کد خبر: 81560 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1396 - 08:58
رئیس پلیس شهرستان بوشهر:
۳۶ درصد جرایم خشن در شهرستان بوشهر کاهش یافت

اتحادخبر: رئیس پلیس شهرستان بوشهر گفت: با تلاش نیروی انتظامی و مشارکت همه جانبه مردم و خبرنگاران در ۴ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل جرایم خشن در شهرستان بوشهر ۳۶ درصد کاهش یافت.

بندر بوشهر

به گزارش تسنیم، سرهنگ ابراهیم عرب‌زاده صبح روز جمعه در  جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک روز خبرنگار و اهمیت نقش آنان در جامعه اظهار داشت: خبرنگاران در روشن‌گری جامعه نقش مهم و بی‌بدیلی داشته‌اند که این راستا از خدمات آنان قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه شناسنامه‌دار در  مقابل آحاد جامعه تعهد کاری و اخلاقی دارند تصریح کرد: رسانه‌های بی هویت و بی شناسامه نه تنها تعهدی در جامعه ندارند بلکه در برخی مواقع، انتشار  اخبار و مطالب آنان سبب بروز مشکلات می‌شود.

رئیس پلیس شهرستان بوشهر از  کاهش 36درصدی جرائم خشن خبر داد و تصریح کرد: در 4 ماه نخست امسال جرائم خشن در این شهرستان 36 و مجموعه جرایم  5 درصد کاهش داشته است.

 

عرب‌زاده با تاکید بر کشف جرایم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اظهار داشت: تمامی جرائم خشن اتفاقی در مرکز استان در کوتاه‌ترین زمان کشف شده که آخرین آنها تیراندازی در میدان رئیسعلی دلواری و مجروح شدن دو نفر بود که کمتر از 10ساعت کشف شد.

وی از متلاشی شدن باند سارق در بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در یک ماهه اخیر سه باند سارقان اماکن خصوصی و درون خودرو در این شهرستان متلاشی و 7 نفر متهم دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر  با اشاره به پاکسازی محلات از معتادان خطرناک گفت: امسال تاکنون  9 مرحله طرح پاکسازی محلات، تفرجگاه‌ها و شناگاه‌ها از معتادان خطرناک اجرا شده است.

به گفته عرب‌زاده در طول یک ماه گذشته با انهدام دو باند تهیه و توزیع مواد مخدر حدود 7 کیلوگرم مواد مخدر کشف و 31 نفر مصرف کننده و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

 

وی با اشاره به توقیف خودروها متخلف در شهرستان بوشهر تصریح کرد:با  تلاش کلانتری‌های شهرستان و همکاری پلیس‌های تخصصی 563 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

رئیس پلیس شهرستان بوشهراز راه‌اندازی گشت مشترک امر به معروف و نهی از منکر با همکاری بسیج خبر داد و خاطرنشان کرد: این گشت‌های تلفیقی تاکنون در 4مرحله در میادین ، بازار و شناگاهها اقدام به اجرای ماموریت کرده‌اند.

عرب‌زاده خواستار هوشیاری بیشتر شهروندان در مراقبت از اموال خود شد و بیان کرد: شهروندان اماکن خودرا به دوربین‌های مدار بسته تجهیز کنند.

وی با بیان اینکه محل‌های معینی برای استفاده شهروندان از  دریا مشخص شده است خواستار رعایت شئونات اسلامی و حفظ حریم سایر افراد جامعه شد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهروندان فقط در محدوده‌های مشخص شده از دریا استفاده کنند./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/81560