کد خبر: 80586 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 تير 1396 - 10:12
مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر:
روستاهای استان بوشهر ‌ظرفیت‌های مهمی در عرصه‌های ‌اقتصادی دارند

اتحاد خبر: مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر گفت: روستاهای استان ظرفیت‌های مهمی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اشتغال‌زایی، فرهنگی و اجتماعی دارند که باید از این قابلیت‌ها برای حل مشکلات روستاها استفاده کرد. بهرام نکیسا  در آیین معارفه و تکریم مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر با بیان اینکه فلسفه وجودی شوراهای ...

اتحاد خبر: مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر گفت: روستاهای استان ظرفیت‌های مهمی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اشتغال‌زایی، فرهنگی و اجتماعی دارند که باید از این قابلیت‌ها برای حل مشکلات روستاها استفاده کرد.

به گزارش اتحاد خبر، بهرام نکیسا  در آیین معارفه و تکریم مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر با بیان اینکه فلسفه وجودی شوراهای اسلامی توانمند سازی جامعه  است اظهار داشت: فلسفه وجودی شوراهای اسلامی کاهش دخالت دولت در امور عمومی جامعه و در راستای توانمندسازی جامعه بوده است.

وی، کشف استعدادهای نهفته جامعه و برنامه محور شدن امور عمومی جامعه در روستاها را مورد تاکید قرار داد و افزود: کشف استعدادهای نهفته، برنامه محور شدن امور عمومی جامعه و زندگی مردم در راستای توجه به عمران روستایی، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی و مهم‌تر از همه توجه به حوزه فرهنگ و زیرساخت اجتماعی برای تحول و پیشرفت جامعه روستایی باید مورد توجه شوراهای اسلامی روستایی قرار بگیرد.

مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های روستایی برای تحقق برنامه تدوین شده گفت: روستاهای استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اشتغال‌زایی، فرهنگی و اجتماعی هستند که باید از این قابلیت‌ها در راستای حل مشکلات روستاها استفاده کرد.

نکیسا با اشاره به تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال خاطر نشان کرد: مناطق روستایی استان بوشهر با داشتن ظرفیت مطلوب و مناسب فرصت مهمی برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فراهم کرده است.

وی، ظرفیت کشاورزی، دریا، صنایع دستی، صنعت، تجارت و مهارت را از فرصت‌های مهم روستاهای استان بوشهر دانست و تصریح کرد: با همفکری و همکاری همه دستگاه‌های متولی و با استفاده از قابلیت روستاها در حوزه‌های مختلف زمینه رونق کسب و کار و کارآفرینی فراهم می‌شود.

مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری بوشهر با بیان اینکه استاندار بوشهر به حوزه عمران و فرهنگ روستایی توجه ویژه‌ای دارند خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌های روستایی و توجه به حوزه فرهنگ، امور اجتماعی و اشتغال‌زایی در  روستاها در اولویت قرار دارد.

نکیسا با تاکید بر تشکیل  شورای توسعه روستایی استان بوشهر افزود: با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادی ذیربط، برای توسعه زیرساخت روستاهای استان بوشهر، شورای توسعه روستایی این استان تشکیل شود./م

تسنیم

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/80586