امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 04 ارديبهشت 1396 - 14:58
روی خط مدیر مسئول (96/6)

اتحادخبر- اکبر صابری: شاید مهمترین اتفاق این دوره انتخابات ریاست جمهوری تا این لحظه عدم احراز صلاحیت محمود احمدی نژاد توسط شورای نگهبان باشد. این اتفاق به سرعت در صدر اخبار رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت و به مهمترین رویداد هفته اخیر مبدل شد. عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد هم خوب است و هم بد! خوبی رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد در این...

خوب و بد عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد

روی خط مدیر مسئول:


شاید مهمترین اتفاق این دوره انتخابات ریاست جمهوری تا این لحظه عدم احراز صلاحیت محمود احمدی نژاد توسط شورای نگهبان باشد.
این اتفاق به سرعت در صدر اخبار رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت و به مهمترین رویداد هفته اخیر مبدل شد. عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد هم خوب است و هم بد!

 

خوبی رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد در این است که واقعاً این آدم صلاحیت لازم را برای کسب دومین مقام نظام جمهوری اسلامی ندارد. یا شاید 12 سال پیش هم نداشت ولی عدم صلاحیت ایشان چون احراز نشده بود تایید شد. ولی اکنون به دلایل متعدد صلاحیت وی احراز نگردید.
یکی از چهره های شاخص اصولگرایان در نامه ای به اعضای شورای نگهبان برخی دلایل عدم صلاحیت احمدی نژاد را برمی شمارد؛ احمد توکلی معتقد است: «آقای احمدی نژاد به ولایت فقیه پایبند نیست. غیر از موارد اعلام نشده که سیاستمداران دست اندر کار از وی سراغ دارند، شرح دو حادثه روشن در این باره کافی است: عدم تمکین نسبت به دستور رهبری در انتصاب مشایی؛ و خودسری در قبال دستور ولی امر در ماجرای عزل وزیر اطلاعات(آقای مصلحی) و خانه نشینی 11 روزه » علاوه بر این عدم تمکین به نهی رهبری در کاندیداتوری برای ریاست جمهوری نیز به دلایل بالا اگر اضافه شود عدم التزام عملی احمدی نژاد به ولایت فقیه برای مردم کوچه و بازار هم روشن و مبرهن است. چه رسد به شورای نگهبان که عملکرد کاندیداها را به دقت زیر نظر داشته و بررسی می نماید. لذا شورای نگهبان اگر از برخی مسایل و مشکلات احمدی نژاد بخواهد که بگذرد قطعا از عدم پای بندی وی به ولایت فقیه نمی تواند بگذرد. پس رد صلاحیت وی کاملا قابل پیش بینی بود.

 

تلاش ناکام در کسب قدرت بی حساب؛ عدم ارسال مصوبات دولت برای رئیس مجلس؛ ابلاغ ضوابط اجرایی قانون بودجه 1389 بدون تصویب هیئت وزیران؛ نقض قوانین با اوج تجری و رفتار دوگانه در اصلاح ساختار بودجه ریزی؛ برداشت های غیرقانونی برای واردات بنزین و گازوئیل طی سال های 1387 - 1391 ؛ بار مالی غیرقانونی مصوبات سفرهای استانی؛ اختیار استخدام غیر قانونی 1500 نفر به آقای بقایی از جمله دیگر موارد عملکرد غیرقانونی نامبرده است.


علاوه بر این یکی از شرایط ریاست جمهوری مدیر و مدبر بودن است. به قول آقای توکلی: «طبق آمار بانک مرکزی طی سال های 1384 تا 1391 صادرات نفت و گاز کشور مجموعاً بیش از 620 میلیارد دلار بود که بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس پس از تعدیل قیمت ها، حدود 2 برابر کل عایدات نفتی دولت های سازندگی و اصلاحات به شمار می رود. جدای از این، تمام منابع حساب ذخیره ارزی و مبلع 120 هزار میلیارد تومان از فروش سهام شرکت های دولتی نیز در اختیار وی بود. با توجه به این ارقام می توان او را با اطمینان مصداق این آموزه علوی دانست که «سوء التدبیر یفنی کثیر المال »، نه مدیر و مدبر. » توکلی سپس می گوید: بر فرض قبول توانمندی هایی در ایشان و فرض محال مبرا بودن از برخی نکاتی که در نامه به آنها اشاره گردیده است و به فرض رسیدن به قدرت با بخش های مختلف حاکمیت به دلایل مختلف درگیر شده و با پا گذاشتن بر منافع ملی، کشور را به تنازع شدید سیاسی در عرصه مدیریتی خواهد کشانید. اتفاقی که در ماه های آخر دوره قبلی در مواجهه او با مجلس و قوه قضاییه شاهد آن بودیم؛ بنابراین ریاست احمدی نژاد ظرفیت بالقوه نزاع داخلی و کشمش دائم در حاکمیت را دارد. بی اعتنایی او به منافع ملی مصادیق بسیار متعددی دارد که یکی از آنها رفتار وی در مناظره های سال 1388 بود. آنجا که برخی از اطلاعات سری کشور را برای محکوم نمودن رقیب برملا کرد و یا رفتار خلاف شئونات اخلاقی رئیس جمهور در زمینه سازی فتنه تأثیر داشت.


