کد خبر: 81558 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1396 - 08:48
مدیر کمیته امداد شهرستان کنگان:
۱۴.۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌‌زایی به مددجویان کنگانی تخصیص یافت

اتحادخبر: مدیر کمیته امداد امام(ره) شهرستان کنگان گفت: ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به کمیته امداد شهرستان کنگان ابلاغ شده که در راستای استقلال اقتصادی مددجویان پرداخت می‌شود.

مشاغل سخت

به گزارش تسنیم، عبدالحسین رهبر صبح جمعه در جمع خبرنگاران در کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به نقش مهم رسالت خبرنگاری در جامعه پرداخت و اظهار داشت: خبرنگاران در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و دیگر حوزه‌ها نقش مهمی دارند و افکار جامعه را می‌توانند هدایتگری کنند.

وی با قدردانی از خبرنگاران در شهرستان کنگان افزود: اشتغال‌زایی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است که شناساندن ظرفیت‌ها و جایگاه مهارت‌آموزی باید مورد توجه عرصه خبرنگاری در راستای ترویج فرهنگ مهارت قرار بگیرد.

 

مدیرکمیته امداد شهرستان کنگان با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در این نهاد خاطر نشان کرد:  سال گذشته در عرصه اشتغال‌زایی تلاش‌های وافری انجام شد که امسال در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال  طرح‌ها و برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

رهبر از واگذاری 15 دستگاه زامیاد با اعتبار افزون بر 4 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد شهرستان کنگان خبر داد و گفت: کمیته امداد با همکاری صندوق قرض‌الحسنه کارآفرینی امید، تسهیلات خرید را با کارمزد 4درصد  و اقساط 60 ماهه به مددجویان کنگانی واگذار می‌کند.

 

وی با بیان اینکه بیشتر این خودروها به مددجویان مناطق محروم و روستایی  شهرستان کنگان واگذار می‌شود، افزود: با ایجاد اشتغال برای این افراد، خانواده‌ها از چرخه حمایتی خارج می‌شوند و بر این اساس به ازای هر وانت تحویلی به مددجویان، حداقل دو شغل ایجاد می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان کنگان بیان کرد: 90 درصد ارزش خودرو را صندوق کارآفرین امید در قالب تسهیلات و 10 درصد باقی مانده نیز با سهم آورده مددجو تامین شده است.

 

رهبر با بیان اینکه هدف این نهاد اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است تصریح کرد: 129 فقره وام اشتغال‌زایی با اعتباری معادل  18 میلیارد و 117 میلیون ریال در سال گذشته به مددجویان کنگانی پرداخت و سبب خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد شد.

وی با اشاره به اختصاص 14 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری اشتغال‌زایی به مددجویان کنگانی بیان کرد: با کمک دولت، مجلس، صندوق قرض الحسنه و کمیته امداد بیش از 14 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به شهرستان کنگان تخصیص داده شده که امید می‌رود  با پرداخت این وام‌ها با نرخ سود ارزان قیمت  زمینه کفایی مددجویان  فراهم شود./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/81558