امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 01 خرداد 1396 - 09:40
اتحاد خبر: شناخت مشاوران ترامپ- که اکثرا سفیدپوست، مذکر و مسن تر از ترامپ هستند- روشی برای فهم کلمات و مطالب توییتری اوست. در ادامه براساس مصاحبه هایی که با دوستان، دستیاران ارشد و مشاوران درون و بیرون کاخ سفید انجام شده، بیست نفر از افراد تاثیرگذار بر ترامپ معرفی می شوند.

اتحاد خبر: در سه دهه گذشته، روابط همواره عاملی بوده که ترامپ از آن برای پیشبرد امور خود در معاملات املاک در نیویورک استفاده کرده است. افرادی که او را به خوبی می شناسند می گویند او نیاز دارد تا ایده ها را با افراد متعددی مطرح کند و با آنها مشورت کند. همانطور که مشاوران ترامپ در کاخ سفید انتخاب می شدند، او با افراد دیگری نیز- از خانواده، بخش املاک، رسانه ها، بخش مالی و سیاست و همه افراد قابل مشاوره در خارج کاخ سفید- حداقل هفته ای یک بار مشورت می کرد.

به گزارش مجله چشم انداز ایران، شخص بانفوذی همچون رابرت مرداک هر هفته تلفنی با ترامپ صحبت می کرد و او را به ویژه وقتی تشویق می کند که ترامپ کم انرژی است و اصرار دارد به جایم سائل دیگر فقط به اقتصاد تمرکز کند. ریچارد لفراک صدای تسکین دهنده دیگری است که به شکایت ترامپ در مورد بالابودن هزینه دیوار با مکزیک گوش می کند.

شان هنیتی به رییس جمهور می گوید که توجه به قول ها مخصوصا اساسی ترین مسائل مربوط به جمهوری خواهان ضروری است. دستیاران ترامپ از «وست وینگ»، همچون دستیاران دو دهه پیش بیل کلینتون، می گویند این نوع مشاوره ها شامل چاپلوسی از طرف افرادی می شود که در کنترل آن ها نیست و در نهایت نیز شامل نتایج پیش بینی ناپذیری می شود.

شناخت این نوع مشاوران- که اکثرا سفیدپوست، مذکر و مسن تر از ترامپ هستند- روشی برای فهم کلمات ترامپ و مطالب توییتری اوست. در ادامه براساس مصاحبه هایی که با دوستان، دستیاران ارشد و مشاوران درون و بیرون کاخ سفید انجام شده، بیست نفر از افراد تاثیرگذار بر ترامپ معرفی می شوند.

فرد ذی نفوذ، رابرت مرداک
 
 مشاوران ترامپ
روابط ترامپ به دو معیار اساسی بستگی دارد: موقعیت شخصی؛ و وفاداری به او. مرداک هردو معیار را دارد. نشریه نیویورک پست متعلق به مرداک، ترامپ را از توسعه دهنده منطقه ای املاک به صفحه مربوط به شایعات درباره اشراف ارتقا داد. و شبکه فاکس نیوز هم که به مرداک تعلق دارد، در انتخابات سراسری 2015 هوادار ترامپ بود. این دو نفر درباره روزنامه نگاری تبادلی دیدگاه های مشترکی دارند و هیچ نوع انتقادی را در این زمینه نمی پذیرند. (ترامپ در این زمینه گفت که نباید درباره بیل آوریلی، ستاره معزول فاکس نیوز شکایتی مبنی بر آزار و اذیت جنسی تنظیم می شد.)

طبق گفته افرادی که به این دو نفر نزدیکند، رابطه مرداک و رییس جمهور عمیق تر و طولانی تر از روابط دیگر در زندگی ترامپ است و آنها در تلفن با هم استراتژی های مختلف را بررسی می کنند. حتی بعد از این که شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، از اظهارنظری مبنی بر مقایسه ترامپ با آدولف هیتلر عصبانی شده بود، مرداک به او زنگ زد و از او دلجویی کرد.

