امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 18 ارديبهشت 1396 - 10:35

اتحادخبرـ قدرت مظاهري: شايد اگر اين روزها همكاران خوب و عزيزم در مجموعه وزارت نفت، لابلاي مكالمات و گفتگوهاي روزمره شان، جوري وانمود نمي كردند كه ردي از شك و ترديد نسبت به عملكرد دولت روحاني دارند، اين سطور نگاشته نمي شد. بيشترين گلايه مندي اين دوستان، سياست هاي وزير محترم نفت در چهار سال اخير بوده است. سياست ها و برنامه هايي....

كاركنان نفت و انتخابات رياست جمهوري...

قدرت مظاهري
شايد اگر اين روزها همكاران خوب و عزيزم در مجموعه وزارت نفت، لابلاي مكالمات و گفتگوهاي روزمره شان، جوري وانمود نمي كردند كه ردي از شك و ترديد نسبت به عملكرد دولت روحاني دارند، اين سطور نگاشته نمي شد. بيشترين گلايه مندي اين دوستان، سياست هاي وزير محترم نفت در چهار سال اخير بوده است. سياست ها و برنامه هايي كه كاركنان اين مجموعه عظيم صنعتي اقتصادي را نسبت به مديريت كلان سازمان، دلسرد كرده و چنين نگاهي را دور و دون از شان خود مي دانند.
بي آن كه قصد دفاعي از اين سياست مديريت ارشد مجموعه داشته باشم، با توجه به اين كه در آستانه انتخابي حساس قرار داريم، توجه دوستان و همكاران فرهيخته و ارزشمندم را به نكاتي چند جلب مي نمايم:
اول ...
فكر كنيد با خانواده و نزديكان تان همراه با قافله اي كوچك، راهي دياري دور هستيد. در ميانه ي راه و در وسط بياباني خشك و لم يزرع، ناچار به انتخاب كاروانسالاري هستيد تا با راهنمايي و جلوداري خود، كاروان را به مقصد برساند . از ميان كاروانيان، دو نفر نامزد كاروانسالاري قافله مي شوند. نخست ، فردي كه در ميان كاروانيان به قناعت كاري شهره است و اگر سالار كاروان شود، آب و ديگر اغذيه و اشربه را شديدا سهميه بندي كرده و تا پايان مقصد، غير از مجاري قانوني، سهم ديگري به كسي واگذار نخواهد كرد. او البته بر اين اعتقاد است كه در قبال اين سختگيري، ميوه اي شيرين تر نصيب كاروانيان مي كند. ميوه اي دلپذير بنام "امنيت " كه در انتهاي راه، كام اهالي كاروان را شيرين خواهد نمود . دومين نامزد اما، چنان به بخش و بذل اموال كاروان در ميان كاروانيان مشغول مي شود كه تعداد منزلگاه ها از يادش مي رود. نامزد دوم، كه خود را در بخشش دارايي كاروان مبسوط اليد مي  پندارد، نه تنها از سهميه بندي آب – در آن گرماي طاقت فرساي بياباني مخوف – اجتناب مي كند، بلكه براي بدست آوردن دل اهالي كاروان، تمامي آب ذخيره شده در مشك ها را نيز در اختيار آنها قرار مي دهد تا نظر مثبت شان نسبت به خودش را بدست آورد. چنين كاروانسالاري ، بزودي و در مواجهه با نخستين خطري كه كاروان را تهديد كند، امنيت كاروان را قرباني مطامع زودرس كاروانيان كرده و در نخستين منزلگاه ها، كاروان را دچار ناامني مي كند. با اين توصيف، ترجيح مي دهيد خانواده، بستگان و عزيزان تان را در زير لواي كدام كاروانسالار قرار دهيد ؟ كسي كه ضمن قناعت كاري، با تدبير و اميد، آرام آرام كاروان و كاروانيان را منزل به منزل تا مقصد نهايي پيش مي برد يا كسي كه دستي گشاده در بذل اموال عمومي دارد اما در دومين يا سومين منزلگاه ، شما و عزيزان تان را در معرض خطر و ناامني قرار مي دهد !؟
دوم ...
