امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 01 فروردين 1396 - 19:15
گفتگوی اتحاد جنوب با بازیکن برازجانی نفت تهران

اتحادخبر: پسری آرام، مؤدب و کم حرف که در زمین فوتبال بر خلاف شخصیت او کاملا خشن ظاهر می شود.او کاری را کرده که از کمتر کسی بر می آید و در تمامی رده های سنی تیم ملی فوتبال ایران حضور داشته و میادین بین المللی بزرگی را تجربه کرده است که قطعا این تجارب در آینده دستگیر جوانان دشتستان خواهد بود. داریم در مورد محمد دانشگر حرف می زنیم...

اتحادخبرـ محمدرضا کمالی نژاد: پسری آرام، مؤدب و کم حرف که در زمین فوتبال بر خلاف شخصیت او کاملا خشن ظاهر می شود.او کاری را کرده که از کمتر کسی بر می آید و در تمامی رده های سنی تیم ملی فوتبال ایران حضور داشته و میادین بین المللی بزرگی را تجربه کرده است که قطعا این تجارب در آینده دستگیر جوانان دشتستان خواهد بود.
داریم در مورد محمد دانشگر حرف می زنیم، بازیکن کنونی نفت تهران که تنها بازیکن حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران است که اهل دشتستان و برازجان است.
قطعا در پی این موفقیت ها، رنج هایی نیز کشیده است که اتحاد جنوب مصاحبه مفصلی با ایشان انجام داده است که خواندنش خالی از لطف نیست.