رسانه ها

شان هنیتی
 
 مشاوران ترامپ

روسای جمهور همیشه نماینده هایی را تعیین می کنند تا در تلویزیون ظاهر شده و از طرف آنها سخنرانی کند. اما ترامپ چنین کاری را با گسترش ارتباط با چهره های رسانه ای همفکر مثل هنیتی انجام داده که در عین حال به عنوان مشاور نیز خدمت می کند. هینتی به عنوان میهمان در شبکه فاکس نیوز از بحث برانگیزترین رفتارهای ترامپ دفاع می کند. اما به گفته افراد نزدیک به ترامپ، در خلوت از ترامپ می خواهد تا از مسیر منحرف نشود و به او مشاوره می دهد تا بر قول هایی نظیر برنامه درمانی اوباما پابرجا بماند.

کریس رودی
 
 مشاوران ترامپ
رییس اجرایی «نیوزمکس مدیا» که پیش از پیوستن به سایت «برایت بارت» به جمع رسانه های محافظه کار، نقش رهبری آنها را برعهده داشت. او نویسندگان و سردبیرانی را به کار می گیرد که وقتی در نیویورک پست بودند کار ترامپ را دنبال می کردند. او اخیرا از دفتر ریاست جمهوری دیدار کرد و با رییس جمهور در فلوریدا تلفنی صحبت کرد.

وکیل؛ شری ای. دیلن
 
 مشاوران ترامپ
وقتی دیلن در تریبون بزرگ در لابی برج ترامپ در 11 ژانویه صحبت می کرد، گام هایی را شرح می داد که ترامپ قصد داشت برای فاصله گذاری از کسب و کارش در نظر بگیرد، فرد مناسبی به نظر نمی رسید. اما خانم دیلن وکیل مالیاتی که طرح پرانتقاد بازگرداندن مالکیت شرکت ترامپ را تکمیل کرد ولی از انجام آن خودداری کرد به طور مرتب درباره تجارت با رییس جمهور مشورت کرده و حداقل یک بار نیز در کاخ سفید ملاقات داشته است. (مایکل کوهن، دستیار باتجربه ترامپ به عنوان وکیل شخصی او در حال خدمت است.)

مشاوران کمپین

کوری لواندفسکی
 
 مشاوران ترامپ
رییس جمهوری علیرغم شعارش «تو اخراجی»، از اخراج افراد متنفر است. لواندفسکی اولین مدیر کمپین ترامپ که بسیار سریع نیز عصبانی می شود، در ماه ژوئن اخراج شد اما درواقع هیچگاه از جمع یاران ترامپ خارج نشد. او که اهل منطقه «نیوانگلند» است و ریشه های خانوادگی مربوط به طبقه کارگر دارد و بسیار به ترامپ وفادار است همچنان به طور مرتب در زمان انتخابات و فراتر از آن تلفنی با ترامپ در تماس است.

دوستان لواندوفسکی می گویند او می تواند از لابی دفترش در خیابان پنسیلوانیا، پنجره های محل اقامت کاخ سفید را ببیند و این نما حتی هنگام دیدارش از وست وینگ از زمانی که «میهن پرستان نیوانگلند» آنجا بودند، بهتر بود.

نیوث گینگریچ
 
 مشاوران ترامپ
رییس سابق مجلس نمایندگان بیشتر از آنکه با رییس جمهور صحبت کند با مشاوران ارشد او صحبت می کند اما همچنان در دولت نفوذ دارد. سخنگوی سابق گینگریچ به شدت برای «استفان میلر»، مشاور سیاسی ترامپ، تبلیغ کرده و نقش او را به اندازه استفان بنن استراتژیست ارشد، ارزیابی کرده است.

دوست دوران کودکی

ریچارد لفراک
 
 مشاوران ترامپ
پدران آنها جزو توسعه دهندگان در نیویورک بودند و این دو مورد دهه هاست که با هم دوست هستند. لفراک عضو «مارالگو» است و او پذیرفته که بخشی از تلاش اساسی باشد که ترامپ امیدوار به مطرح کردن آن است.

ترامپ به او رو آورده تا راهی برای کاهش تاثیر بوروکراسی پیدا کند.

