کد خبر: 80134 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 تير 1396 - 10:02
مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر:
عمارت‌های تاریخی بوشهر مرمت و بازسازی می‌شوند

اتحاد خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: عمارت‌های تاریخی بوشهر مرمت و بازسازی می‌شوند. به گزارش اتحاد خبر، ناصر امیرزاده صبح دوشنبه در بازدید از عمارت‌های در حال مرمت شهر بوشهر اظهار داشت: بوشهر دارای تاریخی کهن است و بافت تاریخی این شهر نیازمند حفاظت و حراست و نگهداری مناسبی است ...

بافت تاریخی بوشهر اتحاد خبر: ناصر امیرزاده صبح دوشنبه در بازدید از عمارت‌های در حال مرمت شهر بوشهر اظهار داشت: بوشهر دارای تاریخی کهن است و بافت تاریخی این شهر نیازمند حفاظت و حراست و نگهداری مناسبی است.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: در این راستا مرمت و بازسازی عمارت‌های تاریخی بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و در نقاط مختلف شهر شاهد فعالیت کارگاه‌های مرمت و بازسازی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: فاز دوم کارگاه مرمت عمارت علوی در خرداد ماه ۱۳۹۶ شروع به کار کرده و هم‌اکنون گچ‌کاری و مقاوم‌سازی جداره‌های داخلی و خارجی بنا در حال انجام است.

وی ادامه داد: عمارت علوی پس از مرمت و احیاء به موزه نشر آثار علوی تبدیل می‌شود و کاربری اداری و فرهنگی خواهد داشت.

امیرزاده افزود: مرمت بنای رشیدی به عنوان یکی از شاخص‌ترین بناهای بافت تاریخی بوشهر در خرداد ماه ۱۳۹۶ آغاز شده است و هم اکنون مقاوم سازی پی‌ها و استحکام بخشی جداره‌های داخلی بنا در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: کاربری این بنا در گذشته مسکونی بوده و پس از مرمت به فضای اداری تبدیل می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/80134