کد خبر: 79071 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 خرداد 1396 - 15:31
استاندار بوشهر در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه:
110 هزار متر مكعب به ظرفيت آب استان اضافه شده است /صادرات 2 هزار تن کالا به قطر

اتحاد خبر:صدور ویزای ۷۲ ساعته قطر برای بازرگانان/معتقدیم که فضای رسانه باید باز باشد/امسال رقم اعتبارات استان افزایش خواهد یافت/رشد جذب اعتبارات ارزش افزوده شهرداری های استان/مسئولیت جمع آوری متکدیان با شهرداری است/تعداد تخت های بیمارستانی دو برابر شده است/خاموشی ها در استان پایان یافته است/اضافه شدن 110 هزار متر مكعب به ظرفيت...

اتحاد خبر: نشست هم اندیشی استاندار بوشهر با اصحاب رسانه عصر چهارشنبه 24 خرداد ماه برگزار شد.

به گزارش اتحاد خبر، استاندار بوشهر در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهار داشت: در روزهای گذشته از بندر دیّر و کنگان و مناطق جنوبی حدود 2 هزار تن کالا به قطر صادر شده است، و هر گشایشی در روابط ما با قطر پیش بیاید ما حداکثر استفاده را خواهیم کرد. انتظارمان را در روابط با کشور قطر باید بر اساس واقعیات بنا کنیم.

82 جلسه هم اندیشی با اقشار و اصناف داشته ایم


وی عنوان کرد: ما تابع سیاست های کشور در روابط خود با با کشور قطر هستیم، زیرا یک استان نمی‌تواند در رابطه با کشورهای دیگر جلوتر از کشور خود حرکت کند.

مصطفی سالاری با بیان اینکه در نیمه دوم سال گذشته 82 جلسه هم اندیشی با اقشار و اصناف داشته ایم، گفت: ما از جلسات هم اندیشی، رسانه های مکتوب و افراد فعال استقبال می کنیم و معتقدیم که اینها می توانند به پیشرفت ما کمک کنند. بنابراین برحسب وظیفه خود با نخبگان و اقشار جلسه و نشست داشته ایم و 90 درصد خواسته ها برآورده شده است.

استاندار بوشهر افزود: در بحث مطبوعات موضع ما روشن است و وظیفه داریم که از نقدها و نظرات استفاده کنیم، همچنین گلایه ها را می شنویم اما برخی توهین می کنند که این در شان اصحاب رسانه نیست.

معتقدیم که فضای رسانه باید باز باشد

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه برای خانواده مطبوعات استان احترام ویژه ای قائل هستیم، گفت: این خیلی سخت است که یکی دو نفر حرف هایی بزنند و به دروغ تهمت بزنند، اما این یک ذره هم ما را مکدر نمی کند. ما رویکرد خود را در قبال این موارد به شما نشان داده ایم و معتقدیم که فضای رسانه باید باز باشد.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت در سالهای گذشته در استان بوشهر موفق بوده است، عنوان کرد: در چند سال گذشته 150 کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر به بهره ‌برداری رسیده است، همچنین بیش از 300 کیلومتر بزرگراه در دست اجرا می باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در هیچ دوره‌ای این میزان پروژه بزرگراهی نداشته‌ایم، ادامه داد: جاده دیر-بوشهر هیچ لطمه ای به بناهای طبیعی نزده است و این جاده هیچ تداخل و آسیبی برای منابع طبیعی ندارد، اینها باید حفظ بشوند.

امسال رقم اعتبارات استان افزایش خواهد یافت

سالاری اظهار داشت: اعتبارات استان بوشهر از 422 میلیارد تومان در سال 90 به هزار و 104 میلیارد تومان در سال 95 رسیده است، امسال نیز با پیگیری های مستمر رقم اعتبارات استان افزایش خواهد یافت.

رشد جذب اعتبارات ارزش افزوده شهرداری های استان

وی اذعان داشت: در جذب اعتبارات ارزش افزوده شهرداری های استان، از 37 میلیارد تومان در سال 92 به 355 میلیارد در سال 95 رسیده ایم. امسال قول می دهیم تعداد پروژه ها از تمامی سنوات گذشته بیشتر باشد و برای تمامی 37 شهر استان و روستاهایمان برنامه ریزی کرده ایم تا اعتبارات وصولی و پرداختی به شهرداری ها و دهیاری ها بیش از سال های گذشته باشد.

مسئولیت جمع آوری متکدیان با شهرداری است

مصطفی سالاری با اشاره به معضل متکدیان گفت: مسئولیت جمع آوری متکدیان با شهرداری هست و این را قانونگذار گفته است، در راستای زیبایی چهره شهر بایست این موضوع رسیدگی بشود اما ما نمی توانیم در این موضوع دخالتی داشته باشیم.

تعداد تخت های بیمارستانی دو برابر شده است

استاندار بوشهر با اشاره به دوبرابر شدن تعداد تخت های بیمارستانی گفت: در حوزه بهداشت و درمان تعداد تخت ‌های بیمارستانی ما از تعداد 800 تخت به 1600 تخت رسیده است و در حال حاضر تمام شهرستان‌ های استان دارای بیمارستان هستند.
 