دوستان عزيز و همكاران گرامي ام نيك مي دانند كه در اين روزگار هشت ساله منحوس – كه حتي يادآوري روزهايش وحشت آور است – تحريم هاي ناجوانمردانه و غيرمنصفانه، بيش از هر حوزه اي ، حوزه صنعت و انرژي را هدف قرار داده بود . شايد براي عموم مردم، گراني هاي خوار و بار و اقلام غذايي، سخت و عذاب آور مي نمود اما در حوزه صنعت - خصوصا پالايشگاه ها – تحريم ها تعبير و تفسير متفاوت تري پيدا مي كردند. گاهي سفارش دادن يك سنسور ساده، يك سوييچ يا ترانسميتر معمولي تا اقلام بزرگ تري نظير شيرهاي كنترل ، مبدل ها، كمپرسورها و توربين ها، هر كدام، سيستم خريد را چنان وارد بازار شيطاني و سياهي از كاسبان خرده پا و فروتن تحريم مي نمود كه يكي از اقلام ذكر شده را با قيمتي چند ده برابر قيمت كارخانه سازنده  به انبار پالايشگاه مي رساندند. چنين بازار مكاره اي كه سود آن به جيب كاسبان تحريم و وابستگان شان مي رفت، چنان ضربه سهمگيني به اقتصاد و دارايي مملكت – بخوانيد بيت المال – مي زد كه اگر تدبير و اميدي در پشت آن قرار نمي گرفت، امروز بايد اين صنايع را تعطيل مي كرديم و در كنار استراكچرهاي زنگ زده آن، منابر عزاداري داير مي نموديم.
سوم ...
زنگنه با همه كاستي ها و سوء مديريت هاي خود در حوزه منابع انساني – كه واقعا موجب سلب انگيزه اكثريت كاركنان گرديد – و همچنين در كنار بي توجهي به رفاه پرسنل – خصوصا پرسنل مناطق عملياتي – كه مشخصا كم كاري وي در حوزه داخلي وزارت خانه را ثابت مي كند ، اما قطعا در حوزه سياست خارجي، چيزي كمتر از دكتر ظريف ندارد. او در يكصد و هفتاد و يكمين اجلاس اوپك – با لابي مدبرانه رئيس جمهور محترم با همتاي روسي خود – چنان از شان و جايگاه ايران در سطح بين الملل دفاع مي كند كه نه تنها مشمول كاهش سهميه اوپك نشده ، بلكه امتيازي بالغ بر 90000 بشكه بيشتر در روز را نيز بدست مي آورد. امتيازي كه در حضور نماينده عربستان سعودي كه خصومت و دشمني آشكارشان با ايران زبانزد جامعه بين الملل بوده و خود را براي فريز نفتي ايران آماده كرده است ، كاري سخت و توانفرسا به شمار مي آيد.
همان گونه كه ذكر آن رفت، قصدم به هيچ عنوان جانبداري و دفاع از عملكرد آقاي زنگنه در حوزه سياست داخلي و در قبال كاركنان مجموعه نفت نيست اما با اندكي انصاف پي خواهيم برد كه منافع جزيي و شخصي كه هر كدام از ما به دنبال آن هستيم، در قبال منافع كلان مملكت، حقير و ناچيز مي نمايند.
نبايد فراموش كرد كه در اجلاس اخير اوپك ، هر كسي جاي زنگنه قرار مي گرفت، نمي توانست با چنين توانمندي و اقتداري از منافع كشور دفاع كرده و حقوق حقه ملت در سطح بين الملل را به آنها برگرداند. اگر فكر مي كنيم ميركاظمي، رستم قاسمي و يا علي آبادي مي توانستند چنين ديپلماسي مقتدرانه اي از خود نشان دهند ، سخت در اشتباهيم.
دوستان عزيز ، همكاران ارجمند و خانواده هاي گرانقدرشان خوب مي دانند كه تعطيلي هشت ساله پروژه ها – بي آن كه كلنگي تازه بر زمين بخورد و روباني نو با قيچي اي بريده شود – چه اثرات تلخ و زيانباري بر خانواده بزرگ وزارت نفت – و حوزه اشتغال كشور - گذارد. تلخي دراز و هشت ساله اي كه هنوز كه هنوز است، طعم گس آن كام مان را تلخ كرده است.
