کد خبر: 81580 ، سرويس: ایران و جهان
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1396 - 12:44
مصطفی تاجزاده در دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی:رفع حصر نشاط و آرامش را به کشور بر می گرداند

اتحاد خبر:مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی حضور پیدا کرد و طی گفته هایی به ذکر مشکلات فعلی جناح های سیاسی کشور پرداخت.

اتحاد خبر:مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی حضور پیدا کرد و طی گفته هایی به ذکر مشکلات فعلی جناح های سیاسی کشور پرداخت.

مصطفی تاجزاده در دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی:رفع حصر نشاط و آرامش را به کشور بر می گرداند
تاج زاده گفت: «در کشور ما امروزه دو جناح فعال در عرصه سیاست و قدرت وجود دارد. اصولگرا و اصلاح طلب که نام قدیم راست و چپ را یدک می ­کشیدند. یک جناح دوپینگی و یک جناح آزاد است. دوپینگی اصطلاحی است که خود اصولگرایان برگزیده ­اند. رقابت بین این دو جناح برابر و آزاد نیست. یک جناح بیست و پنج سال است با استفاده از امکانات عمومی در تلاش برای حذف رقیب است. در مقابل جناحی دیگر در طول بیست سال گذشته تلاش کرده است تا مانع از تک صدایی قدرت در کشور شود و اجازه یکه سازی به هیچ فرد و جناحی ندهد. در این شرایط صدا و سیما کاملا در کنترل و اختیار جناح اصولگرا قرار داشته است. آن­ها از مصونیت مطلق قضایی برخوردارند و حتی نمایندگان ولی فقیه نیز از این جناح برگزیده می­شود.»

وی همچنین افزود:«در مقابل جناح آزاد حداکثر مانور قدرت را نهایت در دست گرفتن نهادهای انتخابی می­داند. بی­ پناه در برابر قوه قضائیه است و مطبوعات و احزابشان توقیف و منحل می­شوند. علی­رغم این فضای نابرابر در پنج انتخابات اخیر توانسته ­اند پیروز قاطع میدان باشند. این یعنی اکثر قریب به اتفاق جامعه با این جناح همسو هستند.ما برای اولین بار بعد از انتخابات حماسی سال ۹۶  شاهد اعتراض اصولگرایانی بودیم که معتقدند بعد از ۲۵ سال امکانات دولتی به ضرر آن­ها بوده است و اذعان دارند که پیروزی­های دوپینگی جناح آن­ها را مفنگی کرده است و ارتباطشان با مردم قطع شده است. سازمان یافته و با برنامه­ ریزی نیستند و گفتمان­ سازی ندارند.واقعیت آن است که نظارت استصوابی و تلاش برای محدود کردن دامنه رقابت­ها و در حقیقت جابجایی نظارت مردم بر مقامات حکومتی با نظارت حکومت بر مردم همراه شده است. امروز می­توان نتایج این رویکرد را دید. در گذشته عملا با حذف چهره های مشهور ما نمی­توانستیم پیروز باشیم تا اینکه در چند انتخابات اخیر با تغییر روش رأی موفق شدیم نظارت استصوابی را به ضد خود تبدیل کنیم. جناح مقابل درک نکرد که این روش به خود آنان ضربه خواهد زد.»

به گفته تاجزاده:«تمام حرف اصلاحات در داخل این بود که انسداد و محدودیت نه در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قادر به رقم زدن آینده روشن برای کشور نخواهیم بود. اصول گرایان پذیرفته اند که اگر بخواهیم در برابر گروه های تحریم دوست و انسداد طلب مبارزه کنیم باید تعامل گسترده با جهانیان داشته باشیم. این همان کاری است که در دوره اصلاحات انجام شد. بوش اعلام کرد ایران محور شرارت است ولی این سخن نه در دنیا مورد پذیرش قرار گرفت و نه در داخل آمریکا اجماعی پدید آورد. وی با همه جنگ طلبی اش نتوانست حتی یک گام بیشتر از کارهایی که روسای جمهوری پیشین آمریکا علیه ایران کرده اند بردارد چون با سد افکار عمومی جهانی مواجه شد.امروز می توانیم ببینیم بین این دو گفتمان کدام یک پیروز بوده اند و  آنچه آقای خاتمی از سال ۷۶ تا کنون به آن تأکید کرده حقانیت خود را نشان می­دهد بخصوص با پیدایش داعش معلوم میشود که ارائه چهره خشن از اسلام و تشیع چقدر به ضرر ما تمام می­شود.ما در چنین فضایی در حال تنفس و رقابت هستیم.»

