کد خبر: 81526 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 مرداد 1396 - 16:26
محمد باقر سعادت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان :
به وزیری که مورد اعتماد و خواست مردم نباشد رای اعتماد نخواهم داد

اتحاد خبر:سعادت در پاسخ به پرسشي راجع به تركيب اعضاي كابينه دوازدهم گفت : ممكن است بعضي از وزراي پيشنهادي مطلوب ليست اميد و ٢٤ ميليون راي دهنده به آقاي دكتر رو حاني نباشند. در اين خصوص مطمئن باشيد بنده به وزرايي كه مورد اعتماد و خواست مردم نباشند راي اعتماد نخواهم داد.اينكه به كدام راي اعتماد مي دهم يا نمي دهم را صلاح نيست اينجا بيان كنم اما

اتحاد خبر -قاسم تنگسیر نژاد:محمد باقر سعادت در نشست خبری با اصحاب رسانه، که پیش از ظهر امروز در فرمانداری دشتستان و به پاس گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی، در ابتدای ضمن تبریک روز خبرنگار، توضیحات مفصلی در خصوص کارهای کلان انجام شده توسط او در یک سال گذشته، به خبرنگاران ارائه داد.

به وزیری که مورد اعتماد و خواست مردم نباشد رای اعتماد نخواهم داد

سعادت در پاسخ به پرسشي راجع به تركيب اعضاي كابينه دوازدهم گفت : ممكن است بعضي از وزراي پيشنهادي مطلوب ليست اميد و ٢٤ ميليون راي دهنده به آقاي دكتر رو حاني نباشند. در اين خصوص مطمئن باشيد بنده به وزرايي كه مورد اعتماد و خواست مردم نباشند راي اعتماد نخواهم داد.اينكه به كدام راي اعتماد مي دهم يا نمي دهم را صلاح نيست اينجا بيان كنم اما قول شرف خواهم داد خلاف خواست مردم راي نخواهم داد.
وي در ادامه در پاسخ به وضعيت وزرا براي گرفتن راي اعتماد از مجلس گفت : موقعيت اكثر وزيران پيشنهادي در مجلس خوب است اما برخي از آنها نيز مطلوب نيست و ممكن است راي اعتماد نگيرند. از جمله اين وزرا مي توان به وزيران پيشنهادي كشور، آموزش و پرورش و كار اشاره كرد.

در بحث پتروشیمی نظر مردم باید تامین شود
سعادت در پاسخ به پرسشي درباره مسائل پيش آمده در خصوص پتروشيمي دشتستان گفت : در اين خصوص بايد نظر مردم تامين شود. ما نمي توانيم بر خلاف نظر مردم كاري انجام دهيم. گرچه اين پروژه مجوز زيست محيطي داشت و آقايان زير امضايشان زده اند جاي تعجب دارد.
وي ادامه داد : نظر اكثريت مردم مبني بر اجراي پروژه در آبپخش هست.
در برابر صورتجلسه استخدام در پارس جنوبي شديدا معترض شدم و موضع گرفتم
نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال اتحاد جنوب درباره اشتغال جوانان و استخدام نيروهاي بومي استان گفت: پس از اينكه از صورتجلسه تنظيمي توسط خانم الماسي مطلع شدم بلافاصله موضوع را با وزير مطرح كردم. آقاي زنگنه براي توضيح در مورد قرارداد توتال به صحن مجلس آمده بود كه همان جا نامه اي نوشتم كه آقاي خدري نيز آن را امضا كرد. البته دكتر شهرياري در آن جلسه تشريف نداشتند. وزير نامه را خواند و پاراف كرد كه موضوع در شوراي معاونين مطرح شود كه موضوع مطرح شد با صورتجلسه خانم الماسي موافقت نشد.
اكنون هم قرار است حدود ٣٠٠ نفر جذب نفت شوند كه بيش از ٢٠٠ از آنها بومي و سهم دشتستان ٥٠ نفر مي باشد
احتمالا از كانداتوري رياست مجمع نمايندگان استان انصراف دهم
سعادت در ادامه و در پاسخ به پرسشي راجع به اختلافات بر سر رياست مجمع نمايندگان استان گزارشي ارائه كرد و گفت : اصل موضوع از اين قرار است كه من و ساير نمايندگان استان با هم قرار گذاشتيم كه هر كس كه رييس مجمع شود براي دور ديگري كانديد نشود. گرچه اين موضوع منع قانوني نداشت اما به لحاظ اخلاقي متعهد بوديم به قول مان پايبند باشيم.
وي افزود : در سال اول من نامزد نشدم ولي بقيه دوستان آمادگي خود را اعلام كردند در نتيجه كاو براي من سخت و هزينه بر شد چون راي من تعيين كننده رياست مجمع بود. شفاف بگويم من به آقاي خدري راي دادم و ايشان به بنده گفتند سال آينده من به شما راي مي دهم. گرچه خداوند خود شاهد و گواه هست كه راي من به خاطر قول ايشان نبود. چند روز قبل در گوشه اي از صحن مجلس نشستيم و در اين خصوص راي گيري كرديم. من و خانم الماسي نامزد بوديم. آقاي خدري هم نامزد بود كه انصراف داد. نتيجه مساوي بود و من و خانم الماسي هر كدام ٢ راي كسب كرديم و قرار شد كه يكشنبه هفته آينده قرعه كشي شده و با قيد قرعه رييس مجمع انتخاب شود.
سعادت گفت : البته اگه توي اين دو روز به نتيجه مطلوبي نرسم به احتمال زياد از نامزدي رياست مجمع انصراف خواهم داد. و صادقانه بگويم با هيچ يك از نمايندگان استان اختلافي ندارم
رفع حصر مسئله اي كلان  و تصميم گيري راجع به آن در اختيار بزرگان نظام است
محمد باقر سعادت در ادامه و در پاسخ به پرسشي راجع به رفع حصر و اينكه آيا در كميته اي كه براي اين موضوع در مجلس تشكيل شده حضور دارد يا نه اظهار داشت : اين موضوع در اختيار بزرگان نظام هست و بنده به تنهايي نمي توانم در اين خصوص كاري انجام دهم.البته اين را عرض كنم كه اولين كسي كه بايد در اين خصوص تدبير كند شخص رييس جمهور هست.
البته من با آقاي صادقي و آقاي مطهري از نزديك دوست هستم و به ايشان بابت طرح ها و كارهايي كه نفع مردم در آنها باشد روي امضاي من حساب باز كنيد.
 او در پايان نيز درباره پيشنهاد اصلاح قانون مطبوعات گفت موارد مورد نظر رو به صورت كتبي به بنده اطلاع دهيد تا آن را در فراكسيوناميد مطرح كنم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/81526