کد خبر: 79203 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 خرداد 1396 - 10:47
مزاحم اینترنتی دختر دانشجو شناسایی و دستگیری شد

اتحادخبر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری دختر جوانی در بوشهر که با ارسال پیام در شبکه های اجتماعی موبایلی اقدام به ایجاد مزاحمت نموده بود توسط این پلیس خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: پلیس فتا استان در پی شکایت دختر جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای وی در فضای مجازی توسط افراد ناشناسی بلافاصله وارد عمل شد.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: در اظهارات خانم جوان مشخص شد، وی دانشجو یکی از دانشگاه های بوشهر می باشد و در حال حاضر در خوابگاه زندگی می کند.
وی ادامه داد: با پیگیری ها و تحقیقات تخصصی در این راستا در ابتدا، فردی در یکی از استانهای شمالی کشور شناسایی شد که پس از بررسی های بیشتر و پی جویی دقیق تر متهم واقعی که هم خوابگاهی دختر جوان بوده،  شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به این پلیس فراخوانده شد.
سرهنگ قاسمی ادامه داد: متهم در وهله اول منکر هرگونه جرمی شد اما پس از مواجهه با شواهد و مستندات گردآوری شده، لب به اعتراف گشود و عنوان داشت:  از طریق شبکه اجتماعی موبایلی با استفاده از شماره تلفن همراه همگروه شبکه اجتماعی ام که ساکن شمال کشور می باشد اقدام به ارسال پیام های متنی و صوتی و همچنین استیکرهای زشت و زننده برای شاکی نمودم و چون از شماره تلفن ناشناس استفاده کرده بودم فکر نمیکردم توسط پلیس شناسایی شوم.
گفتنی است، متهم  هدف خود را از ارتکاب جرم ، اختلافات شخصی در خوابگاه با شاکی و انتقام گیری از وی عنوان نمود.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر تصریح کرد: فردی که موجب ایجاد مزاحمت اینترنتی برای فردی دیگر شود طبق قانون جرایم رایانه ایی به حبس از سه ماه تا دوسال یا جزای نقدی یا هر دو آن محکوم می گردد.
سرهنگ قاسمی در پایان همه کاربران فضای مجازی را به رعایت اخلاق در استفاده از شبکه های اجتماعی موبایلی دعوت و توصیه نمود./ص


لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/79203