امروز: سه شنبه 28 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 24 مرداد 1396 - 11:02
امام جمعه سعدآباد:

اتحاد خبر: امام جمعه سعدآباد در خطبه دوم نمازجمعه شهر سعدآباد روز جمعه 20 مرداد 96 گفت: مسئله پتروشیمی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است و بازیگران سیاسی توپ را به زمین بعضی از ائمه جمعه و مردم سه بخش همجوار انداختند.امام جمعه سعدآباد در خطبه دوم نمازجمعه شهر سعدآباد در خصوص پتروشیمی دشتستان و عدم کلنگ زنی آن اظهار داشت...

اتحاد خبر: امام جمعه سعدآباد در خطبه دوم نمازجمعه شهر سعدآباد روز جمعه 20 مرداد 96 گفت: مسئله پتروشیمی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است و بازیگران سیاسی توپ را به زمین بعضی از ائمه جمعه و مردم سه بخش همجوار انداختند.

به گزارش اتحاد خبر، امام جمعه سعدآباد در خطبه دوم نمازجمعه شهر سعدآباد در خصوص پتروشیمی دشتستان و عدم کلنگ زنی آن اظهار داشت: ما صنعت و اشتغال می خواهیم و دوستدار توسعه و پیشرفت هستیم، اما نه به قیمت نابودی شهر و دیارمان و کشاورزی و طبیعت مان. و راهکار حل مشکل را ارائه دادیم به اینکه باید جلسه ای با حضور مسئولین ارشد استان و شهرستان و بخشها و نماینده محترم مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از شهرهای سعدآباد، آبپخش، وحدتیه و شبانکاره تشکیل شده و به بررسی موضوع بپردازند و پس از تایید محیط زیست کشور و سازمان های ذیربط پتروشیمی احداث شود.

وی اظهار داشت: با کمال تاسف، مسئله پتروشیمی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است و بازیگران سیاسی توپ را به زمین بعضی از ائمه جمعه و مردم سه بخش همجوار انداختند.

امام جمعه سعدآباد تصریح کرد: در فضای مجازی و حقیقی، تب درخواست پتروشیمی در سه بخش همجوار بالا رفت و روسای شوراهای اسلامی سه شهر آبپخش، سعدآباد و شبانکاره برای اهداء زمین و همکاری برای تاسیس پتروشیمی اعلام آمادگی کردند، عده ای نیز در شهرها به جمع آوری امضاهای مردم پرداختند و خواستار تاسیس پتروشیمی در بخش خود شدند..

وی اضافه کرد: امیدواریم که درخواست همه درخواست کنندگان و امضاء همه امضاء کنندگان مورد بررسی دقیق کارشناسان فن و مدیران ارشد استان واقع شود تا هیچ بخشی محروم از داشتن پتروشیمی نشود.

امام جمعه سعدآباد تاکید کرد: من معتقد هستم با توجه به گستره جغرافیای سه بخش و کثرت جمعیت و نیروی ماهر جویای کار، قابلیت احداث سه واحد پتروشیمی در سه بخش همجوار وجود دارد. مدیران دلسوز همت کرده و موافقت اصولی احداث سه واحد پتروشیمی را از دولت تدبیر و امید برای سه بخش بگیرند زیرا هر کدام از بخشهای ما خود ظرفیت یک شهرستان را داراست، لذا به هر بخش یک واحد  پتروشیمی داده شود تا تب درخواست ها پایین بیاید.

وی در خصوص مکان احداث سه پتروشیمی در سه بخش همجوار عنوان کرد: توصیه بنده به مردم و کارشناسان این است، که پتروشیمی بخش سعدآباد در نقطه شمالی بخش در مجاور کوه های نرگسی نزدیک سد شهید رئیس علی دلواری ساخته شود، و پساب آن به دریا منتقل شود، زیرا آن منطقه خالی از جمعیت است.

امام جمعه سعدآباد ادامه داد: برای بخش آبپخش توصیه می کنم بند محمد عبداله و غربی ترین نقطه بخش انتخاب شود چون نقطه خالی از جمعیت است و دسترسی به آب دریا ممکن می باشد. برای بخش شبانکاره نیز توصیه می کنم در شمال غرب بخش شبانکاره در مجاور رود شور احداث شود، چون خالی از جمعیت است و دسترسی به آب دریا ممکن است.

امام جمعه سعدآباد اذعان داشت: اما اگر قرار است یک پتروشیمی باشد و مکانش همین مکان موردنظر که قرار بود کلنگ زنی شود، برای شهر و بخش سعدآباد خیر و برکتی از دیدگاه من ندارد.

