امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 07 خرداد 1396 - 11:52
روی خط مدیر مسئول (96/7)

اتحادخبر- اکبر صابری: در استان بوشهر از جمله برازجان لیست های ارائه شده مورد اقبال قرار نگرفت و به عبارتی لیست های پیشنهادی شورای شهر با شکست روبرو شد. دلایل این شکست را از مناظر مختلفی می توان مورد بررسی و مداقه قرار داد. آیا انتخاب مردم تهران و کلان شهرها انتخاب بهتری بوده یا انتخاب مردم ما در شهرهای استان بوشهر؟ قطعا اگر مردم به لیست و به ...

شکست لیست ها در انتخابات شوراهای شهر

اکبر صابری:
حلول ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می کنم، ان شاءالله که بتوانیم از فیوضات این ماه پرکت در جهت خودسازی و خویشتن‏داری از گناه و معصیت بهره ببریم. رمضان؛ ماه توجه بیشتر به عبادات و روی آوردن به اعمال عبادی؛ آن هم از نوع خالص و بی ریایش است. زیرا روزه عبادتی است که به جز خدا بر احدی فاش نمی‏ شود. اگر شخصی نزد مردم در سحر چیزی بخورد و ظاهراً تا افطار چیزی نخورد اما مخفیانه آب بیاشامد یا چیزی بخورد، غیر از خدا کسی نمی ‏تواند از آن آگاه بشود، در صورتی که همه فکر می ‏کنند که او روزه گرفته ولی در حقیقت روزه نیست. به همین دلیل «روزه» از معدود عباداتی است که ریا و تظاهر کمتر در آن نقش بازی می کند. ان شاءالله طاعات و عبادات عزیزان مقبول درگاه خداوند متعال قرار بگیرد و در این ماه با ارزش همدیگر را از دعای خیر فراموش نکنیم.


شکست لیست ها در شورای شهر
همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره از انتخابات شورای شهر و روستا نیز برگزار شد. همانگونه که همگان می دانند شورای شهر، بایست جایگاه افرادی باشد که پاکدست، خالص، متعهد و متخصص باشند تا بتوانند با مشورت، همفکری و همدلی امور شهری را سامان بخشیده و در مسیر توسعه شهر گام بردارند.
در همین راستا و با توجه به حساسیت این انتخاب، برخی از چهره ها، فعالین مدنی و گروه های سیاسی و اجتماعی اقدام به بررسی و تحقیق بر روی کاندیداها نموده و سپس لیست هایی متشکل از تعدادی کاندیدای مورد تایید خود نمودند. این موضوع سبب نوعی کمک و مشورت رساندن به مردم و افرادی بود که انتخاب را سخت دانسته و یا از دایره توانایی های خود خارج می دیدند.
اما در استان بوشهر از جمله برازجان لیست های ارائه شده مورد اقبال قرار نگرفت و به عبارتی لیست های پیشنهادی شورای شهر با شکست روبرو شد. دلایل این شکست را از مناظر مختلفی می توان مورد بررسی و مداقه قرار داد.
یکی تعدد کاندیداها و طایفه گرایی مردم که باعث میشد هر فرد و خانواده بدون توجه به شایستگی، تخصص یا سایر موارد به وابستگان خود رای بدهد. دیگری مسئله رای دادن بدون تحقیق و یا همان رای های سرگردان و اینکه بخشی از مردم تا پای صندوق نیز تصمیمی مبنی بر رای دادن به کدام شخص نگرفته اند. البته نمی توان از تفاوت سلیقه ها و معیارهای گزینش افراد نیز غافل شد. ممکن است فردی به مدرک افراد رای دهد و دیگری به ظاهر و یا اسم و رسم و پیشینه؛ شاید هم اکثریت مردم هنوز به منابع صدور لیست های انتخاباتی اعتماد کافی ندارند.
