کد خبر: 79138 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 خرداد 1396 - 09:15
انتخابات شورای شهر بوشهر، پرونده ای که بسته نمی شود!

اتحاد خبر: در حالی که فرماندار شهرستان بوشهر از تائید صحت انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان بوشهر خبر داده است همچنان موج اعتراضات، تلاش ها و شایعات مبنی بر ابطال این انتخابات در فضای رسانه ای استان بوشهر به چشم می خورد.

اتحاد خبر-زهره عرب: در حالی که فرماندار شهرستان بوشهر از تائید صحت انتخابات شورای اسلامی شهر بوشهر توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان بوشهر خبر داده است همچنان موج اعتراضات، تلاش ها و شایعات مبنی بر ابطال این انتخابات در فضای رسانه ای استان بوشهر به چشم می خورد.



به گزارش اتحاد خبر، پس از کشمکش های فراوان و اعلام نظریه هایی مبنی بر ابطال آرای یکی از منتخبین و اعمال جابجایی در ترتیب منتخبین شورای شهر بوشهر، دوازدهم خرداد ماه عباس جمشیدی، فرماندار شهرستان بوشهر اعضای اصلی و علی‌البدل شورای شهر بوشهر را طی حکم رسمی معرفی نمود.

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر در رابطه با ادعای معترضین مبنی بر تخلف در انتخابات شهر بوشهر و اخبار منتشر شده در این خصوص گفته است ما در شهر بوشهر سه صندوق را جهت نمونه بازشماری کردیم و حتی یک رای هم جابجا نشده است.

در این میان اعتراضات نزد فرمانداری و رییس هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر و ارائه مستندات و مدارکی مبنی بر تخلف از سوی برخی کاندیداهای معترض به انتخابات همچنان ادامه داشته تا جایی که تعدادی از این کاندیداها روز شنبه 28 خرداد ماه عازم تهران و دفتر آقای خدری، رییس هیات نظارت در مجلس شدند تا صدای اعتراض خود را به گوش او برسانند.


 

حجت الاسلام خدری نیز وعده برگزاری جلسه ای جهت رسیدگی به اعتراضات و بررسی اسناد جدید را به معترضین داده است. این در حالی است که طبق گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر، 29 خرداد ماه آخرین فرصت جهت رسیدگی به اعتراضات انتخابات می باشد.

به گزارش اتحاد خبر، عبدالکریم گراوند در پاسخ به اینکه آیا هیات نظارت فرصت رسیدگی به شکایات در خصوص انتخابات شورای شهر را دارد، گفته است: نظر ما تا زمانی که هیات نظارت تایید نکنند موردقبول نیست. هیات نظارت شهرستان بوشهر نیز بر اساس دریافتی ها و اعتراضاتی که وجود داشته است تصمیم گیری خواهد نمود. هیات نظارت استان بوشهر تا 29 خرداد فرصت دارد نسبت به شکایاتی که در بحث انتخابات وجود دارد رسیدگی کند که این رسیدگی با حضور هیات نظارت و هیات اجرایی شهرستان است.

البته رییس ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار داشته که فرمانداری بوشهر آمادگی دارد تمام صندوق ها و صورتجلسه ها را بررسی مجدد نماید و از هیات نظارت خواسته است که به احترام مردم بوشهر به این قضیه ورود کرده و به اعتراضات رسیدگی نماید.

آقای گراوند تاکید کرده است: هر آنچه که هیات نظارت تصمیم بگیرد ما در مقابل تصمیم آنها تمکین کرده و بر اساس نص صریح قانون تصمیم هیات نظارت مورد احترام ما می باشد.

حالا باید دید با توجه به وعده ی رییس هیات نظارت به معترضین، اظهارات رییس ستاد انتخابات استان، ادامه داشتن اعتراضات و اتمام فرصت قانونی رسیدگی به شکایات در خصوص انتخابات، شورای پنجم شهر بوشهر به تایید نهایی خواهد رسید یا خیر.../ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/79138