کد خبر: 81425 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 مرداد 1396 - 09:26
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
خبرنگاران بدنبال مساله یابی برای پیشرفت کشور باشند/صادقانه به مردم آگاهی دهند

اتحادخبر: عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: برخی افراد رسانه وام دار قدرت و ثروت می شوند و باید بر اساس رضایت آنها قلم بزنند که این بدترین نوع روزنامه‌نگاری در جامعه است. به گزارش اتحادخبر، سید عزت الله ضرغامی دوشنبه شب در آیین تقدیر از خبرنگاران استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با دارا بودن نخبگان، دانشمندان و اصحاب رسانه افتخارات...

ضرغامی - کراپ‌شده به گزارش مهر، سید عزت الله ضرغامی دوشنبه شب در آیین تقدیر از خبرنگاران استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با دارا بودن نخبگان، دانشمندان و اصحاب رسانه افتخارات بزرگی را کسب کرده است.

 

وی افزود: مهمترین وظیفه خبرنگاران روایت گری، آگاهی بخشی و بیان حقیقت است، اگرچه برخی بر این باورند که بیان همه موضوعات مخرب است اما نفس آگاهی  بخشید و دانست بسیار خوب است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی آگاهی بخشی ها درد آور و نگران کننده است اما می‌تواند مقدمه ای برای رفع آن موضوع باشد.

ضرغامی با بیان اینکه خبرنگاران باید صادقانه به مردم آگاهی دهند بیان کرد: برخی افراد رسانه وام دار قدرت و ثروت می شود و باید بر اساس رضایت آنها قلم بزنند که این بدترین نوع روزنامه‌نگاری در جامعه است.

وی عنوان کرد: خبرنگاران باید برای مخاطب خود هویت و شخصیت قائل باشند و اینگونه است که می تواند موفق باشد.

 

ضرغامی گفت: خبرنگاران امروز باید دنبال مسئله یابی باشند نه مسئله سازی، چرا که برای  پیشرفته کشور چپ و راست نمی شناسند و باید با مسئله یابی دغدغه های جامعه را بشناسند و برای رفع آن تلاش و پیگیری کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رئیس جمهور باید سعه صدر خود را افزایش دهد، بیان کرد: اشکالات و نقدهای مختلفی به تمام قوا وارد است و در راستای موفقیت بیشتر نقدها انجام می شود.

 

وی افزود: امروز با گسترش شبکه‌های مجازی دیگر پیام رسان فاعل و یا پیام گیر منفعل نداریم همه فعال هستند، هر تولیدی برابر است با هزاران ایده و نظر و این آزادی بیان یکی از شیرینی های فضای مجازی است.

ضرغامی عنوان کرد: وجود فضای مجازی امروز باعث شده که کار خبرنگاران سخت تر شود چراکه همه در این فضا ادعای اطلاع رسانی دارند اما برخی مطالب کذب است و خبرنگاران باید با سرعت و دقت خبرها را منتشر کنند تا راه را برای مطالب دروغ ببندند./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/81425