نکته ای که باید مورد مداقه و توجه قرار داد اینکه هر چه شهرها بزرگتر باشند لیست ها تاثیرگذارترند. در تهران و کلان شهرهایی مثل شیراز، اصفهان، مشهد و... تقریبا صد در صد و یا 90 درصد لیست ها رای آورده اند. هر چه شهرها کوچکتر می شوند مردم بیشتر به شناخت فردی خود و یا وابستگی های فامیلی و دوستانه شان بیشتر رای می دهند تا به لیست ها. مثلا در بوشهر لیست ها حدود 30 تا 40 درصد و در برازجان 15 تا 20 درصد تاثیرگذار بودند.
این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که در برازجان هیچ لیست رسمی از اصلاح طلبان مثل مجمع اصلاح طلبان دشتستان منتشر نشد و لیست های منتشره منتسب به فقط جمعی از اصلاح طلبان یا اصولگرایان بود.
مع الوصف فاصله معنادار 100 درصدی تهران با 15 تا 20 درصدی برازجان نکته مهمی است که باید در آینده بیشتر مورد کنکاش و توجه قرار گیرند. آیا انتخاب مردم تهران و کلان شهرها انتخاب بهتری بوده یا انتخاب مردم ما در شهرهای استان بوشهر؟
نکته دیگر که تاسف برانگیز است سقف رای کاندیداهای منتخب است. حدود 42 هزار نفر در برازجان رای دادند. این در حالی است که منتخب اول این شهر فقط 7235 رای داشته است یعنی حدود 17 درصد آراء مردم برازجان و منتخب هفتم برازجان حدود 13 درصد مردم به ایشان رای داده است و این از نتایج منفی تک رای دادن است.
قطعا اگر مردم به لیست و به تعداد 7 یا لااقل 6 یا 5 نفر رای می دادند منتخبین شورا رایی بین 14 تا 20 هزار رای کسب می کردند که پشتوانه محکمتری برای منتخبان در مدیریت شهری بود. 
توضیح این نکات، البته نافی شایستگی های عزیزانی که رای آوردند نیست و باید به انتخاب مردم با هر میزان رای احترام گذاشت. 
اینجانب ضمن تبریک به همه منتخبان اصلی و علی البدل شورای شهر در برازجان و بوشهر و سایر شهرهای استان برای همه این منتخبان آرزوی موفقیت نموده و معتقدم باید به آنها کمک کرد در مسئولیت خطیری که به عهده گرفته اند موفق و پیروز شوند.

 

انتخابات ریاست جمهوری
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم به پایان رسید و اکثریت قاطع مردم به گفتمان اصلاحات و اعتدال رای دادند. از بین چند کاندیدای تایید شده، فضای انتخابات بین دو کاندیدا واقعاً رقابتی بود. روحانی و رییسی با طرفداران خاص و معتقد خود هر کدام با تمام توان به میدان رقابت آمدند اما در نهایت بیش از 57 درصد مردم به دکتر روحانی رای دادند تا اصولگرایان که نقشه ها برای یک دوره ای..  کردن روحانی کشیده بودند نقشه هایشان نقش بر آب شود.
از جمله این نقشه ها بداخلاقی ها و دروغ ها و تهمت هایی بود که به دولت روحانی برای امضاء سند 2030 زده شد. میلیون ها شب نامه دروغ چاپ و پخش کردند. تهمت ها و دروغ هایی که اساس و بنیان اصولگرایی را برای همیشه بر باد می دهد. اصولگرایی یعنی پای بندی به اصول و ارزشهای دینی و انقلابی. کدام دین و مذهبی اجازه می دهد برای پیروزی بر رقیب به حربه دروغ و تهمت و ترور شخصیت افراد متوسل شوید؟ جز اینکه ایده انتخاباتی خود را  استثنائا از «ماکیاولی» گرفته و با نصب اعین قرار دادن «هدف وسیله را توجیه می کند» بی خیال ارزش ها و اعتقادات اصولی خود شده باشید. به هر حال الان که گرد و غبار انتخابات خوابیده و فرصت برای روشنگری و برملا کردن دروغ های زشت و پلیدی که مدعیان اصولگرایی برای کسب تعدادی رای به هم بافته و به خورد ملت دادند؛ این مدعیان با چه رویی به مدیران و معلمان فرهنگی کشور که اینقدر مورد تهمت قرار گرفتند نگاه می کنند؟ گرچه حنایشان برای اکثریت مردم رنگی نداشت و مردم روحانی و دولتش را مبرا از این دروغ پردازی ها تشخیص دادند.