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ادامه اظهار داشت که :«در عرصه فرهنگی امروز مقامات قضایی که سابقه توقیف فله ای مطبوعات را دارند فهمیدند از این توقیف ها هیچ چیز جر بی پایگاه شدن رسانه های خود به دست نیاوردند. آن ها معتقد بودند که اصلاحات دو بال دارد یکی مطبوعات و دیگری دانشگاه و هر دو را در ۱۸ تیر زدند. ما در کوتاه مدت از این امر ضربه خوردیم ولی امروز کدام گفتمان حاکم است جز اینکه یک مقام ممنوع التصویر با یک کلمه سرنوشت انتخابات را تعیین می کند و به جرأت می گویم روزنامه های اصولگرا در زمان آزادی مطبوعات به مراتب جذاب تر و پرخواننده تر بودند در عصری که مطبوعات آزاد بود. انسدادطلبان وقتی کار از کار می گذرد متوجه موضوع می­شوند این آشنایی با آسیب ها جز در دموکراسی خواهی امکان پذیر نیست.

در ایران این گونه است که بعد از شکست،اعضای یک جریان به سمت اتحاد می روند. جناح اصولگرا به دلیل رانتخواری ها چنان از درون پوسیده اند که با شکست های بزرگ هم نتوانستند متحد شوند. یک جناح احمدی نژاد و با تناقض های بزرگش شد که از یک سو هوادار مرتضوی است و از سوی دیگر نان قوه قضاییه را حرام می داند و حتی جریان دیگر که جمنا است و قالیباف را به قول مهاجری مجبور به استعفا کرد.  جریان اصول گرایی راهی جز بازگشت به مردم و قطع حرام خواری سیاسی ندارد.این افراد با هر سابقه ای کاندید میشوند در تلویزیون طرفدار آزادی و حقوق و کرامت انسانی می­شوند و حتی انتقادات خود به اصلاح طلبان را از این زاویه مطرح می­کنند.»

تاجزاده با ذکر خاطره ای افزود:«در اوین بازجویی به من گفت ۹۱-۹۲ درصد از مردم طرفدار گشت های ارشاد هستند و این آمار دقیق و علمی است. گفتم اینبار نخستین انتخاباتی که می ­آید به نامزدهای خود بدهید ۹۱ درصد به آن­ها رای خواهند داد. اما به شما خواهم گفت که حتی یک نامزد اصولگرا حاضر به طرح این شعار نیست چون فضای جامعه را می دانند.

یک زمانی ما می­خواستیم انقلاب اسلامی شود می­گفتیم پهلوی بی دین است و قصد دین دار کردنش را داریم اما امروز به دلیل عملکرد غلط داریم جامعه را بی دین می کنیم. در گذشته اسلام نام مستعار آزادی و عدالت بود اما امروز اسلام کلید واژه محدودیت آزادی شده است. قبل از انقلاب اسلام با فطرت ما برابر بود و اکنون به محدودیت. امروز دین گریزی در جامعه ما در تاریخ ایران بی سابقه است  دلیل آن را می توان همین توجیحات به نام اسلام دانست.اگر به رغم همه این مشکلات جامعه ما هنوز امیدوار مانده به دلیل نیمه دموکراتیک است نه به دلیل نیمه انسدادی.اگر جمهوری اسلامی انسداد کامل شده بود یقین بدانید پیش از بهار عربی بهار ایرانی داشتیم و این به دلیل آن است که ما هنوز می توانیم حرف بزنیم و از فضای نیمه باز موجود در جامعه در منطقه جنگ زده و داعش زده و فرقه زده استحکام خود را حفظ می کنیم. ما در حال انجا کار بزرگی هستیم. در منطقه ای که قرن ها از آزادی و حقوق و کرامت انسان علی رغم امنیت و امپراطوری های بزرگ ملت ما برای اولین بار توانسته است امنیت را با آزادی جمع کند. امروز در کشورهای همسایه مثل افغانستان و عراق یا  آزادی نسبی وجود دارد  که توأم با امنیت نیست و در بسیاری از کشورها نیز همچون همین شیوخ خلیج فارس امنیت وجود دارد ولی خبری از آزادی نیست. ملت ما با استمراری که در عرصه انتخابات در چهار دهه گذشته داشته توانسته این دو را با هم جمع کند و امروز جایی ایستاده که سربلند است. ما خطا کردیم و عذرخواستیم و امروز تلاش در جبران آن داریم، این­ها تفاوت های ما با جناح رقیب است. مشکلات ما یکی در داخل از سوی انسداد طلبان است و در خارج ناشی از جنگ طلبانی چون ترامپ که تلاش دارند سایه جنگ را در ایران برقرار کنند.»

تاجزاده در پایان اعلام کرد که باید تلاش کنیم این پیروزی هایی که با قیمت گزاف کسب شده را با شایستگی و پاکدستی و فسادستیزی حفظ کنیم، اکنون وقت سهم خواهی اصلاح طلبان از یکدیگر نیست. باید با وحدت مجموعه اصلاح طلبان به سمت آن برویم که به زودی شاهد رفع حصر از عزیزانمان باشیم. امروز همه توافق دارند که حصر غیرقانونی است، اگر در گذشته حصر توجیهاتی چون آرامش جامعه داشت امروز به صراحت می­گویم مایه آرامش و شادی ملت خواهد بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/81580