امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 02 خرداد 1396 - 08:45

اتحادخبر: آشپزخانه، با یک دو دو تا چهارتای ساده بیشترین هزینه های جهیزیه را از آن خود کرده است. یخچال، گاز، ماکروویو، ماشین لباس شویی و اخیرا هم ماشین ظرف شویی مهم ترین هزینه هایی است که برای پرکردن هر آشپزخانه ای صرف می شوند.اتحادخبر: آشپزخانه، با یک دو دو تا چهارتای ساده بیشترین هزینه های جهیزیه را از آن خود کرده است. یخچال، گاز، ماکروویو، ماشین لباس شویی و اخیرا هم ماشین ظرف شویی مهم ترین هزینه هایی است که برای پرکردن هر آشپزخانه ای صرف می شوند.

اتحادخبر: آشپزخانه، با یک دو دو تا چهارتای ساده بیشترین هزینه های جهیزیه را از آن خود کرده است. یخچال، گاز، ماکروویو، ماشین لباس شویی و اخیرا هم ماشین ظرف شویی مهم ترین هزینه هایی است که برای پرکردن هر آشپزخانه ای صرف می شوند.

روزنامه تماشاگران امروز - سیما فرزیان: این روزها خیلی از زوج ها در تکاپوی آماده سازی مقدمات زندگی خود هستند، بهترین موقعیت برای محاسبه میانگین کلی از هزینه های تهیه جهیزیه به نظر می رسد. اینکه لوازم ضروری جهیزیه چقدر خرج روی دست تان بگذارد در نهایت به انتخاب های خودتان بستگی دارد، اما میانگینی که ما به آن رسیده ایم چیزی بین 20 تا 30 میلیون تومان است.

یخچال فریزر؛ از دو تا 30 میلیون تومان

اولین هزینه تکمیل آشپزخانه ها، خرید یخچال فریزر است. بازه قیمت عجیب مدل های ساید بای ساید یخچال فریزر برای خیلی ها سوار برانگیز است؛ از ساید بای سایدهای 30 میلیون تومانی تا یخچال فریزرهای ساده که بین دو تا سه میلیون تومان قیمت دارند در بازار موجود است. دختر خانمی که به تازگی هفت خوان تهیه جهیزیه را پشت سر گذاشته می گوید برای یک یخچال فریزر دو در ال جی، چهار میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرده و با اینکه یخ ساز قفسه بندی این یخچال فریزر از معایب آن است اما به طور کلی از عملکرد و ظرفیت این وسیله راضی است.
 
 خرید جهیزیه عروس چند تمام می شود؟

مورد بعدی که با خبرنگار ما گفت و گو می کند می گوید به خاطر محدودیت های مالی یخچال فریزر را از برندهای داخلی تهیه و تنها بابت یک مدل یخچال فریزر اسنوا دو میلیون و 800 هزار تومان پرداخت کرده است. از طرفی مورد سوم می گوید یخچال فریزر برایش یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه است و بابت خرید یک ساید بای ساید مجهز ال جی 15 میلیون تومان هزینه کرده است. اگر اهل لوکس گرایی باشید اما انتخاب های شما می تواند ساید بای ساید خاص باشد که قیمت آنها گاهی تا 29 میلیون تومان هم پیش می رود. یکی از این یخچال فریزرها تمام استیل و تمام تاچ است که قابلیت اتصال به اینترنت از طریق WiFi را هم دارد.

گاز؛ 600 هزار تومانی بخریم یا 15 میلیونی؟
 
اولین چیزی که وقتی به جهیزیه های مختلف سر می زنیم توجه مان را جلب می کند، تعدد گازهای مبله ایرانی بین سرویس های آشپزخانه است. به نظر می رسد که گازهای محبوب ایرانی امتحان خود را پس داده اند. از طرفی موج خرید گازهای رومیزی و ماکروویو هم باعث شده که اکثر متقاضیان کار خود را با یک مدل مبله میان رده راه بیندازند. اولین عروس خانم می گوید با داشتن یک ماکروویو مجهز و فر رومیزی، به یک مدل ارزان قیمت جهان افروز بدون فر بسنده کرده و بابت آن 600 هزار تومان پرداخته و از عملکرد آن کاملا راضی است.

مدل های پرفروش تکنوگاز هم بین 800 تا  2 میلیون تومان قیمت دارند. لوفرا اما یک گاز مبله 15 میلیون تومانی تولید کرده است که دارای بدنه تمام استیل، یک فر برقی با 9 برنامه و گریل و جوجه گردان است. اگر هم اهل گازهای رومیزی و توکار هستید، میانگین هزینه شما بین 500 هزار تا یک میلیون تومان خواهدبود. برای مثال اخوان، اجاق گازهای پنج شعله با ظاهری زیبا طراحی و با قیمت 520 هزار تومان عرضه کرده است  این در حالی است که داتیس یک گاز صفحه ای لمسی را با قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان برای فروش گذاشته است.

ماشین لباس شویی؛ یک انتخاب مناسب سه میلیون تومانی

انتخاب لباس شویی انگار بین اکثر زوج های ایرانی یک انتخاب بین سه تا چهار میلیون تومانی است. برندهای محبوبی مثل بوش، ال جی و سامسونگ محصولات خوبی را برای کاربران شان با قیمتی بین دو تا پنج میلیون تومان فراهم کرده اند.
 