نکته حایز اهمیت دیگر، اینکه مشارکت بالای 70 درصدی مردم پای صندوق های رای اعتبار و اقتدار و امنیت کشورمان را در مجامع بین المللی بیش از پیش نمود. رای آوری روحانی با رویکرد تعامل و مذاکره با دنیا نیز این اعتبار را دوچندان کرد و برخی موانع سرمایه گذاری خارجی ها در ایران را از میان برداشت.
به هر صورت روحانی الان رییس جمهور صد در صدی ملت ایران است و نه فقط رییس جمهور 57 درصدی که به ایشان رای دادند و همه باید به دولت منتخب کمک کنند تا مردم ایران طعم عدالت و آزادی و توسعه و اشتغال و رونق و تولید را بیش از پیش بچشند و از برکات حضورشان در پای صندوق های رای بهره مند گردند./ص



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/03/16 - 07:17
0
0
با سلام
من از طرفداران دولت تدبیر وامید هستم ولی انتخابات شورای شهر ثابت کرد که فرمانداری با همکاری ولابی نماینده مجلس اراء شورای شهر را دستخوش تغییر کرد درکل امیدوارم اعضا شورای جدید شهر جا پای شورای قبلی نگذارند./ج
1396/03/14 - 12:00
0
0
شما كه برازجان با تهران مقايسه ميكنيد حتم دارم كه تا حالا تهران نرفته اي ...........
اره ما بيروز شديم و خوشحاليم كه شما و امثال شما راي نياوردين
ما به راي مردم فهيم برازجان احترام ميكذاريم
1396/03/09 - 09:41
3
2
سلام جناب صابری عزیز
طوری از تخریب صحبت میکنید که انکار رییسی گفت اگر جناح مقابل رای بیاره در خیابان دیوار می کشند. طوری از تخریب صحبت می کنید که انگار رییسی گفت اگر جناح مخالف رای بیاره سایه جنگ بر این مملکت بیشتر می شه.
طوری از تخریب صحبت می کنید که انگار من از سند ننگین 2030 برای اولین بار انتقاد جدی کردم اگه نمی دانی بدان که مقام معظم رهبری و بعد علمای بزرگ دین این سند را نقد کردند.
راستی اگه رییسی رای آورده بود و در همان روز آمریکا با عربستان این قرار داد بزرگ نظامی را منعقد می کردند و ایران را حامی تروریسم معرفی می کردند شما و هم همفکرانتان چه می گفتند. آیا مثل امروز که روحانی رای آورده سکوت می کردید.
راستی از گشایش جدید در حوزه صدور گاز مجانی به ترکیه چه خبر .
لطفا شما که پایبند به شعار زنده باد مخالف من هستید متن این حقیر را منتشر بفرمایید.