نگذاريم دوباره اين تلخي با مذاق مان آشنا شود. نگذاريم دوباره موش هاي سكه پرست تحريم، در پستوهاي تنگ و نمورشان قهقهه هاي مستانه سر دهند، نگذاريم بشكه هاي نفتي مان روي آب هاي اقيانوس ها دپو شوند، نگذاريم كسالت و بي رونقي به صنعت مان بازگردد، نگذاريم جوانان مان پشت فنس هاي فلزي خميازه بكشند، نگذاريم دعاي "علي بركت الله " روحاني بي بركت شود، نگذاريم ظريف عزيز و يارانش عبوس و افسرده شوند، نگذاريم در ازاي پياله اي آب، امنيت خود و عزيزان مان به مخاطره افتد، نگذاريم دوباره با كيسه اي سيب زميني گول مان بزنند. ما يك بار با دانه اي سيب گول خورده ايم و از بهشت بيرون رانده شده ايم، نگذاريم دوباره و با ميوه اي ديگر فريب مان دهند . ان شاالله/ج

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/02/21 - 18:15
1
0
جناب ( كارشناس شركت مجتمع گاز پارس جنوبي ) اگر دقت فرموده باشيد آقاي مظاهري اصلا از كاركرد آقاي زنگنه براي سياست هاي داخلي وزارت نفت دفاعي نكرده و اتفاقا موافق نظر شماست . دفاع ايشان از سياست خارجي وزير نفت است كه الحق والانصاف بر كسي پوشيده نيست . با اين حال در چنين روزهايي كه بايد به دفاع از آقاي روحاني برخيزيم نبايد زياد به حاشيه هاي وزيرانش توجه داشته باشيم بلكه بايد متفقا كاري كنيم كه تفكر آقاي روحاني پيروز ميدان باشد . بعدا مي شود در فرصتي مناسب آقاي زنگنه را نقد كرد
1396/02/19 - 06:22
3
3
با درود و سلام، متن زيبايي بود.جانا سخن از زبان ما مي گويي.اينجانب از پرسنل پارس جنوبي هستم، مطالب بالا كه توسط همكار عزيزمان آقاي مظاهري نگاشته شده است را با تمام وجود حس كرده ام.انصافا" زبان حال و دل ما بود، اندكي صبر، سحر نزديك است.به اميد داشتن ايراني سربلند، همه با هم ، پاي صندوق هاي رأي، فقط دكتر حسن روحاني.
يا حق
1396/02/18 - 20:50
1
1
همه ارگانها افزایش حقوق داشتن حالا ما نفتی ها فقط باید جورشو میکشیدیم! قانون برا ما بود بذل و بخشش برا همه چرا؟؟ /ج
آقاي مظاهري اين مقايسه و تماثيل شما اصلا مرتبط با موضوع كاركنان نفت نيست. بسيار شكه شدم شما كه خود از كارمندان نفت هستيد و به اصطلاح اطلاع از اوضاع و درد دل كاركنان نفت و گاز دازيد ديگر چرا؟؟؟
كاروانسالار و سهميه بندي آب و غذا يعني چه؟
شاهديم در طول چندين سال گذشته حقوق بسياري از كاركنان صنعت نفت ناديده گرفته شده و گاها پايمال شده است.
مستمري بسياري از ارگان ها از محل فروش نفت و گاز كشور كه با زحمت پرسنل نفت و گاز محقق شده بود افزايش يافته و در قبال آن هر روز به كاركنان نفت ظلم شد.
اجراي سليقه اي ماده 10 قانون وظايف و اختيارات
كاهش چتر حمايتي بيمه كاركنان نفت
جلوگيري از تعديل مدرك
افزايش دوره پيماني افراد جديد الاستخدام
افزايش سن بازنشستگي
حق شايستگي و طرز كار كه عملا آقاي وزير بناي آن را نداشت پرداخت كند و با اعتراض گسترده مجبور به آن شد
و بسيار موارد درون سازماني كه لازم نميدانم در رسانه اي عمومي مطرح كنم.
ايشان پا بر گلوي پرسنل نفت نهاده اند. حق و حقوق پرسنل را كاملا ناديده گرفته و همگان مي دانند تنها و تنها نظرات مديريتي شخص ايشان است كه دل كاركنان را به درد آورده است.
در مدت پيگيري پويش مطالبات كاركنان براي همگان مشخص شد كه اين شخص وزير است كه مانع اصلي است.
حق تمامي پرسنل نفت بر گردن اوست.
علي رغم اينكه نگارنده اين متن خود از طرفداران دكتر روحاني است اما واقعيت آن است كه دكتر روحاني راي اكثريت خانواده نفت و گاز كشور را به علت عملكرد وزيرش با نيروي انساني خود به همراه ندارد.
جناب مظاهري اگر زحمات همكاران خود در اوج شرجي و گرماي تابستان براي انجام تعميرات دوره اي پالايشگاه ها و تلاش 24 ساعته در زمستان گذشته و در شب هاي باراني كه تا صبح زير باران مي دويدند تا توليد گاز متوقف نشود به گونه اي كه كه اين خود تشكر و شگفت زدگي وزير نامحبوب و بدور از احساس نفت را به همراه داشت به ياد داشتيد هرگز چنين قلمي روان نمي ساختيد/ج
1396/02/18 - 19:00
0
1
قلمتان پویا جناب مهندس..
سپاس به خاطر این همه درایت و افق نگاهتان/ج
1396/02/18 - 16:31
0
1
نوشته های شما یک واقعیت است: اگر ما فرق بین خادم وخائن را ندانیم سخت در اشتباه هستیم، اشتباهی جبران نا پذیر ./ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • شفاف‌سازی آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/03
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/03
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/04
  • سود سال 1402 آریا از طریق سجام واریز شد
  • ادامه لغو کنسرت ها در بوشهر
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: لیلادانا 1 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 3 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 3 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 4 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 7 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 9 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...