کد خبر: 78418 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 09 خرداد 1396 - 22:57
مهتران و بهتران

اتحاد خبر:بالاخره پس از یازده روز انتظار،شورای نگهبان،صحت انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد.گرچه تایید روند انتخابات و نتیجه ی برآمده از آن،یک امر عادی و قابل پیش بینی بود؛اما اظهار نظر افرادی ذینفوذ و صاحب منصب، نظیر"آیت الله موحدی کرمانی"سرپرست نهاد قدرتمندی همچون "مجمع تشخیص مصلحت نظام....

مختار فیاض
بالاخره پس از یازده روز انتظار،شورای نگهبان،صحت انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد.گرچه تایید روند انتخابات و نتیجه ی برآمده از آن،یک امر عادی و قابل پیش بینی بود؛اما اظهار نظر افرادی ذینفوذ و صاحب منصب، نظیر"آیت الله موحدی کرمانی"سرپرست نهاد قدرتمندی همچون "مجمع تشخیص مصلحت نظام"،در باره ی تخلفات و تقلبات میلیونی !!!در انتخابات،این گمان را تقویت می کرد که امکان "ان قلت ها"و اما و اگرهایی در روند تایید صحت انتخابات ،وجود داشته باشد.
اظهار نظر مهتری،همچون موحدی کرمانی و اقدام شورای نگهبان،که درست در نقطه ی مقابل نظر و درخواست ایشان،صورت گرفت؛بیانگر این نکته ی ظریف است که،برخلاف تصور عامه،صاحب منصبان هم مثل سایر اقشار،بسیار آسیب پذیر و غیرقابل اعتماد هستند.
ما که با شاکله ی قدرت ارتباط چندانی نداریم؛تصور می کنیم و انتظار داریم؛کسانی که سال ها در مصادر امور کشور قرار داشته اند؛در بیان مطالب و مسایل جامعه،بسیار نکته بین باشند و سنجیده سخن بگویند اما متاسفانه هر قدر فضای رسانه ای بازتر و شفاف تر می شود و محک تجربه ،آسان تر، به میان می آید؛آنچه از این افراد، می بینیم و می شنویم؛خلاف تصور و انتظار ماست.
به طور مثال،من تا قبل از اظهار نظر آقای موحدی کرمانی،ایشان را سیاستمداری معقول و منطقی می پنداشتم اما با این اتفاق،برایم کاملا مسجل و مبرهن شد که :"مناصب و سمت های سیاسی،نه تنها به افراد،وجهه نمی دهند؛بلکه ممکن است به مرور،باعث فرسایش اخلاق و روحیه ی دینی آنان هم بشود".آیت الله موحدی کرمانی که پس از سال ها تجربه ی مناصب مختلف سیاسی،و قرار گرفتن در مصادر مهم(که آخرین آن،مجمع تشخیص مصلحت نظام است)در پایان راه،اظهار نظری،عجیب و شگفت می کند که همه را به شگفتی وا می دارد.
بنابراین پر بیراه نخواهد بود اگر باز هم در قرن بیست و یکم ،بازگشتی چند هزارساله به فرهنگ ایرانی بکنیم و کلامی حکیمانه راجع به شخصیت افراد از "انوشیروان عادل"بشنویم که:"به مه،نه مه به"یعنی بهتران مهترند نه مهتران،بهترند..."/م

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/78418