کد خبر: 81807 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 مرداد 1396 - 11:35
سرپرست گروه هنرهای تجسمی 8 در گفتگو با اتحاد خبر؛
انتظاری از مسئولین ندارم/ انتظار ما از هنرمندان پیشکسوت همراهی است نه تخریب

اتحاد خبر: گروه هنرهای تجسمی هشت که از سال 92 شکل گرفته با وجود تمام محدودیت ها و مشکلات پیش رو توانسته است اقدامات خوبی از جمله برگزاری نمایشگاه های خوب و پرمخاطب داشته باشد. ابوالقاسم طحانیان سرپرست گروه هشت در گفتگو با اتحاد خبر در خصوص برگزاری نمایشگاه پنجم گفت: از شهریور ماه سال 1395 این نمایشگاه کلید زده شد و همزمان فراخوان آن را نیز ...

اتحاد خبر-اسماء بوستانی-زهره عرب: پنجمین نمایشگاه سالانه گروه هنرهای تجسمی 8 با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان و انجمن هنرهای تجسمی در محل سالن تبلیغات اسلامی شهر برازجان برگزار گردیده است. 

به گزارش اتحاد خبر، گروه هنرهای تجسمی هشت که از سال 92 شکل گرفته با وجود تمام محدودیت ها و مشکلات پیش رو توانسته است اقدامات خوبی از جمله برگزاری نمایشگاه های خوب و پرمخاطب داشته باشد و مرداد ماه سال جاری نیز زمانی برای برپا کردن پنجمین نمایشگاه سالانه این گروه برای پنجمین سال متوالی بوده است.



ابوالقاسم طحانیان سرپرست گروه هشت در گفتگو با اتحاد خبر در خصوص برگزاری نمایشگاه پنجم گفت: از شهریور ماه سال 1395 این نمایشگاه کلید زده شد و همزمان فراخوان آن را نیز در فضای مجازی و سایت های استان بوشهر و چندین سایت کشوری هنری و غیرهنری منتشر نمودیم.

طحانیان با بیان اینکه 120 اثر به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده است، افزود: تعداد افراد شرکت کننده در این نمایشگاه 36 نفر هستند که 9 نفر اعضای اصلی گروه، بقیه مهمان و همه ی این هنرمندان به جز یک نفر هم استانی هستند. در نهایت تعداد 95 اثر در اینجا نمایش داده شده است که از میان 120 آثار ارائه شده به دبیرخانه نمایشگاه انتخاب و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.


وی در خصوص سختی ها و چالش های برگزاری نمایشگاه سالانه گفت: پارسال که ما پیشنهاد برگزاری نمایشگاه را مطرح کردیم آقای زندویان حمایت کردند، و در کل حمایت ها بیشتر از قبل شده است. ولی هنرمندان شهر و برخی افراد دیگر طی چند روز اخیر و دو روز قبل از افتتاح بعد از مشاهده پوستر نمایشگاه در گروه های مجازی شروع به تخریب نمایشگاه و اعتراض به گروه هشت کردند، در حالی که هنوز حتی آثار ما را ندیده و از نمایشگاه قبلی نیز دیدن نکرده بودند؛ این قبیل برخوردها موجب رنجش خاطر ما و دیگر هنرمندان جوان می شود.


ابوالقاسم طحانیان اضافه کرد: آخرین کار ما نمایشگاه سراسری بسم الله بود که در تیر ماه و مصادف با ماه رمضان برگزار شد.

سرپرست گروه هنری هشت در تشریح برنامه های بعدی این گروه اظهار داشت: سال آینده قرار است اولین نمایشگاه جهانی کاریکاتور ترامپیسم را برگزار کنیم، یک جشنواره در تهران با این موضوع برگزار شد که من و آقای جوانمرد شرکت کردیم و آنجا توانستیم امتیاز برگزاری این نمایشگاه را برای برازجان بگیریم.



وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده شهریور ماه فراخوان می زنیم و در مرداد سال آینده نیز اقدام به برگزاری نمایشگاه می کنیم. البته امکان اضافه شدن موضوعاتی در آینده نیز وجود دارد اما در حال حاضر زمینه اصلی نمایشگاه این است.

طحانیان ادامه داد: امسال استقبال نسبت به نمایشگاه های قبلی بسیار خوب است، از لحاظ کیفیتی هم کارها بهتر شده و می توان گفت گروه ما جایگاه خود را پیدا کرده و مخاطبان خود را دارد. در روز افتتاحیه استقبال زیادی از نمایشگاه شد و روزانه بین 100 تا 150 نفر از این نمایشگاه دیدن می کنند. حتی یک روز 200 نفر بازدیدکننده داشتیم که می توان گفت جزو پربازدیدترین نمایشگاه های سطح شهر بوده است.


این هنرمند دشتستانی عنوان کرد: شور و شوق بچه ها خوب است، البته این اشتیاق قبل از برگزاری و شروع نمایشگاه بیشتر بوده، در حال حاضر برخی از اعضای گروه مسافرت هستند.

سرپرست گروه هنری هشت در رابطه با تمایل هنرمندان گروه برای فروش آثار گفت: کارها و آثار نمایشگاه برای فروش هم هست اما این را اعلام نکرده ایم، برخی از مردم دوست دارند و تقاضا برای خرید هست ولی کارها صرفاً نمایشگاهی است و بعضی ها هم اصلا دوست ندارند کارهایشان فروخته شود.
ابوالقاسم طحانیان با بیان اینکه توقعی از مسئولین ندارد، خاطرنشان کرد: انتظاری از مسئولین ندارم فقط از هنرمندان بزرگ شهرمان می خواهم که از هنرمندان جوان تر حمایت کنند و به جای دلگرمی و حمایت نگویند کارها ضعیف است. انتظار ما همراهی است نه تخریب، حتی گفته اند که ما باید قبل از برگزاری کارهای شما را ببینیم و تایید کنیم، من این حرف ها را نمی پذیرم. حتی مسئول انجمن هم نمی گوید من کارها را ببینم.

طحانیان در پاسخ به فیلترهای موجود برای آثار ارائه شده در نمایشگاه گفت: کارها از هیچ فیلتری رد نمی شود، و فیلتر خود ما هستیم. اگر هم قرار باشد فیلتری باشد خود آقای اعتصامی (یوسف) که مسئول انجمن هنرهای تجسمی است این کار را انجام می دهد.







گفتنی است تاریخ اتمام نمایشگاه که پیش از این 31 مرداد ماه اعلام شده بود تغییر یافته و آیین اختتامیه دوشنبه شب ساعت 20:30 الی 21 برگزار خواهد شد.


لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/81807