امروز: يکشنبه 29 مرداد 1396
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 12 مرداد 1396 - 13:04

اتحاد خبر: چند روز پیش خبری مبنی بر نصب یک ساعت در میدان فردوسی شهر برازجان نظرم را جلب کرد، پس از خواندن این خبر اولین چیزی که به فکرم رسید این بود که با توجه به وجود مجسمه فردوسی در این میدان چگونه چنین المانی را در این میدان نصب شده است. پرسیدم و گفتند در خود میدان نصب نشده، و نصب آن هیچ منافاتی با مجسمه ندارد، بلکه باعث...

اتحاد خبر-زهره عرب: چند روز پیش خبری مبنی بر نصب یک ساعت در میدان فردوسی شهر برازجان نظرم را جلب کرد، پس از خواندن این خبر اولین چیزی که به فکرم رسید این بود که با توجه به وجود مجسمه فردوسی در این میدان چگونه چنین المانی را در این میدان نصب شده است. پرسیدم و گفتند در خود میدان نصب نشده، و نصب آن هیچ منافاتی با مجسمه ندارد، بلکه باعث زیبایی و بهبود مبلمان شهری شده است. تصویر ساعت نیز در گروه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد، و رضایت نسبی شهروندان از این اقدام مشهود بود. قصدم ایراد یا خرده گرفتن بر شهرداری نیست اما عکس را که دیدم دو نکته توجهم را جلب کرد، یکی رنگ سیاه آن و دیگر اینکه در اطراف -یعنی چهار طرف آن-، درست زیر صفحه ساعت کلمات "شهرداری برازجان" به چشم می خورد.

 

 

اینکه رنگ سیاه آن به چشمم آمد مربوط به زیبایی شناسی رنگ ها و قوانین رنگ شناسی بود. با توجه به گرمای هوا و بالا بودن دمای برازجان استفاده از این رنگ کمتر توصیه می شود، برای مثال اگر رنگ این المان سفید یا هر رنگ روشن دیگری در نظر گرفته میشد هم جلوه زیباتری داشت و هم از لحاظ روانشناسی تاثیر بهتری. نکته دوم اینکه همه می دانند بحث مبلمان شهری در هر شهر بر عهده شهرداری آن شهر می باشد، و درج و تکرار آن بر روی هر میدان و یا تندیس و انواع دیگر المان های شهری جالب به نظر نمی رسد.

با این تفاسیر وقتی دیروز صبح از آن محل می گذشتم، ساعت مذکور را مشاهده کردم. از مسیری که من به سمت میدان فردوسی در حرکت بودم ساعت 10:30 را نشان میداد، از کنار ساعت رد شدم سمت دیگر آن ساعت 9:10 دقیقه بود، وارد خیابان شریعتی که شدم دوباره برگشتم و دیدم ساعت نزدیک به 12 است. در حالی که با بهت به این فکر می کردم که در مسیر سمت راست مشرف به خیابان سازمانی ساعت چند است به راه خود ادامه دادم.

ظهر -پس از پایان ساعت کاری- که از آنجا رد شدیم ساعت 10 و 5 دقیقه بود، البته در مسیر رو به خیابان سازمانی. قضیه را به همکارم گفتم، و او با خنده گفت سخت نگیر، شاید این ساعت به وقت گرینویچ زمان را نشان می دهد.

و امشب وقتی داشتم پیام هایم را بررسی می کردم، عکسی توجهم را جلب کرد، ساعت مورد بحث توسط شهرداری برازجان از آن مکان برداشته شد!


امروز صبح نیز -قبل از انتشار این مطلب- دوباره ساعت در همان مکان قبلی نصب شده و زمان را درست نشان میداد! اما کارگران با ماشین و ابزار خود اطراف آن حاضر بودند.

مطالب بیان شده طی این چند روز اتفاق افتاده است و شاید برای شهروندانی که میدان فردوسی مسیر گذر آنهاست تکراری باشد. اما تمام اینها را نوشتم تا بگویم که کاش سرمایه ها و انرژی و هزینه ی شهر و شهروندان آن اینگونه تلف نمیشد. با صرف کمی وقت و کارشناسی میشد هم مکان بهتری را در نظر گرفت و هم کار بهتری ارائه کرد، اما این بار هم با اقدامی شتاب زده و غیرکارشناسی اعتماد و حق طبیعی مردم برازجان برای داشتن شهری خوب و زیبا از آنان سلب شد.

