کد خبر: 81509 ، سرويس: حوادث
تاريخ انتشار: 19 مرداد 1396 - 10:13
بازداشت بیش از 100 نفر در حادثه نزاع باغملک
اتحاد خبر: آمار دستگیرشدگان محرکان نزاع طایفه‌ای پتک باغملک از مرز ١٠٠نفر هم گذشت.

اتحاد خبر: علیرضا قاسمی‌نژاد، دادستان رامهرمز با اشاره به دستگیری بیش از ١٠٠ نفر از محرکان نزاع طایفه‌ای روستای پتک باغملک گفت: «این فرآیند تا دستگیری کامل همه عوامل این درگیری ادامه دارد.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وی ادامه داد: «از ٢٠ تیر امسال با ارایه فهرستی از سوی نیروی انتظامی دستگیری محرکان این درگیری آغاز شد. تعداد دقیق این دستگیرشدگان تاکنون به ١٠٧نفر می‌رسد و تا دستگیری آخرین نفر از محرکان و محکومان متواری، این روند ادامه دارد.»
 
دادستان رامهرمز با تأکید بر این‌که هم‌اکنون امنیت به‌طور کامل در ٢ شهرستان باغملک و رامهرمز برقرار است، گفت: «پس از این دستگیری‌ها، تحرک غیرامنیتی خاصی در ٢ شهرستان دیده نشده که نشان می‌دهد شاید عاملان اصلی نزاع همین محرکان دستگیرشده هستند.»
 
درگیری بین ٢ طایفه محمدی و موسایی از سال ١٣٩٤ در باغملک بر سر یک زمین کشاورزی شدت گرفت که پس از گذشت ٢‌سال این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. این درگیری طایفه‌ای تاکنون ١٨ کشته و ده‌ها مجروح برجای گذاشته و برخی از اهالی نیز مجبور به ترک محل سکونت خود شده‌اند. متهمان این درگیری در بیش از ٩ روستای باغملک و ٢روستای رامهرمز ساکن هستند.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/81509