به دلایلی که بیان می نمایم: اولا اینکه چون در بخش سعدآباد احداث نمی شود کمکی به ارتقاء شاخص صنعتی شدن بخش نمی نماید. و راه ما را برای شهرستان شدن هموار نمی نماید؛ بلکه ارتقاء بخشی که در آن احداث شده را فراهم می آورد و شاخص شهرستان شدن آنها را تقویت می نماید. دلیل دوم اینکه با توجه به اینکه وزش باد در طول سال از شمال غرب به سمت جنوب شرقی است و این مکان تا شهر سعدآباد فاصله بسیار کمی دارد، مرکز ثقل آلایندگی قطعاً شهر سعدآباد خواهد بود و همین امر سبب خواهد شد که مهاجرپذیری شهر سعدآباد به صفر برسد و ساکنان آن هجرت کنند و شاخص جمعیت مرکز بخش که شاخصی مهم در ارتقاء مرکز بخش به شهرستان شدن است، دچار آسیب جدی شود و شهر و بخش سعدآباد برای همیشه در آرزوی شهرستان شدن بماند.

دلیل سوم اینکه با توجه به نظر اکثر کارشناسان که معتقدند مواد شیمیایی و پتروشیمی ها عامل اصلی شیوع سرطان ها در مجاورت خود هستند قطعا مردم شهر سعدآباد از شیوع بیماری های خطرناک و سرطان‌زا در امان نخواهند بود.

دلیل چهارم نیز با توجه به اثرات شیمیایی پتروشیمی ها و بارش باران های اسیدی، کشاورزی و نخلستان های سعدآباد آسیب جدی خواهند دید و مردم این چشمه درآمد پایدار را از دست خواهند داد و شاخص های اقتصادی بخش از دست خواهد رفت.

اما ممکن است عزیزی بگوید کارشناسان بی خطر بودن آن را تایید کرده اند، بنده در جواب می گویم 80 درصد کارشناسی هایی که در کشور ما صورت می‌گیرد مهر تایید استاندارد لازم را ندارد، بلکه با اعمال فشار مدیران بالادستی و یا با تطمیع سرمایه گذار ثروت اندوز صورت می‌گیرد، و هیچ کدام از این دو گروه در محل زندگی شما زندگی نمی کنند بلکه در بهترین نقطه های کشور دارای ویلا و امکانات هستند.

من از شما مسئولان سوال می کنم، کدام یک از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی شهرستان شما اکنون در شهرستان شما سکونت دارد؛ و یا کدام یک از استانداران سابق شما اکنون در استان شما سکونت دارد. پس شما از این مجمل خود بخوان حدیث مفصل.

یک نمونه از تایید کارشناسان را در شهرستان برایتان مثال بیارم تا باور کنید که بسیاری از کارشناسی ها و تاییدها صحیح نیست بلکه خواست مدیر بالادستی و یا منافع ثروت اندوز رعایت شده است.

پل زیرگذر آیت الله مجاهد برازجانی و راه ورودی برازجان از سمت شیراز را همه ديده اید و از آن گذر کرده اید. چند سالی از افتتاح آن نگذشته است، تاکنون جان ده ها نفر را گرفته و ده ها خانواده را داغدار کرده است. اکنون با هزینه ای چند صد میلیونی و شاید میلیاردی در حال اصلاح و بازسازی است.

تردید نکنید که نقشه و اجرا آن با مهر تایید مهندسین و کارشناسان و امضاء مدیران همراه بوده و از بیت المال هزینه شده است، اما سوال این است که چه طراحی و آینده نگری است که کمتر از یک دهه با آن همه حوادث مرگبار باید تغییر کند.

در اروپا و کشورهای غربی که کارشناسان واقعی کارشناسی می‌کنند. آینده نگری صد سال به بالا را دارند و رعایت همه جوانب را می‌کنند اما در کشور ما بسیاری از کارشناسی ها یک صبح تا ظهر در سایه کپری انجام می شود و مهر تایید می خورد و به قول معروف کارشناسان به اندازه دروغش می زنند پنبه...

چرا راه دور برویم در همین شهر خودمان دو بازارچه با هزینه سنگین  و بدون کارشناسی واقعی احداث شده است بفرمایید در طول این چند سال چه استفاده ای از آنها برده شده است؟ خدا حلال کند در روز فقط یک خواهر محترمی چند دسته سبزی می‌فروشد و خواهر دیگری چند تکه لباس را در معرض فروش قرار می دهد.