امیدوارم مسئولان، شهر و شهروندان را در درجه اول اولویت جهت اقدامات قرار دهند تا اینگونه فرصت ها و سرمایه های یک شهر با شتاب زدگی و اجرای پروژه های نمادین از دست نرود.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/05/17 - 23:55
1
1
حرکت های نمادین و شتابزده در شهرداری برازجان قدمتی دیرینه دارد. آن هم در آستانه تغییر و تحولات و جابجایی های پیش رو
1396/05/17 - 00:33
0
1
کار زیباییه و جا داره تشکر کنم. ولی متاسفانه چند وقت دیگه فراموش شده و تعمیر و نگهداری نمیشن کلا میخوابن
1396/05/16 - 00:41
0
2
باسلام.در جواب خانم عرب باید بگویم تا میتوانید در این حرفه خوشبین باشید چه بسا که این بدبینی شما باعث اشوب و دو دسته شدن افراد جامعه گردد که مثالش همین نقد و انتقادهایی که در پیشرو دارید. جامعه امروزما خواهان نظرهای خوب و عالیست که باعث دلگرمی و پشتوانه مسولان شهرمان شود.اگر میخواهید مسئله ای یا موضوعی را در رابطه با کارهای انجام گرفته در شهر را نقد کنی اولا با متولی یا مسئول ان برسی کنید.چون از کاشت یک بوته گل تا نصب پرچمهای مناسبتی و المانهای شهری تماما کارشناسی و با نظارت مهندسین شهرداری و گاها از دیگر ادارات شهر انجام میگردد .وسلام
1396/05/15 - 20:22
0
4
شما دلتو سفید کن چکار به سیاهی ساعت داری!!!
جای نظرات شخصی در این رسانه عمومی نیست... جای دیگست...
شهرداری صندوق انتقادات و پیشنهادات هم دارد...
1396/05/15 - 19:57
0
5
به نظر من که ایراد اولتان بهانه بود، رنگ مشکی ساعت، هم زیبا تر است و هم اگر سفید بود با گذشت چند روز دوده می گیرد و در چهارشنبه سوری ها سوژه ... میشود و رنگ سفید با آن فضا اصلا مطابقت ندارد و جلب توجه نمیکند. اما اگر اندکی تحمل می کردید، میدیدید که در روز بعد از آن، تنظیم شدند، و از طرفی تمام شهر های ایران انواع و اقسام ساعت ها را در اطراف میادین خود دارند، نمونه آن بوشهر، شیراز، اصفهان و تهران... اینگونه نقد ها بوی سازندگی که ندارند، باعث دلسردی هم میشوند، همین گام این شهردار نسبت به شهرداران غیربومی پیشین مثبت تر و روبه جلو تر بوده، چرا در گذشته نقدی بر شهرداران غیر بومی و مفقودی ها نداشتید؟ (دیگر نویسندگان اتحاد جنوب داشتند، شما نداشتید) حالا زورمان بر سر شهردار همشهری خودمان رسیده؟ قبلا مقالات و گزارشات نشریه محبوب اتحاد جنوب، قدرت دیگری داشت الان چه شده که به این وضع نزول پیدا کرده؟
1396/05/14 - 19:33
0
1
ساعت به وقت برازجان :))
1396/05/14 - 08:41
0
7
باسلام واحترام
1-ای کاش می شدفعالیت های که جای نقددارد، کارشناسی ونقدمنصفانه کردو فعالیت هایی هم که قابل تقدیربوده، قدردانی نمایید.
2-قبل از نصب ساعت،آن مکان مورد کارشناسی قرارگرفته بوده و لذااین نکته هم عرض نمایم که نصب این ساعت هیچ لطمه ای از لحاظ بصری به مجسمه فردوسی وارد نمی نماید.
3-گاهی اوقات ساعت مچی افراد هم دچارمشکل می شود، لذا این نکته رامدنظر داشته باشید ازوقتی ساعت دچارایرادشده بوده ،مدیرمربوطه درکمترین زمان،موضوع را رسیدگی ورفع مشکل نمود.که به نظر بنده قابل تقدیراست.چون ما مواردی را درسنوات گذشته داشته ایم که به آن توجه نشده وعلی رغم تذکر، درزمان خودش رفع مشکل نمی شدومورد بی توجهی قرارگرفته بود .
4-گفتید4طرف ساعت نام شهرداری ذکرشده،خب این موضوع چه ایرادی داره،درهرجهتی که نمای ساعت وجود داره نام شهرداری ذکرشده است.ولی من یه پیشنهاددارم برای ساعت های دیگه ایی که احتمالا درروزهای آتی درشهرنصب خواهدشد.دوطرف آن نام شهرداری ودوطرف دیگه آرم شهرداری نصب گردد.
5-گفتیدهزینه های شهرداری هدررفته،بنده چون اطلاع دارم نظرتون رابه این نکته جلب می کنم که ساعت نصب شده دارای ضمانت بوده وهیچ هزینه ایی جهت تعمیرآن پرداخت نگردیده وتوسط نیروهای شرکت ساخته شده،تعمیرشده است.
درپایان به نوبه خودم ازتمامی همشهریان عزیزم که نسبت به شهرمان احساس مسئولیت می کنندتشکرمی نمایم.
1396/05/13 - 15:25
0
8
اووووه
چرا شلوغش کردی خانم!