تشکر
1396/03/09 - 09:40
2
0
درود به جناب صابری عزیز
1396/03/08 - 17:01
2
1
درود بر جناب صابری و همه اعضای ستاد دکتر روحانی در دشتستان و استان
1396/03/08 - 16:08
2
1
با درود بر آقای اصلاحات برازجان حاج اکبر عزیز مانند همیشه مطلبتان عالی و مختصر و مفید برقرار باشید به امید باز شدن فضایی که حاج اکبر کاندیدای مجلس ما بشه
1396/03/08 - 14:53
0
5
باسلام و عرض خسته نباشید خدمت کادر محترم و زحمت کش اتحاد، خداراشکر که ایام انتخابات شد و ما در این ایام دست به قلم شدن سردبیر محبوبمان را دیدیم، کاش سالی دوبار انتخابات داشتیم، اما واقعا همینطور که فرمودید این لیست ها و ائتلاف هایی که در این ایام ظهور کردند شکست خوردند زیرا ما که بعنوان مردم و شهروندان این شهر هستیم ابتدا این لیست دهندگان و سپس خودِ کاندیدای لیست ها را نمی شناختیم و هیچگونه اعتمادی نسبت به آنها نداشتیم و اگر یکی دو نفر رای آورده اند که اسمشان در لیستی بوده، بمعنی رای دادن به لیست نیست، به نحوه دیگری! رای آورده اند، اما بسیاری از کاندیدا که هواداران تندروی داشتند و کارهایی خلاف اخلاق و شان و شعور شهروندان می کردند، از جمله سرودن اشعار توهین آمیز و آوردن مردم به پای ستاد با موسیقی و خوراکی و نمایش، برگزاری مراسمات بانشاط (جنگ شادی، سمینار، کارگاه های مختلف و قص علی هذا) از قبل از انتخابات تا ایام آن، آوردن چهره های مشهور در ستادهایشان، عکس گرفتن با اماکن دیدنی و گردشگری شهر و نشان دادن ضعف هایشان در اینستاگرام، ... پس از شکست تجربه خوبی را کسب کردند و همچنین معدود کاندیدایی که به شهرت، علم، تجربه و امثالهم بالیدند و اینگونه موارد را برای حضور در شورا کافی دانستند، نتیجه این خودبزرگ بینی را دیدند، در کل ما هم امیدواریم این شورا و این منتخبین، بتوانند آبروی شهر را حفظ و از تلاش برای تبدیل برازجان به شهری آباد فروگذار نکنند و نقد پذیر باشند.
1396/03/08 - 09:44
0
4
سلام بردوستان عزیز وخصوصا آغا سعید که میگن آقای صابری بدون چشمداشت تلاش کردند. خواستم عرض کنم که آقای صابری هم از این سفره بهره بردند. یعنی شما میفرمایید مشاور استاندار بودن سهم نیست؟ شما بدون چشمداشت را چه تعریف میکنید؟
پاسخ: ایشان اگر مسئولیت ستاد را قبول نمی کرد هم در سمت مشاور استاندار بود. می توانست این مسئولیت را قبول نکند.
1396/03/08 - 09:03
1
1
خسته نباشید به آقای حاج اکبر صابری ، یکی از افراد دلسوز شهرستان دشتستان،یکی از زحمت کشان بی ادعا که حقیقتا تا الان وقت خودش را بدون هیچ چشمداشتی برای مردم گذاشته و بسیار برای برازجان و دشتستان زحمت می کشد.برای گرفتن حق و حقوق مردم تلاش می کند.خسته نباشید برادر جانباز و رزمنده دلاور هشت سال دفاع مقدس
1396/03/08 - 07:56
1
2
جناب صابری درود

لطفا قید نمائید از لیست انتخاباتی گروه بیست شهر برازجان که جنابعالی هم عضوی از آن بوده اید چند کاندیدا به شورای شهر برازجان راه یافت؟ اسامی را ذکر نمائید./ج
1396/03/08 - 02:28
1
1
علت رای نیاوردن لیست در برازجان و شهر های کوچک علتهای بسیار دارد که برخی از آنها : یکی اینکه برای رای آوری این لیست برنامه ریزی نشده بود، نخستین بار بود، مردم آشنا نبودند و تجربه نداشتند، دوم در تهران و کلان شهرها مردم به لیستی رای میدهند که پشتوانه آن یک جریان قوی سیاسی است ولی در اینجا پشتوانه آن فعالان فرهنگی اجتماعی بودند که برای عموم شهروندان چندان شناخته نبودند، علت دیگر اینکه در کلان شهر ها عامل خویشاوندی و طایفه ای اصلا وجود ندارد با توجه به جمعیت میلیونی و نکته دیگر اینکه مردم به یک جریان و جناح سیاسی که در سطح کشوری شناخته است اعتماد می کنند و همین در آنها سبب تولید انگیزه میشود و به آن رای میدهند نه به لیست پیشنهادی فعالان فرهنگی اجتماعی یک شهرستان ، آنهم بدون تلاش جدی و برنامه داشتن برای رای آوری این لیست و تنها بسنده شدن به معرفی در فضای مجازی که حتی همین معرفی هم گسترده نبود و فعالانه پیگیری نشد ، وقتی لیستی پیشنهاد میشود اعضا لیست باید برای جمع تبلیغ کنند و از تک روی بپرهیزند ...