همتایان

توماس باراک جونیور
 
 مشاوران ترامپ
ترامپ افراد اطراف خودش را به سه طبقه گسترده تقسیم می کند: خانواده، کارکنان و افراد ثروتمندی همچون باراک که او آنها را جزو همتایان خویش در نظر می گیرد. باراک بیش از آنکه مشاوری استراتژیک باشد، میلیاردری وفادار به ترامپ است که اغلب اوقات ایمیل هایی با نصایحی چون «سرسخت بودن» برای او می فرستد.
 
او از ترامپ خواسته است که از درگیری های بی فایده و آشفته کننده پرهیز کند. کمیته افتتاح برای ترامپ تحت رهبری باراک به 106.7 میلیون دلار رسید که بیشتر از آن مربوط به شرکت های بزرگ، بانک ها و اعطاکنندگان مالی بزرگ از حزب جمهوری خواه همچون شلدون ادلسون، میلیاردر لاس وگاس بود. همچنین باراک به آشنایی پل مانافرت، کارگزار سیاسی بین الملل که اکنون به علت ارتباط با روسیه تحت بررسی است به ترامپ در سال گذشته کمک کرده است.

باراک که یکی از مهم ترین خصوصیاتی که رییس جمهور به آن علاقه مند است را دارد: او تلاش نمی کند تا توجهات را به سمت خود جلب کند.

استفان شوارتزمن
 
 مشاوران ترامپ
استفان شوارتزمن، مدیرعامل و رییس اجرای «بلک استون» رییس شورای مشاوره اقتصادی ترامپ نیز است. به گفته کارکنان وست وینگ، او و رییس جمهور به صورت روزانه اما اغلب اوقات با هم صحبت می کنند. شوارتزمن درباره بسیاری از مسائل مهم مانند نادیده گرفتن دستور اجرایی باراک اوباما درباره حمایت از مهاجران جوان و بدون مدرک موسوم به افراد «خیال باف» مشاوره کرده است.

استیو راث

راهی مناسب برای حمایت از ترامپ معامله کردن با او به ویژه وقتی است که او را از بحران مالی نجات دهند. این کاری است  که راث، ثروتمند بزرگ عرصه املاک یک دهه پیش هنگامی انجام داد که سهم ترامپ در املاک وست ساید را خرید. همچنین راث که رییس «ورنادو ریئلیتی تراست» است و زمانی طولانی کمک کننده مالی حزب دموکرات بوده، با تزریق هشتاد میلیون دلار به ملک جرالد کوشنر، داماد ترامپ به او کمک کرد تا با عدم پرداخت بدهی 1.1 میلیارد دلاری مواجه نشود. ترامپ اغلب اوقات با راث صحبت می کند و اخیرا به او تکیه کرده تا بسته زیربنایی تریلیون دلاری مورد انتظار امسال را توسعه دهد.

فیل رافین
 
 مشاوران ترامپ
ترامپ 20 شریک تجاری عجیب دارد اما هیچ کس نسبت به او نزدیکتر از رافین، میلیاردر 82 ساله اهل تگزاس نیست. رییس جمهور در سال 2008 ساقدوش او برای ازدواج با سومین همسرش بود که مدلی 26 ساله و «دختر شایسته» سابق اهل اوکراین بود. رافین حامی واقعی ترامپ است و هر زمان لازم باشد با تمام وجود کمک می کند. او به نشریه فوربس گفت: «تمام این چیزهایی که درباره سرمایه گذاری ترامپ در تمام روسیه می گویند، فقط حرف های بی ارزش است. ما با هواپیمای من به روسیه رفتیم و با یکی از الیگارش های آنجا ناهار خوردیم. اساس در مورد تجارت بحث نشد.»

کارل ایکان
 
 مشاوران ترامپ
شاید در بین هشتاد ساله های ثروتمند اطراف ترامپ، این 81 ساله ذی نفوذ حوزه املاک موقعیت شایسته تری داشته باشد. مهر و محبت ایکان طولانی مدت است: او دهه ها است که ترامپ و خانواده اش را می شناسد. از نظر مادی نیز تخمین زده می شود که درآمد 16 میلیارد دلاری او می تواند کمک قابل توجهی برای ترامپ باشد او به عنوان مشاور اقتصادی رایگان خدمت می کند و رییس گروهی است که تلاش می کنند تا مقررات دولتی مربوط به تجارت را کاهش دهند.

