کد خبر: 79543 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 07 تير 1396 - 09:30
دغدغه شهید بهشتی، دین و دین‌داری بود

اتحادخبرـ بهرام نکیسا: بهشتی مثل یک ملت بود برای ملت ما، توصیف امام خمینی از شهید مظلوم بهشتی می باشد. این توصیف گویای واقعیتی بزرگ از شخصیت کم نظیر شهید بهشتی از منظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است. شهید بهشتی به اتفاق 72 تن، جمعی از همفکران خود که عموما از یاران انقلاب و امام که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای...

بهرام نکیسا
بهشتی مثل یک ملت بود برای ملت ما ، توصیف امام خمینی از شهید مظلوم بهشتی می باشد . این توصیف گویای واقعیتی بزرگ از شخصیت کم نظیر شهید بهشتی از منظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است .
شهید بهشتی به اتفاق 72 تن ،جمعی از همفکران خود که عموما از یاران انقلاب و امام که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای دولت بودند در 7 تیر ماه 1360 در انفجار ساختمان مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند . در این اقدام تروریستی دو تن از نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی ، عباس حیدری نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم و میر بهزاد شهریاری نماینده تنگستان ، دشتی ، دیر و کنگان  نیز به شهادت رسیدند .
 شهید بهشتی به فرموده امام خمینی به تنهایی یک ملت بود برای ملت ما و این جمله خود حکایت از عظمت و بزرگی مردی است که تمام توان علمی و قدرت اجرایی و بالاتر از آن ، آبرو و حیثیت و عمر و جان خود را برای انقلاب مصروف داشت و در این راه از هیچ چیزی دریغ نورزید. 
شهید بهشتی عالمی متواضع ، شجاع ، ساده زیست ، زمان شناس و هوشمند بود . افکار متحجر و دست هایی ناپاک با به شهادت رسانیدن افراد و شخصیت هایی همچون ایشان آسیبی جبران ناپذیر به انقلاب 57 مردم و نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران وارد نمودند .
با مراجعه به متون موجود و سخنان شهید بهشتی در فرایند تدوین و تصویب قانون اساسی در مجلس خبرگان بخوبی مشاهد می گردد دفاع  ایشان از حقوق ملت و برخورداری جامعه از قانون نگاهی جامع و مترقیانه و ستودنی است .
فقدان انسان های نظیر دکتر بهشتی و استاد مطهری برای جامعه ای که خواهان تحول منطقی و عالمانه می باشند بسیار سخت است . ضرورت دارد که با بهره گیری از آرا و اندیشه های آن اساتید فرزانه در مسیر درست فهم دین گام بر داریم چرا که دغدغه امثال شهید بهشتی دغدغه دین و دین‌داری بود . شهید بهشتی بدنبال این بود تا رابطه رو حانی با جامعه و مردم رابطه عالم و متعلم باشد . روح آن انسان عالم و مجاهد و سایر شهیدان فاجعه هفتم تیر شاد باد و یادشان گرامی .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/79543