آیا انتظار هست با توجه به این شرایط لیست پیشنهادی از استقبال عمومی برخوردار شود؟/ج
1396/03/08 - 01:05
0
1
به نام خدا
به عنوان شخصی که به عنوان مذاکره کننده با چند گروه از لیست های منتشر شده هم کلام شدم باید خدمتتان عرض کنم که مصادیق و معیار این عزیزان برای عضو گیری و روشن نبودن برنامه های خود برای اعتلاف معرفی شده و ترس از تنش و جناح گری مجدد در شورای شهر پنجم سبب انصراف از همکاری با این عزیزان شد.نکته بعدی عدم توجه به آموزش و ارتقا سطح آگاهی سیاسی شهروندان به عنوان زمینه سازی انتخابات و معرفی لیست ها بود که عزیزان دست اندکار اعتقاد به یک انقلاب سیاسی در انتخابات شورای شهر داشتند که نشان عدم شناخت مناسب و واقع بینانه این عزیزان داشت .به هر روی این میوه کال به کام مردم برازجان ننشست ولی باید این پدیده را به فال نیک گرفت و در جهت پخته تر شدن و حساب شده تر شدن این اقدامات سیاسی در شهر حرکت کرد تا از نتایج و محسنات آن بهره برد./ج
1396/03/08 - 00:23
1
1
شورا در شهرهايي مانند برازجان جاي آدم هاي فني هست نه آدم هاي سياسي!/ج
1396/03/07 - 16:05
0
1
با سلام
نتایج انتخابات اخیر شورا و شکست سنگین افرادی که در دوره های فعلی و قبلی شورا نتوانسته بودند کشتی شورای شهر را به ساحل آرامش برسانند و به عکس در متلاطم شدن وضعیت آن نقش داشتند، باید درس عبرتی شود برای شورای فعلی تا ان شاالله به جای ایجاد حاشیه و اقدامات بی ثمر، در جهت پیشرفت شهر قدم بردارند.
با سپاس/ج
1396/03/07 - 15:57
1
2
در مورد انتخابات شورای شهر برازجان ، توجه به لیست ها نزدیک به صفر در صد بوده است و یکی دو نفر ی هم که که اسمشان در لیست ها بوده و رأی آورده اند ربطی به لیست ها ندارند و به طور مثال موفقیت تعدادی از این افراد مرهون تلاش جدی، همت والا، همبستگی و بسیج نزدیکان، و تک رأی دادن، و تأمین هزینه لازم از طرف اقوام و خویشان بوده است و بعضی هم به خاطر شأن و جایگاه رفیع اجتماعی و دوران اسارت و جانبازی مورد احترام و اقبال رأی دهندگان بوده و افرادی هم تلاش طولانی مدت داشته اند و البته در مورد بعض افراد هم دلایل دیگری نظیر داشتن پرستیژ و ظاهر قابل قبول و یا داشتن مدرک مرتبط ملاک عمل بوده و مورد اقبال عده ای از رأی دهندگان قرار گرفته است به هر صورت برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی عزت طول عمر موفقیت و خوشنامی را دارم./ج
1396/03/07 - 15:29
2
0
سلام اینطور نیست از لیست خانه کارگر ۳ نفر و حزب ندا ۲ نفر رای آورده اند/ج
1396/03/07 - 14:49
2
4
درود بر حاج اکبر صابری که شور و نشاط را در زمان انتخابات دو چندان کردند و واقعا روشنگری ایشان تاثیر غیر قابل انکاری در بین مردم الخصوص قشر جوانان و ترغیب کردن رای های خاموش به سمت جریان تدبیر و دولت تعقل (دکتر روحانی) داشت ، واقعا همه اعضاء ستاد سنگ تموم گذاشتند.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • اگر ۷ ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟ (+عکس)
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 6 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 18 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 19 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری 1 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 7 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 7 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...