خاموشی ها در استان پایان یافته است

وی با اشاره به تحول در حوزه برق رسانی گفت: در همه ی بخش های استان کارهای خوبی در این حوزه صورت گرفته است و خاموشی ها پایان یافته، مشکلات برق خارگ نیز پس از سال‌ها با احداث چند نیروگاه جدید رفع شده است و به پایداری رسیده ایم.

اضافه شدن 110 هزار متر مكعب به ظرفيت آب استان

به گزارش اتحاد خبر، مصطفی سالاری با اشاره به مشکلات کم آبی استان گفت: تعداد 2 دستگاه آب شيرين كن در استان به بهره برداری رسيده است و با استفاده از آب شيرين كن ها 110 هزار متر مكعب به ظرفيت آب استان اضافه شده است. همچنین 4 دستگاه آب شيرين كن دیگر هم در حال اجرا است.

وی افزود: در بحث آب در تابستان 96 مشکلمان کمتر خواهد بود و در تابستان 97 مشکلی نخواهیم داشت.

اگر کسی با دولت همفکر نباشد نمی تواند خدمت کند

مصطفی سالاری در خصوص مدیرانی که از جنس دولت تدبیر و امید نیستند، گفت: استان بوشهر از استان های پیشتاز در خصوص استفاده از نیروهای همراه دولت است و ما در این زمینه هیچ تعارفی نداریم. اگر کسی با دولت همفکر نباشد نمیتواند خدمت کند، که من این موارد را در استان بوشهر بسیار محدود می بینم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: ما باید بدانیم مدیران و افرادی که دولت به کار گرفته است باید سیاست های دولت را پیاده کرده و تابع و مجری سیاست های ابلاغی رییس جمهور و هیئت دولت باشند. این نمی شود که افراد پنهانی کارهایی را برخلاف دولت انجام بدهند.

راه‌آهن بوشهر منتظر دریافت سرمایه‌گذاری

وی با اشاره به اینکه پروژه ی راه‌آهن بوشهر منتظر دریافت سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: بهترین راهکار در این خصوص، جذب سرمایه خارجی است که مصوبه آن نیز از شورای اقتصاد دریافت شده است.

طرح منطقه آزاد بوشهر در انتظار تصویب مجلس

سالاری در خصوص منطقه آزاد بوشهر گفت: ما به وظیفه خود در مورد تصویب لایحه منطقه آزاد بوشهر در مجلس عمل کردیم، در حال حاضر این طرح در مجلس است و مصوب شدن آن در اختیار مجلس و قوه دیگری ست که امیدواریم محقق بشود.

ظرفیت 2 هزار نفری اشتغال در دهکده گردشگری بوشهر

وی ضمن اشاره به توسعه طرح ‌های گردشگری در استان، گفت: ما هیچوقت نگفتیم در حوزه گردشگری دو هزار شغل ایجاد می کنیم اما ظرفیت اشتغال در دهکده گردشگری بوشهر با اتمام فازهای آن بیش از 2 هزار نفر خواهد بود.

دهکده گردشگری بوشهر و پتروشیمی شمال استان هیچ مشکل زیست محیطی ندارد

استاندار بوشهر تصریح کرد: دهکده گردشگری بوشهر و پتروشیمی شمال استان هیچگونه مشکل زیست محیطی ندارد، اما بعضی ها با یک پرونده زیر بغل شروع کرده اند به کارشکنی، و این شغل آنهاست. با این حال ترویج گردشگری در استان بوشهر بر عهده همه ما است.

مصطفی سالاری در خصوص عملکرد فرمانداران استان گفت: در خصوص عملکرد فرمانداران ما ارزیابی های مستمر و دوره ای داریم و الان نیز در حال بررسی عملکردها هستیم.

حمایت از هنرمندان وظیفه ی ما است
 
سالاری افزود: عملکرد فرهنگی دولت را امسال در بحث فیزیکی بهتر از قبل پی خواهیم گرفت، همچنین حمایت از هنرمندان وظیفه ی ما است.
 
استان بوشهر با موفقیت از آزمون انتخابات بیرون آمد

استاندار بوشهر با عنوان اینکه در بحث ستاد دکتر روحانی من دخالتی نکرده ام، اظهار داشت: استان بوشهر با موفقیت از آزمون انتخابات بیرون آمد. ما جوانانی داشتیم که مردانه و با باور و اعتقاد پشت دکتر روحانی ایستادند و همچنین جوانانی که با اعتماد کامل پشت کاندیداهای دیگر ایستادند چون اعتقاد داشتند که کاندیدشان می تواند کشور را به بهترین نحو اداره کند.

وی افزود: البته افرادی در انتخابات دنبال کاغذ می گردند، اینها اهل اندیشه نیستند، اگر کسی اهل اندیشه باشد چه اصلاح طلب و چه اصولگرا کار خود را انجام داده و فعالیت می کند. آدم اهل اندیشه گدایی کاغذ نمی کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/79071