 خرید جهیزیه عروس چند تمام می شود؟
 
عروس خانمی که با ما گفت و گو کرده می گوید برای یک لباس شویی ال جی دو میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کرده و می گوید این لباس شویی فاکتورهایی که برایش هنگام خرید مهم بودند، مثل خشک کن و برنامه های متنوع شست و شو را ساپورت می کند. از طرفی خریدار بعدی می گوید یکی از مدل های خاص بوش را بهترین مدل حال حاضر بازار می داند و برای خریدش چهار میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرده است. برنامه های متنوع شست و شو و مصرف پایین انرژی از مهم ترین فاکتورهای این خریدار بوده است.

به بازار اما اگر سری بزنید با محصولاتی مثل بکو مواجه خواهید شد که با 16 برنامه شست و شو و قدرت 1400 دور در دقیقه 10 میلیون تومان قیمت گذاری شده اند. البته سامسونگ هم مدلی با قیمت حدود هفت میلیون تومان وارد بازار کرده که علاوه بر ویژگی تمام اتوماتیک بودن، توانایی کنترل از راه دور با گوشی موبایل را دارد.

ماشین ظرف شویی؛ یک میلیون تومان، پنج میلیون تومان

حالا که مدتی است ماشین ظرف شویی پای ثابت لوازم آشپزخانه ها شده است، بد نیست سری به قیمت مدل های مختلف این وسیله بزنیم. خیلی از زوج ها، به خرید مدل های رومیزی ظرف شویی شش تا هشت نفره بسنده می کنند. این مدل ها هم بسته به برندشان معمولا بین یک تا دو میلیون تومان قیمت دارند.
 
یک از کاربران می گوید برای خرید یک مدل هشت نفره رومیزی، یک میلیون و 600 هزار تومان هزینه کرده است و مشکل اصلی برایش وقتی ایجاد می شود که مهمان دعوت می کند. از طرفی محبوبیت مدل های شش نفره رومیزی بوش هم که بین یک میلیون و 700 تا دو میلیون تومان ارزش دارند، کم نیست.

از سویی خریدار دیگری می گوید: «خرید مدل های رومیزی اشتباه است. امروزه برندهای معتبری مثل ال جی، ظرف شویی های 14 نفره ای مثل KD- E702NT تولید کرده اند که امکانات قابل قبولی هم دارند.»

مدل های پرفروش ماشین ظرف شویی های 14 نفره بوش، زیمنس و الکترولوکس هم عموما بین سه تا پنج میلیون قیمت دارند. ظرفیت بالا و تنوع برنامه های شست و شو، مهم ترین فاکتور انتخاب  14 نفره ها هستند.
 
 خرید جهیزیه عروس چند تمام می شود؟

ماکروویو؛ 700 هزار تومانی ها و دو میلیون تومانی ها

زوجی می گویند برای خرید ماکروویو تنها 700 هزار تومان هزینه کرده اند؛ محصولی از سایر انتخاب شان بوده و هم امکانات اولیه لازم را دارد اما خریدار دیگری هست که اعتقاد دارد ماکروویو باید حتما سولاردارم باشد. آن هم در شرایطی که می توان مدل های بزرگ اما معمولی را حدود یک تا یک میلیون و 600 هزار تومان خرید. منوی پخت کامل، فر و جوجه گردان انتخاب های مناسبی موقع خرید مایکروویو هستند.

خرده ریزهایی که خبر نمی کنند؛ بین 10 تا بیست میلیون تومان

داستان خرید جهیزیه تمام نشده است. بعد از خرید یخچال، گاز، ماشین لباس شویی و ظرف شویی و ماکروویو با لیست سرسام آور دیگری رو به رو می شوید که به طور میانگین می تواند حدود 10 میلیون تومان دیگر خرج روی دست تان بگذارد. کتری و قوری یا چایی ساز با میانگین 400 هزار تومان، سرویس های قابلمه چدنی، سرامیکی و... با چیزی حدود 500 هزار تا یک میلیون تومان و سرویس چینی و قاشق و چنگال بین یک تا چهار میلیون تومان دومین هزینه های ضروری به شمار می روند. از طرفی به لوازمی مثل غذاساز، چرخ گوشت، سرخ کن، پلوپز و جارو شارژی می رسیم که برای هرکدام به طور میانگین باید 700 هزار، 400 هزار، 350 هزار و 250هزار و 300 هزار تومان کنار گذاشته باشیم. سرویس چاقو و ظروف حبوبات هم بسته به برندی که انتخاب می کنید بین 300 تا 800 هزار تومان خرج روی دست شما می گذارند.

آبمیوه گیری، بخارشوی و توستر هم خرج های با اهمیت پایین تر به حساب می ایند که هرکدام به نوبه خود هزینه های تازه ای هستند. برای مثال آب میوه گیری های ایرانی پارس خزر بین 500 تا 700 هزار تومان قیمت دارند اما مدل های خارجی تا یک میلیون و 500 هزار تومان هم پیش می روند. برای توستر، آون توستر یا ساندویچ ساز هم باید به طور میانگین 200 هزار تومان دیگر کنار بگذارید.

برای تهیه بخارشوی هم باید گفت اگرچه برند کرشر، مدل SV7 را با چیزی حدود سه میلیون تومان در چنته دارد اما مدل های ارزان تری مثل SC100 دلونگی با 700 هزار تومان قیمت هم انتخاب های مناسبی به نظر می رسند.

البته از آشپزخانه هم که بیرون بیاییم، خرج های تازه ای به لیست مان اضافه می شود، جاروبرقی نیاز مهم هر خانه تازه ای است که برای تهیه آن بین 500 هزار تا دو میلیون تومانی باید هزینه کرد. هزینه هایی مثل اتو بخار، با میانگین قیمت خرید 700 هزار تومان، تلویزیون های LCD یا LED با قیمتی بین دو تا 15 میلیون تومان و... هم مخارج دیگری هستند که باید برای شروع یک زندگی تازه هزینه کنیم./ج


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 3 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...