اون ساعت خراب بوده عوض شده ، رنگش هم به نظر من مناسب هست ، من که دیدمش کلی ذوق کردم
یکیش هم سر چهار راه بازار نصب شده که شما ندیدی احتمالا

هیچ منافاتی هم با مجسمه شهر داری نداره

رنگ ش هم عالی هست

خواهر من ! و سایر دوستان اتحاد جنوب! املای نا نوشته غلط نداره ! یعنی منظورم اینه که بجای صرفا نقد کردن !! نشست و فکر کرد و یه پیشنهاد خوب داد در حوزه مدیریت و مبلمان شهری!

بسم الله ...
1396/05/13 - 04:30
6
0
شهردار بايد پرستيژ شهرداري رو داشته باشه نه مدرك شهرسازي وغيره بايد دنبال مدير بود مشاور گرفتن كه كاري نداره برادر مديريت وجذب اعتبار وتعريف ساماندهي اعتبار يعني كار كردن پروفسور هم كه بياد بايد قدرت مديريت داشته باشه راهكار جذب سرمايه وگرفتن منابع وايجاد اشتغال وساماندهي وبروز كردن شهرداري با ايجاد فضايي باز فارغ از امور سياسي رو محيا كنه وبا ايجاد بنگاه هاي زود بازده وامور ديگه خود شهرداري رو تبديل به منابع پولي ومالي كنه
1396/05/13 - 04:21
5
0
سلام احتمالأ شهردار اوضاع رو خراب ديده تصميم گرفته كارهاي شتابزده وغير علمي رو جهت درگير كردن اذهان عمومي مردم تو مناطق خاص وپر رفت آمد مود لطف خود قرار بده تا به مردم فهيم بفماند كه خيلي فعال وكار بلد هست البته اينكارها تازگي ندارد پايان دوره هو شهرداري از اين اقدامات صورت ميگيره خبرنگار عزيز شما يكي از كاري جالب شهرداري رو تو روزهاي اخير ديديد به ميدان فردوسي گند زده شده الكي آسفالت دور ميدون دست كاري شده سر چهارراه بازار هم اينكار رو كردن وافتضاح عمراني شده سر چهارراه علي آباد پاساژ استوار هم هميجور ومزاييك سالم پياده رو بيمارستان هم داره بيخود دستكاري ميشه يكي نيست به اين شهردار بگه هزينه بيخودي وغير علمي كردن هيچ پيامدي غير از بر باد دادن بيت المال واموال مسلمين ودزدي ودست تو جيب مردم كردن برات نداره آخه دزدي وحيف ميل فرقي با با كارهاي ايشون نداره فقط روش متفاوتر هست كه الان داريم مي بينيم اميد به روزي كه يه شهردار بياد كه زير بنايي استارت كار رو بزنه نه اهل ماست مالي باشه براي كارهاي دو روزه براي درگير كردن ذهن ملت
1396/05/12 - 22:49
1
7
با سلام و احترام . خانم عرب از قدیم گفته اند هر دل یه نگاری می پسنده اگر قرار باشد شهردار محترم یا مجموعه شهرداری و شورای محترم شهر بخواهند سلایق تک تک افراد یک شهر را مد نظر قرار دهند نباید دست به سیاه و سفید بزنند انتقاد و اظهار نظر امری بدیهی و پسندیده است اما از کسی که اهل رسانه است حد اقل انتظار اینست که انتقادش از ایراد های بنی اسرائیلی نباشد بنده سن و سالی ازم گذشته است و تا آنجایی که بیاد دارم این مثل معروف است که سیاهی بر سفیدی نقش بندد یعنی دو رنگ جالب و مکمل هم ، حالا احتمال داشت اگر رنگ آبی آسمانی با سورمه ای بود یکی دیگه ایراد بگیرد . درضمن روی ساعت نوشته باشد شهرداری برازجان اشکالش کجاست ؟ مثلا باید می‌نوشتند اتحاد جنوب ؟ کارهای اینچنینی برای شهر جالب است و امکان هم ندارد برای هر کاری در سطح شهر همه پرسی برگزار بشود و به تمامی سلایق توجه شود. هرکسی اینکار را کرده آقای شهردار یا هر کدام از زیر مجموعه ها دست گلشان درد نکند ان شاء الله در خدمت به مردم و زیبا سازی شهر موفق باشند ، عزیز جان تشویق کنید کار خوب را تا باعث دلگرمی زحمت‌کشان شهرداری بشوید البته اگر نیتتان خیر باشد ، اگر حساب کتاب دیگری است اون دیگه حسابش با کرام الکاتبین است چون برداشت بنده به عنوان یک شهروند بی نظر از موضع گیری های اتحاد خبر و اتحاد جنوب متأسفانه اینست که مدتی است در باره شهردار مغرضانه قلم می‌زند که امیدوارم این برداشتم اشتباه باشد. امیدوارم سانسور نشود.
از دوستدارن همیشگی اتحادخبر الف -پ
1396/05/12 - 22:25
5
5
من فکر می کنم که از نظر رنگ سیاه ساعت بعضی در انتخاب رنگ بد سلیقه هستند و رنگ شاد را نمی پسندند !!! اما از نظر خراب کردن بلوار کار اشتباهی است که آبها به هدر می رود و جلوه خاصی هم ندارد
1396/05/12 - 19:10
0
9
سلام.
بیاییم اینقدر تنگ نظر نباشیم.
الان که داره توسط شهردار و مجموعه شهرداری کارهای خوبی انجام میشه چرا با این تنگ نظریها بجای تشکر نمی گذاریم شهرمان سروسامان بگیره.
به خدا نکنید این کارها رو دودش به چشم مردم می ره.
هر کاری بهرحال ممکنه معایبی هم داشته باشه .
چرا ما فقط بایستی معایب را ببینیم.
و بخاطر غرض یا تنگ نظری لگد به محاسن بزنیم.
نکنیم این کارها رو.
1396/05/12 - 14:30
6
4
سلام بخدا این چه وضعشه اصلا شهرداری وشورا پیش خودشون فکر هم میکنن که دارن چه میکنن الان چهارراه مخابرات بلوار وسط خیابان چش بود که زدن دوباره خراب کردن سنگ آوردن دوباره ساختن بعد زدن مجسمه دوچرخه سوار رو هم برداشتن یا روبرو هلال احمر آسیاب آبی که بعد دو روز شکست وباز بردن عوضش کردن بعدشم مگه نمیگم بی آبیه اگر این آب آب غیر شرب هم باشه حیفه اگر از اونجا رد بشین خیابون پر آبه چون این حوضچه های که تو بلوار وسط خیابون ساختن شکسته و اب میریزه تو خیابون ماشین ها هم باسرعت میان همش آب میپاشن اطراف.آقا تورو خدا پول خراب نکنین
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

پربازدیدترین خبرها

پربحث ترین