کد خبر: 81404 ، سرويس: روی خط مدیر مسئول
تاريخ انتشار: 16 مرداد 1396 - 16:58
روی خط مدیر مسئول (96/10)
روز خبرنگار

اتحادخبرـ اکبر صابری: هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به عنوان «روز خبرنگار» در ایران نامگذاری شده است. این روز بهانه ای است تا از زحمات خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی تقدیر شود. می دانیم که به هر کسی که وظيف کسب، تهيه، جمع‌آورى و تنظيم 'اخبار' ...

اکبر صابری:

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به عنوان «روز خبرنگار» در ایران نامگذاری شده است.
این روز بهانه ای است تا از زحمات خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی تقدیر شود.
می دانیم که به هر کسی که وظيفه کسب، تهيه، جمع‌آورى و تنظيم 'اخبار' و انتقال آنها را از طريق وسايل ارتباط جمعى (مطبوعات، راديو، تلويزيون و خبرگزاري) به مخاطبان بر عهده داشته باشد خبرنگار گفته می شود.


«اصول اخلاقى حرفه روزنامه‌نگارى ایجاب می کند روزنامه‌نگاران در هر مرحله و مقامى که باشند بايد به خير و مصلحت جامعه ايمان کامل داشته باشند. کوشش براى تأمين منافع شخصى و کوشش براى پيش بردن مقاصد خصوصى که با مصلحت جامعه سازگار نباشد، خلاف اصول و آئين‌ اخلاقى روزنامه‌نگارى است. تخطئه مردم و تهمت و افتراء به اشخاص از جمله جرائم بزرگ حرفه روزنامه‌نگارى است. حسن نيت به جامعه اساس و پايه روزنامه‌نگارى مطلوب است.» دقیقا بر همین اساس است که خبرنگاران اصیل و صادق از سایر خبرنگاران که نیم نگاهی به منافع و مصالح شخصی خود نیز دارند تمیز داده می شوند.


من با افتخار به اینکه بیش از ربع قرن سابقه خبرنگاری یا همکاری با خبرنگاران پرتلاش دیارم را داشته و دارم؛ سختی ها و مشقات و مشکلات این حرفه را خوب می دانم. اعتراض و احضار و تذکر و تهدید توسط مقامات رسمی و اشخاص حقیقی و..  بخشی از این مشکلات است که بارها شاهد آن بوده ایم.


به هر صورت غرض، عرض تبریک این روز به خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه بود و قدردانی از عزیزانی که در این مسیر همه خطرات را به جان خریده تا نور را به زوایای تاریک اجتماع بتابانند.


همچنین تبریک ویژه و سپاس صمیمانه خود را تقدیم می کنم به همکاران پرتلاشم در هفته نامه «اتحاد جنوب» و پایگاه خبری تحلیلی «اتحاد خبر» که همچنان این رسانه ها را تاثیر گذار و پرمخاطب حفظ کرده و در این مسیر همچنان پرتلاش می کوشند. /ج

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/81404