کد خبر: 81398 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 مرداد 1396 - 10:55
مدیر جهاد کشاورزی دشتستان:
۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان زیر کشت کنجد رفت

اتحادخبر:سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان به زیر کشت کنجد رفت.

به گزارش مهر، محمدامین جلالی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاشت کنجد در سطح ۷۰۰ هکتار از مزارع شهرستان دشتستان صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰۰ تن کنجد در این شهرستان تولید شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می شود امسال میزان تولید کنجد نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ تن افزایش داشته باشد.

جلالی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز کشت‌زارهای کنجد در این شهرستان استفاده از آبیاری نوین است؛ به طوری که بالغ بر ۷۰ درصد مزارع کنجد منطقه با روش‌های آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود که تاثیر زیادی در صرفه جویی آب دارد.

وی گفت: کشت کنجد در قالب طرح دانه‌های روغنی از اواخر تیرماه در این شهرستان شروع می‌شود و بیشتر مناطق کاشت آن در دشتستان مناطق ارم، بوشکان، بخش مرکزی و تا حدودی در بخش‌های آب‌پخش و شبانکاره است.

جلالی اظهار داشت: بیشتر مصرف کنجد در شهرستان دشتستان در ارده سازی بوده و بخشی از کنجد تولیدی نیز به خارج استان برای مصارف مختلف خوراکی و دارویی عرضه می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: رقم کنجد کشت شده در این شهرستان، دشتستان ۲ است که این رقم توسط مرکز تحقیقیات کشاورزی استان بوشهر در کشور به ثبت رسیده است و این رقم به دلیل مقاوم بودن در بیشتر مناطق کشور مورد استفاده قرار می گیرد./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/81398