار به جایی رسید که در نیمه شبی تاریک بعضی از دوستان ، بنده را به محاکمه صحرایی  کشاندند تصمیم گرفتم بچسبم به همان تاریخ  پهلوی و قجر و دیگر کاری به  مسئولان صاحب دار ...

عبدالخالق عبدالهی
از شما چه پنهان بعد از یادداشتی که چندماه قبل به انتقاد از یکی مسئولین نوشتم و بخاطرش حسابی مورد غضب قرار گرفتم و سرزنش شدم و حتی کار به جایی رسید که در نیمه شبی تاریک بعضی از دوستان ، بنده را به محاکمه صحرایی  کشاندند تصمیم گرفتم بچسبم به همان تاریخ  پهلوی و قجر و دیگر کاری به  مسئولان صاحب دار و قدرقدرت نداشته باشم و به اصطلاح " پا تو کوشِ " حضرات  نکنم اما موضوع شورای شهر جدید و انتخاب شهردار باعث شد خلف وعده کنم و یکبار دیگر توبه بشکنم اما از همینجا قول می دهم به مصداق " توبه کردم که دگر می نخورم ، بجز امشب و فردا شب و شبهای دگر " غیر از این یادداشت و یادداشت بعدی و چند یادداشت دیگر، هرگز مطلب انتقادی ننویسم .  و اما شورای پنجم  :
شورای پنجم که  گوش شیطان کر  قرار است  از همین امروز کار خود را شروع کند ظاهرأ  تصمیم گرفته از گرد راه نرسیده و بدون هیچ دلیل مشخصی شهردار فعلی را از کار برکنار نماید . گذشته  از اینکه بنده جز دو - سه نفر ، اعضای شورای این دوره را نه در قد و قواره پارلمان شهری و نه لایق نشستن بر کرسی شورای شهر می دانم و نه حتی جریان انتخاب بعضی اعضایش را سالم و طبیعی می دانم اما از آنجایی که به قول حضرت علی (ع) " شقشقیه ای بود و گذشت " بنده هم به انتخابات پرحاشیه شورای شهر به  چشم  شقشقیه شتر  می نگرم ، پس می گذرام و می گذرم تا وقتش ، اما سئوال اینجاست  اصولا چرا شورای جدید فکر می کند همین اول کار باید شهردار را عوض کند ؟ آیا شهرداری که سالها تجربه دارد و از بدنه خودِ شهرداری است و کارش را از پائین ترین رده های این نهاد آغاز کرده و به گواه دوست و دشمن بدون حاشیه و بند و بست و سیاست بازی ، سرش گرم کار خود است ، نه فاسد و دزد است و نه نعل وارونه می زند و نه دزد پرور است ، آیا حق نیست به این آدم چند صباحی یا لااقل تا آخر امسال  فرصت داده شود تا بتواند برنامه هایش را اجرا کند ؟  درست است که عزل و نصب شهردار از اختیارات شوراست اما آیا گاهی استفاده نابجا و نادرست از یک حق دقیقا مصداق ناحقی و ظلم و ایجاد خسران نیست ؟
من نمی دانم این چه مصیبتی است که هر کس پایش به شورای شهر رسید و روی این صندلی یله داد بلافاصله ویرش میگیرد شهردار عوض کند ؟ آیا مانند شورای چهارم قرار است سریال پایان ناپذیر تغییر شهرداران چند ماهه همچنان ادامه داشته باشد ؟ آیا این شهردار را می برند که یکی دیگر را بیاورند تا بعد از چند ماه از او هم خسته شوند و بفرستندش آنجایی که شهردار فعلی را می خواهند بفرستند و قس علی هذا ؟ آیا آنطور که شایع شده و به قول فقها  به حد شیاع رسیده ، واقعأ سرِ بعضی از اعضای شورای جدید  به کانونهای قدرت بند است و از بیرون خط می گیرند  و رو به قبله خاصی نماز می خوانند و وابستگی های جناحی دارند ؟ ارائه این لیست بلند بالای شهرداران پیشنهادی آنطور که شایع شده آیا نوعی ادای دین انتخاباتی نیست که بعضی اعضای شورا ، قبل از انتخابات و پشت درهای بسته قولش را به افراد داده اند و حالا دارند از جیب بیت المال حساب بی حساب می کنند ؟
چرا هنوز از گرد راه نرسیده می خواهید  روال شوم و نامیمون شورای گذشته را دست بگیرید و بر خلاف خواست  مردم قدم بردارید ؟  همین اول پیاله و بدمستی ؟
اگر اینطور است که مردم به همان شورای قبل رای می دادند آنها که بودند خیلی بهتر از شما هم این کارها را  انجام می دادند.
چند روز قبل با یکی از دوستان درباره تغییر شهردار فعلی و اینکه شورای پنجم قصد دارد گرد و خاکی به پا کند و خودی نشان دهد صحبت می کردیم بنده  برای دوستم داستانی تعریف کردم که اینجا هم آن را می نویسم . می گویند ناصرالدین شاه قاجار در یکی از سفرهایش  شب را در کاروانسرایی اطراق کرده بود . نیمه شب برای قضای حاجت بلند شد و دست کرد آفتابه را بردارد و به مستراح برود . یکی از نوکران سررسید  و گفت : قربان ببخشید، این آفتابه را بزارید اون یکی را بردارید . شاه مکثی کرد و با خود گفت لابد حکمتی در کار است ، پس این آفتابه را گذاشت و آن یکی را برداشت . شاه بعد از اینکه کارش تمام شد پرسید : راستی  فرق این آفتابه با آن یکی چه بود ؟ نوکر گفت : قربان ! آفتابه ها با هم فرقی ندارد اما به هر حال بنده باید حرفی بزنم و کاری کنم که  دیگران بدانند  اینجا مسئولیتی دارم و کاره ای هستم یا نه ؟ حالا حکایت شورای جدید است . ظاهرا بعضی اعضا می خواهند با اظهار وجود و گرد و خاک کردن و بریدن سر شهردار فعلی، خودی نشان بدهند و بگویند که  بله ما هم هستیم .
در پایان امیدوارم اعضای  شورای پنجم  بداند و بفهمد که مردم اگر به آنها رای داده اند از شورای قبلی و افعال و کردار آنها خسته و ناامید شده بودند و خواهان تغییر بودند . هر چند بنده از بی تجربگی این شورا و اینکه ظاهرأ آمده اند تا با آزمون و خطا در حوزه مدیریت شهری تجربه ای بیندوزند چشمم آب نمی خورد و احتمالأ  خلق الله باز هم تیرشان به سنگ خورده و اعضایی را انتخاب کرده اند که همین  اول ، کارشان به قسم خوردن و دست روی قرآن  گذاشتن و تشکیل جلسات و محافل خصوصی شبانه کشیده و احتمالا باز همان دسته بندی گذشته تکرار خواهد شد منتها این دفعه در قالب گروه  3 و 4 . بنده می ترسم، واقعا می ترسم از آن روزی که دست پشت دست بکوبیم و حسرت شورای قبلی را بخوریم و مجبور شویم  چراغ برداریم  و دنبال اعضای شورای  چهارم بگردیم و همه با هم تنبک زیر بغل بزنیم  و دَم بگیریم  :
از طلا بودن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/82038