کد خبر: 76129 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 فروردين 1396 - 07:29
رئیس نظام پزشکی بوشهر مطرح کرد: لیزر درمانی غیرمجاز در آرایشگاه‌های بوشهر/مراکزمتخلف پلمب می‌شوند

اتحادخبر: رئیس نظام پزشکی استان بوشهر با اشاره به استفاده غیرمجاز از لیزر در آرایشگاه‌های بوشهر گفت: واحدهای متخلف تعطیل و پلمب می‌شوند.

اتحادخبر: رئیس نظام پزشکی استان بوشهر با اشاره به استفاده غیرمجاز از لیزر در آرایشگاه‌های بوشهر گفت: واحدهای متخلف تعطیل و پلمب می‌شوند.


سید حسن معینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استفاده از دستگاه‌های لیزر فقط و فقط در اختیار پزشکان است، چه لیزرهایی که برای درمان پوست استفاده می‌شود و چه لیزرهایی که باعث از بین رفتن موهای زائد می‌شود.

وی به حساسیت بالای این دستگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: فقط پزشکان از وضعیت پوست و مو و همچنین عملکرد این دستگاه اطلاع دارند و می‌تواند از این دستگاه‌ها استفاده کند.

رئیس نظام پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: متاسفانه در سطح شهر مشاهده می‌شود و خیلی فراگیر شده که افراد غیرحرفه‌ای از جمله در برخی از آرایشگاه‌ها و به ویژه آرایشگاه‌های زنانه و خانم‌ها از دستگاه‌های لیزر پیشرفته استفاده می‌کنند که مصرف این دستگاه‌ها خطرات بسیار زیادی برای مشتری‌ها دارند.

وی بیان کرد: مشتریان و افرادی که وارد آرایشگاه‌ها می‌شوند ناآگاهانه به استفاده از این دستگاه‌ها توصیه می‌شوند که به هیچ عنوان نه مورد تائید سازمان نظام پزشکی است و نه مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی است.

معینی تصریح کرد: افرادی که از این دستگاه‌های لیزر استفاده می‌کنند ضامن حقوق افراد و استفاده‌کنندگان و مشتریان هستند.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی بازرسی وسیعی را خواهیم داشت و همه آرایشگاه‌ها و حتی خانه‌هایی که به صورت غیرمجاز این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند تعطیل و پلمب خواهند شد./ج

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/76129