خوبی دیگر ماجرا این بود که در فضای مجازی و افکار عمومی شایع شده بود شورای نگهبان از افشاگری های احمدی نژاد می ترسد و شاید او را تایید کنند. رد صلاحیت احمدی نژاد نشان داد شورای نگهبان در عمل به آنچه بدان معتقد است ترس و واهمه ای از کسی ندارد حتی اگر آن فرد احمدی نژاد باشد.
برای عدم صلاحیت احمدی نژاد کتابها میتوان نوشت ولی همین اندک برای اثبات اینکه اقدام شورای نگهبان در رد صلاحیت احمدی نژاد خوب بوده کافی است.
اما بدی رد صلاحیت احمدی نژاد این است که چرا ما باید کسانی را در بالاترین منصب دولتی برای 8 سال تایید و حاکم کنیم که پس از مدتی متوجه اشتباه خود شویم؟ مسئولیت 8 سال سوء تدبیر احمدی نژاد و پسرفت کشور در دوره ریاست جمهوری وی با کیست؟


دیگر اینکه دو رییس جمهور 8 ساله مملکت یکی ممنوع التصویر می شود و یکی رد صلاحیت؛ اصلاً بازتاب خوبی از چهره ایران در مجامع بین المللی ارایه نمی دهد. بدی دیگر اینکه ملت دوست داشتند احمدی نژاد را پای صندوق های رای رد صلاحیت کنند که فیلترهای قانونی این امکان را از مردم گرفت./ص



