کد خبر: 79209 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 خرداد 1396 - 11:34
شرایط مناسب برگزاری کنکور در خارگ/ نیازی به خروج از جزیره نیست

اتحادخبر: شرایط مناسبی برای برگزاری کنکور سراسری رشته‌های مختلف تحصیلی در جزیره خارگ فراهم شده است و دانش‌آموزان برای حضور در این آزمون مهم، نیازی به خروج از جزیره ندارند.

خبرگزاری مهر - حامد عربزاده: اگرچه تب و تاب و حساسیت‌های کنکور در سال‌های اخیر کمتر شده است ولی باز هم این آزمون یکی از مهمترین و حساس‌ترین لحظات برای دانش‌آموزان است.

افرادی که ۱۲ سال تحصیل کرده‌اند، خوب درس خوانداند و یا اینکه تلاش چندانی در این مدت تحصیل نداشه‌اند، در روز کنکور خود را در معرض آزمایش قرار می‌دهند تا عیار آنها برای ورود به دانشگاه مشخص شود.

کنکور پلی بین دوران دانش‌آموزی و دوران دانشجویی است و هر کسی که عملکرد بهتری در کنکور داشته باشد، می‌تواند در رشته‌های بهتر تحصیلی پذیرفته شده و آینده بهتری را برای خود رقم بزند.

دانش‌آموزان جزیره خارگ در سال‌های گذشته سختی‌های زیادی را برای حضور در کنکور سراسری متحمل می‌شدند و با توجه به اینکه این آزمون در جزیره خارگ برگزار نمی‌شد، مجبور بودند برای کنکور به دیگر نقاط کشور بروند.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته شرایط برای برگزاری کنکور سراسری رشته‌های مختلف تحصیلی در جزیره خارگ فراهم شده است و دانش‌آموزان برای حضور در این آزمون مهم نیازی به خروج از جزیره ندارند.

شرایط برگزاری کنکور در جزیره فراهم است

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته همه داوطلبان ساکن در خارگ برای شرکت در کنکور سراسری باید به بیرون از جزیره رفته و شرایط بسیار سختی را متحمل می‌شدند شرایطی مهیا شد تا آزمون سراسری کنکور با همکاری‌ها و تلاش‌های همه مسئولان در منطقه خارگ برگزار شود.

رضا برمک افزود: برگزاری آزمون کنکور در جزیره خارگ کمک و همکاری سایر ارگان‌ها و نهادهای موجود در جزیره از جمله اداره بنادر و دریانوردی، عملیات عمومی، اداره برق، نیروی انتظامی، اورژانس و... را می‌طلبد که مانند سال‌های گذشته در این خصوص همکاری کنند.

وی در خصوص اهمیت مقوله کنکور در جریان تحصیل دانش آموزان بیان کرد: کنکور نقشی تعیین‌کننده و سرنوشت ساز در زندگی افراد و آینده جامعه پس از سال‌ها تلاش و کوشش ایفا کرده به طوری که دانش‌آموزان با شرکت در این آزمون برای آینده خود و چگونگی ورود به اجتماع و فعالیت در آن تصمیم می‌گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ اضافه کرد: در میزان موفقیت دانش‌آموزان در کنکور سه عامل خانواده، مدرسه و اجتماع نقش بسزایی را ایفا می‌کند به‌طوری که اگر یکی از این عوامل به درستی به وظایف خود در قبال دانش آموزان عمل نکند آینده فرد و جامعه دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.

برمک در خصوص فعالیت‌های مربوط به اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی کلاس‌های کنکور اظهار داشت: آموزش وپرورش خارگ با دعوت از اساتید و مشاوران تحصیلی مجرب، برگزاری جلسات مشاوره، کلاس‌های کنکور، شیوه مطالعه و تست‌زنی، آشنایی دانش آموزان با رشته‌های تحصیلی و همچنین ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین دانش آموزان سعی در بالابردن کیفیت سطح علمی و دانش داوطلبین شرکت کننده در کنکور کرده است.  

وی در خصوص تاریخ و محل برگزاری کنکور سراسری ۹۶ در خارگ خاطرنشان کرد: همه آزمون‌ها در رشته‌های مختلف تحصیلی در سالن اجتماعات دبیرستان متوسطه اول کوثر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ لغایت ۱۶ تیرماه  برگزار خواهد شد.

جایگاه خارگی‌ها در کنکور بهبود می‌یابد

محمود رضایی بخشدار ویژه خارگ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور برگزاری کنکور سراسری در جزیره خارگ هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های مربوطه در بخش ویژه خارگ انجام شده است.

وی افزود: در نشست هماهنگی کنکور در خارگ موضوعات مرتبط با اعزام عوامل اجرایی و دفترچه سئوالات، محل حوزه امتحانی، قرنطینه، امکانات زیربنایی و پیش‌بینی‌های لازم مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن آزمون داده شد.

رضایی با اشاره از اقدامات موثر صورت گرفته توسط اداره آموزش و پرورش در حوزه های متخلف آموزشی و عمرانی آموزش و پرورش گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود در خارگ در سال گذشته عملکرد خوبی در حوزه راه‌یابی دانش آموزان خارگی به دانشگاه‌ها نداشتیم.

وی ادامه داد: امید می‌رود با حمایت‌های مسئولان استان و شهرستان این وضعیت در سال جاری و سال آتی بهبود یابد که این مهم مستلزم عزم جدی سایر مسئولین مرتبط با حوزه آموزش و پرورش است./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/79209