کد خبر: 77402 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 ارديبهشت 1396 - 07:56
تحویل610مسکن بسیج سازندگی به مددجویان کمیته امداد بوشهر

اتحادخبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: 610 واحد مسکن روستایی نوساز که در یکسال اخیر توسط بسیج سازندگی احداث شده است به مددجویان تحت حمایت فاقد مسکن این نهاد تحویل شد.

به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز یکشنبه در آیین تحویل تعدادی از این خانه ها به مددجویان دشتستانی افزود: احداث مسکن مددجویی در قالب تفاهم نامه ای بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کمیته امداد در سال گذشته همزمان با سالروز ولات حضرت مهدی موعود(عج) آغاز شد که طبق این تفاهم نامه سپاه برای اجرای 1121 واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر برای مددجویان اعلام آمادگی کرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون 610 واحد از این خانه ها در استان بوشهر به اتمام رسیده که امروز 118واحد در دشتستان به مددجویان کمیته امداد این شهرستان تحویل شد.
لطفی یادآور شد: ساخت این واحدهای مسکونی 50 متری در 380روستای استان اجرا شده که 250 واحد سهم مددجویان دشتستانی است.
وی ادامه داد: مرحله دوم ساخت این خانه ها پس از ماه مبارک رمضان امسال آغاز خواهد شد.
لطفی با اشاره به اینکه مسکن یکی از نیازهای ضروری هرفرد و نشان اقتدار و پیشرفت جامعه است و داشتن مسکن مناسب حق هر انسانی است اضافه کرد: در استان بوشهر 30درصد خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در شهرها و روستاها فاقد مسکن مناسب هستند که بر اساس برنامه ریزی کمیته امداد قرار است در مدت 3 تا 5 سال آینده با کمک خیرین و دستگاه های حامی این سازمان مشکل مسکن این قشر برطرف شود.
فرمانده سپاه دشتستان گفت: سپاه برای محرومیت زدایی و کمک به محرومان همواره پای کار بوده است و در این زمینه با احداث راه، مسجد، خانه عالم و غسالخانه در مناطق محروم و مسکن مناسب برای نیازمندان تلاش کرده است.
سرهنگ نعمت الله غلامپور افزود: در اجرای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت زدایی، یکهزار دهستان در کل کشور در دستور کار سپاه برای بازسازی و امور رفاهی و عمرانی قرار گرفت که از این تعداد سه دهستان به استان بوشهر اختصاص داده شد و دهستان دهرود دشتستان نیز جزو این 3 دهستان قرار گرفت.
وی گفت: در این ارتباط 140میلیارد ریال برای بازسازی و عمران دهستان دهرود دشتستان تخصیص یافته که 50 درصد این اعتبار بصورت بلاعوض و 50درصد قرض الحسنه است.
امام جمعه برازجان گفت: بسیج مستضعفان در همه عرصه های سازندگی حضور فعال داشته و همانطور که در جنگ تحمیلی سپاه و بسیج در دفاع از دین و میهن تلاش کردند پس از آن نیز در عرصه دفاع از انقلاب و در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی درخشیده است.
حجت الاسلام حسن مصلح اضافه کرد: دشمن وقتی از انقلاب و جنگ نظامی با ما ناامید شد و مشاهده کرد که انقلاب ما صادر شده و منافع خود و اسرائیل را در خطر دید در حوزه های دیگر از جمله فرهنگی و اقتصادی وارد شد که از یک طرف بر بینش و باور جوانان ما نفوذ و از طرف در امر معیشت و اقتصاد به ملت ضربه وارد کند.
وی یادآور شد: باید نگاه ما طبق فرموده مقام معظم رهبری به توانایی ها و ظرفیت داخلی و نیروی خلاق و آماده کار ملت ایران اسلامی باشد که نمونه آن فعالیت های بسیج سازندگی است که در راه استقلال اقتصادی کشور و محرومیت زدایی و اشتغال زایی نقشی مهم داشته باشد./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/77402