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/02/10 - 10:19
0
0
هرکس امانتدارشد ودرامانتش خیانت کرد بایددرمقابل عدل الهی جوابگوباشددوم اینکه همه ما باید پیروولایت فقیه باشیم وبه دین واخرت اگرایمان داریم بایدخودمان را مسلمان بدانیم نه اینکه به رهنمودهای ولی فقیه بی حرمتی کنیم ودرکشوری که تمام مردمش باجان دل ازوطن ودین دفاع کردن رابازیچه خودقراربدهیم اینهاکه هیاهو میکنند بوی ازانسانیت نبرده اند ولی ماکه مسلمان وپیرورهنمودهای پیامبران الهی هستیم وباید والزام است که حامی بی چون و چرای ولایت فقیه باشیم تاکشورکه باجانثاری این مردم قهرمان شجاعانه درجهان خونمایی میکند درآرامش وامنیت کامل باشدهدف اسلام ونیت انسان پاسداری ارحریم آب وخاک وطن باشدزنده بادملت ایران وسرفراز وپرآوازه بادنام کشورم ایران سربلنددرجهان البته ماخداراداریم وبا هیاهوشیاطین داخلی وخارجی انشااله ایران قهرمان حراسی دروجودخوداحساس نمی کند
1396/02/06 - 19:54
3
0
اقای احمدی نژادباکمال بی شرمی ازصداوسیما درخواست نموده چنانچه درموردفسادهای دولت پاکدستش انتقادی صورت گرفت اجازه دفاع به ایشان داده شودتا اینجای مسئله مشکلی نیست اما سوال از ایشان این است چطور تو با کمال بی شرمی وبی ادبی بدون درنظرگرفتن کوچکترین ادب واخلاق اسلامی به بزرگان نظام توهین کردی انچه که لایق خودت بود به دیگران نسبت دادی ولی هیچوقت اجازه دفاع به کسانیکه ناجموانمردانه موردتهاجم توقرارگرفتندندادید/ج
1396/02/06 - 18:51
2
0
زنده باد اصلاحات، وقتی سید محمد خاتمی لیست مورد تایید خود را برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی منتشر کرد و همه در تهران رای آوردند، پس معلوم است که جایگاهش بین مردم کجاست! واقعا چرا باید این چهره دلسوز و فهیم و مردمی ممنوع التصویر شود و مردم از این نعمت محروم شوند؟/ج
1396/02/06 - 16:31
0
0
شاید اگر رهبر قبلا به احمدی نژاد هشدار نداده بود شورای نگهبان واقعا جرات رد صلاحیتش را نداشت، همانگونه که قوه قضائیه کشور بعد از تمام شدن دوره ریاست جمهوری محمود خان دوبار وی را به دادگاه احظار کرد که رسانه ملی نیز این احظاریه را تایید کردند ولی بعد همه چی فراموش شد، قدرت شورای نگهبان چقدر بیشتر از قدرت قوه مستقل قضائیه است!!! به نظرم حمایت از احمدی نژاد بعد از ثابت شدن این همه فساد در دولتش، فقط حماقت و طرفداری از یک ... است./ج
1396/02/06 - 08:11
1
1
آقای صابری چه کسانی ترس شورای نگهبان از ردصلاحیت احمدی نژاد را در فضای مجازی منتشر کردند؟ مگر همفکران جنابعالی نبودند.
1396/02/05 - 16:31
0
1
احسنت.
این بیان خواست عرف تحریریه وزین است وتنویر سازی است.
لذت بردم و امیدوارم با رصد خبری واشراف اطااعتی همه مردم برای همیشه انتخابی ارزشمند وخواست مطالبه مردم انجام شود.
بنده در انتخابات دور قبل گفتم که روحانی خواهد برد این را از تحلیل اوضاع گفتم. این دور اگر به همین شرایط باشد شاید مرحله دوم تجربه شود ولی رای با آقای روحانی هست.
ضمنا هرچه باشداو ریس جمهور همه ما ملت است ./ج
.....
1396/02/05 - 14:55
0
1
احمدی نژاد و احمدی نژادها همیشه از پاکی و سادگی ملت سؤ استفاده کرده اند و در آینده نیز خواهند کرد و تا زمانی که مردم نسبت به انتخابی که میکنند حساس نباشند و با تحقیق و آینده نگری رای ندهند باز هم ممکن است چنین افراد حیله گری با وعده های دروغ و سیاست ظاهر فریبی، رأی مردم را بدست بیاورند و بعداً علیه همین مردم و مصالح کشور حرکت کنند، نعمتی بالاتر از شناخت و آگاهی نیست که امیدواریم زمینه این مهم برای همه فراهم آید که موجب پیشرفت آرامش و آسایش همه است. خدا قوت ومن الله توفیقم./ج
1396/02/05 - 13:24
0
1
سلام ویژه ام رو تویی هوای بهاری اینجا که هرکوچه در میشی بوی گلها نوازش میده روح ادمی را،تقدیم به استاد گرامی حاج اکبرصابری.
اینها(اوضاع کنونی وقبل وبعدها) بهانه است ومهم من وشما وهمه استان ودشتستان هستیم که فارغ از سلایق وخواست های درونی دست در دست باشیم.اینها می آیند ومی روند ولی حاج اکبر از کجا بیاوریم و شیخ رزمجوهای مجاهد ونستو ومبارز وجوان پذیر
علی ایحال بر حال من حقیر استاد خورده مگیر که همین کفش کانه(کهنه)هم در بیابان نعمت است.قرار نیست برای ادمی همه چیز فراهم باشد ینی همه در یک طیف خاص فکری باشن ومخالف نباشه البته مخالف تفکر خود ویژیگی وشرایط زیبا دارد.
ما اگر اصول وقواعد ومبانی وسازوکار را بلد باشیم هیچ وقت در عین وجود اختالف سلیقه ورای هیچ وقت از هم نگران ودلخور ونیز تخریب هم نمیکنیم.
خروج از جمود در پرتو همین نقدها واختلاف ها وگرایش های مختلف و رای های رنگارنگ است.
شما مثل اینکه مرحوم آیت اللله هاشمی (رضوان خدا براو)
را نشناختی او لبریز بود از نقد ومهم اینکه ملاحضه ای در کار نمی دید.
فلذا بنده هم ملاحضه ای جز خدا واسلام وانقلاب وولایت نمبینم.
همانگونه که شما وحجج اسلام شیخ رزمجوها در جوانی زمان تصمیم گیری ملاحضه ای جز خدا واسلام وانقلاب وولایت ندیدید منم نمبینم.
حیاتی مهم است که عزت مند باشد و درسایه لطف خدا چه در زندان وچه در بیرون آن.
حال بیرون باشی و در قفس حقارت این عین زندانی است.مراتب گلمندی شما را به دیده منت میپذیرم ودر قلبم چونم آرامانم دوسش دارم چون برایم دوست داشتنی ترین هستی ای که خاطره هایم باتو بسیارست.این انتخابات ها نیز چون دیگر ها میگذرد آنچه ثبت می شود بر جریده عالم نگاه توست برای من.
وطن خواه[سعدآ]/ج

1396/02/05 - 11:59
0
1
همین احمد توکلی و دوستاش در مجلس بارها از احمدی نژاد و دولتش با دادن بیانیه تشکر کردن و هیچ عکس العمل جدی در مقابل 8 سال تخریب این چهره انجام ندادن ولی حالا ابراز نظر میکنند ، کاش همیت توکلی دو آتیشه اصول گرا هم جایی محاکمه میشد . زنده باد سید اصلاحات سید محمد خاتمی ، عزیز ملت ایران
1396/02/05 - 11:52
0
0
متاسفانه در کشور ما اونقدر آزادی عمل و ابراز عقیده نیست تا اینگونه تناقضات ریشه یابی شود و شاید درجا زدن کشور در خیلی مشکلات همین عدم وجود اراده در برخی نهادهای قدرت است که به وجه جمهوری اسلامی لطمه میزند. درود بر شما جناب صابری ، عالی موضوعات را مو شکافی میکنید.
1396/02/04 - 16:53
0
1
1_آقای احمدی نژاد به ولایت فقیه پایبند نیست.2_عدم التزام عملی احمدی نژاد به ولایت فقیه برای مردم کوچه و بازار هم روشن و مبرهن است.
نکته: همین شخص (آقای احمدی نژاد)به حکم رسمی ولایت فقیه عضو رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. حالا شما بفرمائید استاد ارجمند که مردم کوچه و بازار چطور با این دو قضیه کنار بیایند؟
موفق باشی.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...