راجر جی. استون جونیور؛ مرد رازآلود
 
 مشاوران ترامپ
ائتلاف های اندکی در دنیای سیاست به پیچیدگی رابطه چهل ساله ترامپ با استون است. استون که خالکوبی نیکسون را بر بدن دارد، نمی گوید این روزها تا چه حد با ترامپ صحبت می کند اما او در تکانه های ناشی از مخالفت ترامپ علیه سیستم سهیم است و همه جا از جمله تلویزیون های کابلی و رادیو به دفاع از رییس جمهور می پردازد.

هم دانشگاهی ها

ایکه پرلماتر
 
 مشاوران ترامپ
پرلماتر، رییس اجرایی «مارول کامیکز»، چنان منزوی است که عکس های معدودی از او وجود دارد. به طور غیررسمی به ترامپ درباره کهنه سربازان مشاوره می دهد. این دو نفر دوستان قدیمی اند و پرلماتر در «مارالگو» عضویت دارد.

رابرت کرفت
 
 مشاوران ترامپ
رابرت کرفت، مالک «میهن پرستان نیوانگلند»، دموکرات است اما به گفته خودش وفاداری اش به ترامپ تا حدی به همدردی رییس جمهور در زمان مرگ همسرش می گردد. ترامپ در دوران کمپین بسیار علاقه داشت در مورد «میهن پرستان» صحبت کند و کرفت نیز از آن دوران عضو «مارالگو» بوده است.

بانوی اول؛ ملانیا ترامپ
 
 مشاوران ترامپ
خاتم ترامپ علاقه ندارد تا مورد توجه عموم باشد، اما او همچنان یکی از مهم ترین مشاوران تلفنی از نیویورک است. از میان نقش های او می توان به اطلاع رسانی از پوش رسانه ای در مورد ترامپ، مشاوره با او درباره انتخاب های مربوط به کارکنان و وادار کردن ترامپ به میانه روی درباره توییت ها اشاره کرد. ترامپ اخیرا به دقت به سخنان ملانیا گوش داده و با احتیاط بیشتری توییت می کند.

فرماندار؛ کریس کریستی
 
 مشاوران ترامپ
کوشنر، داماد رییس جمهور این ظرفیت را نشان داده که می تواند مانع رقبا شود اما معدودی از این موارد به سرانجام رسیده است. پایدارترین این موارد، کریستی بوده که طرح انتقال او، همان طور که چندین دستیار وست وینگ اکنون تصدیق می کنند، نباید رد می شده است. کریستی اغلب اوقات به دفتر رییس جمهور می رود و با کاخ سفید درباره بحران اعتیاد همکاری می کند.

رییس مجلس نمایندگان

پل دی. رایان
 
 مشاوران ترامپ

ترامپ و این فرد بی ثبات اهل ویسکانسین نمی توانند بهترین دوستان تلقی شوند. روابط آن ها اکنون نزدیک تر از روزهای بد کمپین 2016 است که رایان برای تایید ترامپ تاخیر کرد. هم اکنون که برنامه های ترامپ نیاز به تایید مجلس نمایندگان دارد و رایان نیز خطر دائمی مخالفان را حس می کند، این دو نفر احساس می کنند باید همکاری بیشتری داشته باشند.

پسران

دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ
 
 مشاوران ترامپ
رییس جمهور و این دو پسر اصرار دارند که دیگر در مورد تجارت گفت و گو نمی کنند؛ اما افراد این خانواده به هم نزدیک هستند و ترامپ هنوز اغلب اوقات درباره مسائل مختلف با آن ها مشورت می کند.

مگی هابرمن و گلن تروش
برگردان: هادی عبادی
منبع: نیویورک تایمز


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • شفاف‌سازی آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/03
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/03
  • سود سال 1402 آریا از طریق سجام واریز شد
  • ادامه لغو کنسرت ها در بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/04
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: لیلادانا 1 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 3 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 3 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 4 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 7 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 9 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...