کد خبر: 79045 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 25 خرداد 1396 - 08:19
حق‌ شناس: فرصت‌ها را از دست ندهیم

اتحادخبر: محمدجواد‌ حق‌شناس در روزنامه آرمان نوشت: نشست مشترک مجمع نمایندگان شهر تهران و منتخبان شورای شهر تهران برای ایجاد هماهنگی و ترسیم برنامه‌ای جامع برای آینده تهران، اقدام بسیار مطلوب و هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود.

 

اتحادخبر: محمدجواد‌ حق‌شناس در روزنامه آرمان نوشت: نشست مشترک مجمع نمایندگان شهر تهران و منتخبان شورای شهر تهران برای ایجاد هماهنگی و ترسیم برنامه‌ای جامع برای آینده تهران، اقدام بسیار مطلوب و هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود.

بدیهی است هر جریان یا سازمانی که نتواند به صورت هماهنگ اهداف و چشم‌اندازهای خود را محقق سازد، دچار شکست و همچنین عدم موفقیت در تداوم کسب آرا و اعتماد مردم خواهد شد. تجربه سال‌های گذشته برای جریان اصلاحات مشهود و روشن است.
 
این اولین‌بار نیست که مردم آرای خود را در چند انتخابات متفاوت به‌نفع جریان اصلاحات به صندوق‌های رأی ریخته‌اند. بعد از شروع دوران دوم خرداد، اصلاح‌طلبان نهادهای شوراها، مجلس و دولت را در اختیار گرفتند، اما تقریبا به دلیل فقدان برنامه مشترک و هماهنگی جامع در میان ساختارهای مختلف، بخشی از پروژه‌های جریان اصلاحات در جامعه تحقق نیافت. این مساله در آینده نیز احتمال دارد به نوعی دیگر تکرار شود. بعد از انتخابات 29 اردیبهشت، اصلاح‌طلبان یک بار دیگر این ساختارهای قدرت را در دست گرفته‌اند.
 
مردم ایران خالق این فرصت دوباره هستند. باید به این فرصت و پیام نهفته در آن توجه کرد. دیگر فرصتی برای تکرار اشتباه وجود ندارد، اما مساله و موضع اصلی در این میان، این است که تجارب دو دهه پیش و فقدان هماهنگی در میان بخش‌های مختلف جریان اصلاحات دوباره تکرار نشود. برگزاری نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران و منتخبان شورای شهر تهران بخشی از اقدامات کلان اصلاح‌طلبان برای ایجاد هماهنگی و ترسیم راهکارهای همه‌جانبه در سال‌های آتی خواهد بود. برگزاری نشست و گفت‌وگو در میان نمایندگان مختلف جریان اصلاحات در شورا، مجلس، شهرداری و دولت خواهد توانست بخش بزرگی از معضل فقدان هماهنگی را جبران سازد.
 
بعد از این نشست باید برگزاری نشست‌های همه‌جانبه و کلان در دستور کار قرار گیرد و سلسله‌مراتبی برای هماهنگی و گفت‌وگو ایجاد شود. گفت‌وگو به مثابه مهم‌ترین ابزار ایجاد هماهنگی ضمن نزدیک کردن آفاق و دیدگاه‌های مختلف جریان اصلاحات سبب خواهد شد برنامه‌های عملیاتی برای ایجاد همکاری بیشتر، ابعاد جدیدتری به خود بگیرد.
 
این نشست‌ها همچنین پیام روشنی به مردم شریف ایران و به‌ویژه شهر تهران خواهد بود؛ پیامی که نشان می‌دهد نمایندگان منتخب مردم برای کار مشترک با همدیگر نه‌تنها مشکلی نخواهند داشت، بلکه دغدغه اصلی آنان تقویت روند هماهنگی و کار مشترک است؛ پیامی که نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان با چشم‌اندازی روشن تجارب گذشته را تکرار نخواهند ساخت./ج
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/79045