کد خبر: 79176 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 28 خرداد 1396 - 16:25
چالش نخست کی‌روش - برانکو؛ اردوی اول
اتحاد خبر: برخلاف تمام بدبینی‌های روزهای آخر سال 95 کی‌روش دوباره از پرسپولیسی‌ها به تیم ملی دعوت کرد.

اتحاد خبر: برخلاف تمام بدبینی‌های روزهای آخر سال 95 کی‌روش دوباره از پرسپولیسی‌ها به تیم ملی دعوت کرد و با وجود اینکه کمتر از قبل از آنها بهره گرفت(در سه بازی آخر مقدماتی دو یا سه بازیکن پرسپولیس در ترکیب اصلی تیم ملی بودند) اما حضور این بازیکنان در پیش رفتن تیم ملی و رکوردی که بر جای گذاشت مشهود بود کما اینکه مهدی طارمی در هر سه بازی گل زد و بیرانوند هم در هر سه مسابقه دروازه‌اش رابسته نگه داشت و با وجود ثبت موفقیت به نام کار گروهی نمی‌توان از توانایی‌های این نیروهای قرمز به راحتی گذشت.

به گزارش آی‌اسپورت، تیم ملی به جام جهانی صعود کرد و پرسپولیس هم ضمن کسب مقام قهرمانی لیگ برتر به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا راه یافت اما فصل بعد و زمانی که تقویم پرسپولیس فشرده‌تر از قبل دنبال شود و تیم ملی هم در راستای آماده‌سازی برای جام جهانی کار سخت‌تر و پیچیده تری داشته باشد شرایط باید به گونه‌ای باشد که نه تیم ملی متضرر شود نه پرسپولیس.

کارلوس کی‌روش در آخرین اظهارنظرهای خود و ضمن اعلام برنامه‌های تیم ملی در یک سال آینده گفته پرسپولیس باید مثل باشگاه‌های بزرگ اروپایی که بعضا هر سه روز یک مسابقه انجام می‌دهند فداکاری کند. کی‌روش البته به شرایط استثنایی پرسپولیس واقف است و به این نکته در صحبت‌های خود اشاره کرده اما آیا باید دید پرسپولیس ظرفیت انجام این کار یا به قول کی‌روش فداکاری بزرگ را دارد یا خیر؟

با برنامه‌ای که کی‌روش اعلام کرده و تمام کمپ‌های تمرینی تا 23 خرداد ماه سال آینده و قبل از جام جهانی را دیده مشخص است که تیم ملی در طول یک سال 59 روز در اردو خواهد بود. از این میان و با در نظر گرفتن اینکه فصل هفدهم لیگ برتر از روز 5 مردادماه آغاز خواهد شد و 7 اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسد دو اردوی آخر یعنی 38 روز این 59 روز تداخلی در لیگ برتر ایجاد نمی‌کند و به نظر نمی‌رسد 21 روز تعطیلی در لیگ 9 ماهه و انجام شش بازی تدارکاتی برای تیم ملی زیاده خواهی و نامتعارف باشد.

با این حال اردوی اول تیم ملی و نخستین کمپی که کی‌روش در نظر گرفته می‌تواند برنامه‌های پرسپولیس را با چالش مواجه کند. اولین کمپ تیم ملی از اول تا 14 شهریور ماه برگزار خواهد شد. این اردو احتمالا بعد از برگزاری چهار هفته از فصل جدید لیگ برتر و به مدت دو هفته برگزار می‌شود و تاریخ شروع اردو اما درست فردای بازی رفت پرسپولیس مقابل الاهلی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان است. حال اگر اردوی تیم ملی در خارج از کشور باشد و مثلا بازی پرسپولیس در بیشکک قرقیزستان برگزار شود شرایط برای ملی‌پوشان پرسپولیس دشوار می‌شود. با توجه به شرایط پرسپولیس اگر تصور کنیم این تیم دوباره 5 یا 6 ملی‌پوش داشته باشد حدود 20تا 25 درصد نیروهای کی‌روش احتمالا یکی دو روز اول اردو را از دست خواهند داد. از طرفی اگر قرار بر حضور بازیکنان پرسپولیسی در اردوی تیم ملی باشد برانکو در فاصله بین دو بازی رفت و برگشت مقابل الاهلی بهترین مهره‌هایش را به مدت دو هفته در اختیار نخواهد داشت. هر چند این بازیکنان یک هفته مانده به بازی برگشت در ابوظبی به تیم برمی گردند اما بعید نیست به محض بازگشت به اردوی تیم مسابقه‌ای در لیگ برتر در پیش داشته باشند. با این حساب شرایط برای بازیکنان و برانکو سخت خواهد شد چرا که هم بحث خستگی و آسیب پذیری بازیکنان پیش می‌آید هم وضعیت فنی پرسپولیس در آستانه یک مسابقه مهم آسیایی به هم می‌ریزد.

هر چند بعید است دیگر چالشی بین سرمربی تیم ملی و پرسپولیس ایجاد شود اما به نظر می‌رسد برای این مقطع زمانی یا برانکو و بازیکنان ملی‌پوشش فداکاری کنند و با سختی‌ها کنار بیایند یا اصلا در اردوی دو هفته‌ای شهریورماه شرکت نکنند. شاید هم کی‌روش فداکاری کند و اصلا از پرسپولیسی‌ها دعوت نکند. یا چنانچه بازیکنان به اردو رفتند سازمان لیگ هم می‌تواند بازی احتمالی لیگ برتری سرخ‌ها بعد از اردوی دو هفته‌ای را لغو کند و به پرسپولیس کمک کند که البته حتی در این صورت مشکلات پیش گفته تا حدود زیادی وجود خواهد داشت.

بعد از صحبت‌ها یکی‌روش در مورد وضعیت پرسپولیس و اشاره‌اش به فداکاری هنوز برانکو موضعی نگرفته اما باید دید در بازگشت پروفسور به ایران و شروع تمرینات پیش فصل پرسپولیس طرفین از حالا می‌توانند برای معضل دوماه بعدشان به نتیجه مشترک و مفید برسند یا خیر.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/79176