لذا به جوانان عزیز و مردم فهیم توصیه می کنم احساسی تصمیم نگیریم و کسی را متهم به مخالفت با پیشرفت نکنیم و مصلحت شهر و بخش ملت را با دقت رصد و گزینش کنیم. به جای پتروشیمی به طرح نوین آبیاری تحت فشار که طرحی بسیار خوب است بپردازیم و این جلگه‌ پر  نعمت که چند قرن منبع درآمد مردم بوده است و اکنون به کویرستان تبدیل شده و کشاورزان از غروب به بعد از ترس گراز و کفتار و شغال نمی توانند به باغ خود بروند را احیا نماییم.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/05/29 - 11:40
0
0
سلام
به عمل كار برايد به سخنداني نيست!
1396/05/27 - 01:07
0
0
با سلام
ضمن تشکر و سپاس فراوان از احساس مسوولیت دوست نادیده ی عزیزم آقای بیدار،من بیش از سه بار متن سخنان و پیشنهادهای امام جمعه محترم شهر سعدآباد،را با دقت خواندم.
همان طور که خود شما نیز اذعان دارید،آنچه که از ظاهر سخنان ایشان برمی آید پیشنهاد تأسیس و راه اندازی سه واحد پتروشیمی در بخش های سه گانه سعدآباد ،آبپخش و شبانکاره است تا آتش اختلاف و تفرقه بین اهالی شریف این سه بخش که سالها در کمال دوستی و مهربانی روزگار را گذرانده اند،برافروخته نشود.
حال به نظر شما وقتی از نظر فنی و اقتصادی و شرایط زیست محیطی، امکان ایجاد سه واحد صنایع پتروشیمی و واحدهای وابسته به آن در سه بخش به هم پیوسته فراهم باشد،آیا نمی توان این مزایا و محسنات غیر قابل انکار ایجاد صنایع پتروشیمی را به دیگر مناطق و بخشها تعمیم داد؟
1396/05/26 - 21:16
0
1
آقای سید رسول حسینی از برداشات سفسطه واری که از سخنان حاج آقا کشاورز داشتی کمی شرم نمایید . ایشان اشاره به احداث پتروشیمی در سه بخش وسیع استان که از مرز روستای خلیفه ای شروع می شوند تا از یک سو به روستاس زیارت و از سوی دیگر تا سه راهی وحدتبه دالکی. از طرفی با زیرکی و در جواب بازی تفرقه آمیز مسولین سوپر میلیاردر که میخواستند با ایجاد مسابقه احداث پتروشیمی بین سه بخش سعداباد آبپخش و شبانکاره به عمد هیجانی ایحاد کنند تا آبروی رفته اشان در روز افتتاح برگردد اینچنین پلیتیکی زده و توپ را در زمین آنها بیاندازد.
1396/05/25 - 19:43
0
0
با سلام
در تأیید سخنان وزین امام جمعه محترم شهر ولایتمدار سعدآباد،مبنی بر احداث سه واحد پتروشیمی برای بخش های سعدآباد،شبانکاره و آبپخش،پیشنهاد می شود برای اینکه دیگر بخشها و روستاهای استان از نعمت صنایع پتروشیمی و واحدهای وابسته محروم نمانند،در ورودی همه شهرها و بخشهای استان یک واحد پتروشیمی احداث و راه اندازی شود.
با این کار هم مشکلات جانمایی آن رفع می شود و هم سود و منافع سرشار آن نصیب همه ی مناطق و شهرستان ها خواهد شد.
1396/05/25 - 12:00
0
1
بهترین سخنان گفتن حاج اقا کشاورز
1396/05/25 - 08:27
0
2
قابل توجه برخی جوانهای هیجانی سعدآباد که بدون تفکر و تحلیل مسائل در دام سیاس گری های برخی مسئولین میفتند و امضا و طومار 30 متری جمع میکنند. عزیزان من از این مسئله و تحلیل روشن و شفاف امام جمعه محبوب و البته خاص شهرمان درسی بسازیم تا دیگر در دام فرافکنی های برخی مسئولین سودجو و سوپر میلیاردر نیفتید
1396/05/24 - 23:17
1
2
پتروشیمی یکی از فرصت های خوب دشتستان است. عده ای بدون توجه به نظر کارشناسی موضوع زیست محیطی پیش کشیدند. این طرح یک هزارم عسلویه هم آلایندگی نداره
1396/05/24 - 23:10
0
1
باسلام. درود بر امام جمعه محترم شهر سعدآباد.. پیشنهاد و سخنان حضرتعالی ارزنده و به جا بود. امید که مقامات ارشد کشور آن را به کار بندند.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • ورودی تیم های پایه و مدارس فوتبال استان رایگان شد/موج خوشحالی فوتبالدوستان استان
  • 🎥ویدیو/خیابانی: مصاحبه مارادونا بعد از مرگ من منتشر می‌شود
  • تحقق دفاع مشروع
  • دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود / بنادر استان بوشهر نیازمند توسعه فضای انبار و بارانداز
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول: تداوم تولید پایدار و عملکرد بدون حادثه اهداف سال 1403 هستند
  • 37 خواص عالی این خوراکی و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/27
  • بارش‌های موثر در استان بوشهر از امشب/ امکان وقوع سیلاب
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/28
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • از تورم تا انتخابات/ مروری بر مهمترین اتفاقات سال 1402
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • خاکسپاری مادر شهید تمیزی در سالروز شهادت فرزندش/ تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • انتصاب یک نیروی متخصص بومی به عضویت هیات مدیره پتروشیمی جم
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • .: اسماعیل حدود 3 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 3 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 4 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 6 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 7 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 8 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 10 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 10 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 10 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...
  • .: ا.ن حدود 11 روز قبل گفت: جنگ و صلح چه ...