*با سلام خدمت شما لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.
ـ با سلام خدمت مردم دوست داشتنی دشتستان بزرگ و استان بوشهر، بنده محمد دانشگر متولد شهر برازجان هستم.
*از نفت تهران و حضورتان در این باشگاه بگویید.
ـ متاسفانه سال پر افت و خیزی را تجربه کردم،همانطور که مستحضر هستیدحضور باشگاه نفت در لیگ برتر. فوتبال در هاله ای از ابهام بود.
با قطعی شدن حضور نفت تهران در لیگ، با در خواست علی دایی به این باشگاه رفتم و متاسفانه به دلیل مشکلات مالی هفته های اول فصل را از دست دادم. بعد از مدتی با حل مشکلات مالی بر باشگاه برگشتم و زود با تلاش خودم و اعتماد مربیان به ترکیب برگشتم که متاسفانه دچار مصدومیت شدم و دو ماه از میادین دور بودم.
بعد از رفع مصدومیت نیز خیلی تلاش کردم و الان شرایط خوبی دارم و در تمامی بازیها به میدان می روم ولی سال 95 از لحاظ مالی در باشگاه نفت سال خوبی نبود.
*ارتباط شما با علی دایی چگونه است؟
ـ شما وقتی از علی دایی صحبت می کنید قطعا متوجه هستید که ایشان یک چهره بین المللی و بر نوعی شناسنامه فوتبال ایران هستند.
علی آقا بر خلاف ظاهر عصبی،مردی رئوف و خوش قلب است که خارج از گود فوتبال نیز به دنبال خروج بازیکنان، بخصوص بازیکنان جوان از مشکلات مالی و حتی روحی، روانی آنها هستند.
کار کردن با ایشان برای من خیلی لذت بخش است و از دانش به روز، مدیریت و تجربه بالای ایشان استفاده کامل را می کنم و سعی می کنم تمام توانم را در زمین فوتبال برای ایشان بگذارم.
*شما معرف فوتبال دشتستان در لیگ برتر هستید،چه حرفی با جوانان هم شهری خود دارید؟
ـ از اینکه بنده را مورد لطف قرار می دهید متشکرم و همیشه سعی کردم نماینده خوب و شایسته ای از برازجان در لیگ برتر باشم و امیدوارم جوانان شهرم با نگاه حرفه ای تر به لیگ برتر برسند.
همه ما می دانیم که برازجان و دشتستان مهد استعدادهای فراوان در ورزش است که متاسفانه با بی کفایتی مسئولین و نپرداختن به این جوانان،شاهد عدم رشد و موفقیت آنها در رشته های  مختلف هستیم.ما در تمامی رشته های ورزشی با توجه به توانایی جوانان برازجانی توان پیشرفت در سطح ملی و حتی بین المللی را داریم مه در اینجا دست همه آنها را به گرمی می فشارم و دوست دارم با کمک مسئولین و نگاه حرفه ای تر آنها به ورزش شاهد ظهور و رشد نخبگان ورزشی شهرم باشم.
*دوری از خانه و خانواده برای شما سخت نیست؟
ـ حرف از خانواده شد و به یاد آنها افتادم، واقعا سخت ترین و بزرگترین مشکل بنده دوری از پدر و مادرم هست.
بنده از سن 9 سالگی ،به دلیل بازی در تیم های خارج از استان، از خانواده دور بوده ام و شاید این مسئله باعث شده که تا حدودی عادت کرده باشم ولی باز هم دلتنگ آنها هستم و برای پیشرفت راهی جز این نیست و در همین جا سلامی به پدر و مادر خوبم می کنم و دست آنها را می بوسم.
*قله آرزوهای محمد دانشگر چیست؟
ـ قطعا هر ورزشکار حرفه ای افق های دید بزرگی دارد و دوست دارد به بهترین ها و رویاهای خود برسد.من نیز برای خودم آرزوهای بزرگی دارم که یکی از آنها حضور در جام جهانی فوتبال است که برای رسیدن به آن تلاش می کنم و امیدوارم به این مهم دست پیدا کنم.
*شما در تمامی رده های تیم ملی ایران حضور داشته اید، نگاهی به رده بزرگسالان فوتبال ملی هم دارید؟
ـ حضور در تمامی رده های تیم ملی فوتبال ایران، حاصل زحمت خانواده،اعتماد مربیان ملی و تلاش بی وقفه و شبانه روزی خودم بوده که سالها بابت آن رنج کشیده ام.
از 9 سالگی به تیم ملی دعوت شدم و بعد از آن در تمامی رده ها حضور داشته ام و تکمیل آن و به نوعی آن رنج روزی به ثمر می نشیند که در تیم ملی بزرگسالان باشم.
در چشم اندازی نزدیک و با خروج کامل از مصدومیت و یک انتخاب خوب در فصل آینده دوست دارم به تیم ملی برسم و میدانم برای رسیدن به آن باید مسیر سختی را متحمل شوم و موانع بسیاری را پیش رو بردارم که امیدوارم به آن برسم.
*نظر شما در مورد کارلوس کی روش چیست؟
ـ به نظر بنده کارنامه کی روش آنقدر خوب است که به سختی می شود از ایشان انتقاد کرد و نتوان آن را قبول داشت.
با حضور کی روش خیلی چیز ها به فوتبال ما وارد شد که سالها تشنه آن بودیم و مواردی را از فوتبال ما حذف کرد که کار هر کسی نبود.
کی روش با کلاس است و با کلاس کاری خود باعث تحول عظیمی در فوتبال ایران شده و قدرت های بزرگ فوتبال را جلوی ایران به زانو در آورده که امیدوارم این مسیر ادامه داده شود.
ایشان یک مربی جهانی هستند و اطلاعات به روز فوتبال را دارند  و آن را نه تنها به ملی پوشان،بلکه به فوتبال باشگاها و رده های پایه ایران نیز انتقال داده که اثرات آن را به وضوح می توان دید.
*مدتی هم شاگرد علی منصوریان بودید، از ایشان بگویید.
ـ شاخص ترین خصوصیت علی منصوریان رابطه خوب او با بازیکنان است که باعث پیشرفت ایشان در مربیگری شده است.
سال گذشته در باشگاه نفت زیر نظر ایشان بودم که باعث افتخار من است که بازیکن اسبق تیم ملی و مربی موفق کنونی کشورم را در کنار خود می دیدم.
همه عوامل دست به دست هم دادتا علی منصوریان رفته رفته به جدول برگردد و نتایج خوبی را کسب کند که نشان از دانش و مدیریت بالای ایشان می دهد.
بنده بابت شاگردی ایشان در سال گذشته بسیار خوشحالم وباعث افتخار من بوده است.
*محمد دانشگر استقلالی است یا پرسپولیسی؟
ـ (با خنده و کمی مکث) جواب این سئوال کمی خطری است و جواب نمی دهم.
*در فوتبال ایران دلال بازی است؟
ـ صد در صد وجود دارد و ضربه های بگی بر پیکر فوتبال ما زده است.
حضور دلال ها یا همان مدیر برنامه ها در تخریب بازیکنان خوب یا پیشرفت بازیکنان بی کیفیت تأثیر بسزایی دارد و بر خلاف فوتبال اروپا که مدیر برنامه در پیشرفت کلی فوتبال کمک می کند، در ایران اینگونه نیست و به راحتی آن را تخریب می کنندو بعضأ نتایج نیز بر طبق میل آنها رقم می خورد.
*برای فصل آینده چه برنامه ای دارید؟
ـ بیشترین تمرکز من در این فصل است و دوست داریم با مدیریت باشگاه ،دانش علی دایی و تلاش خودمان قهرمان جام حذفی ایران بشویم و در سال آینده در جام باشگاه های آسیا حضور داشته باشیم که در پیشرفت همه بازیکنان باشگاه تأثیر بسزایی دارد که من نیز از این قائله مستثنی نیستم.
*بگذارید بر گذشته برگردیم از چه باشگاهی فوتبال خود را شروع کردید؟
ـ متشکرم که برای لحظه ای هم که شده مرا به گذشته بردید،من فوتبال را از باشگاه بهمن برازجان زیر نظر رسول و مسعود محمدی رادو عبدالکریم نوروزی به سرپرستی حسن عباسی شروع کردم که خاطرات بسیار خوبی از این باشگاه دارم و یکی از ارکان پیشرفت بنده باشگاه بهمن بود.
باشگاهی که هم اکنون منحل شده و در چند مدتی که فعالیت داشت بازیکنان خوبی را به فوتبال معرفی کرد و حق مطالب را تمامأ ادا کرد که از بی کفایتی مسئولین مثل خیلی از باشگاه های برازجان منحل شد.
*در برازجان عضو چه تیم هایی بودید؟
ـ تنها باشگاهی که در شهرم عضو آن بودم باشگاه بهمن بود ولی در سطح استان عضو ایرانجوان بوشهر بوده ام.
*خانواده چه نقشی در پیشرفت شما داشتند؟
ـ قطعا تأثیر بسزایی دارد و خیلی از بازیکنان خوب در سطح کشور هستند که به دلیل ترجیح دادن درس به فوتبال مسیر ترقی ورشد را طی نمی کنند که من در این امر متفاوت بودم و به دلیل اینکه در خانواده کاملا فوتبالی که شامل پدر،برادر و دایی هایم می شود بزرگ شدم که بهترین و کامل ترین امکانات را در اختیارم قرار دادند تا پیشرفت بکنم و امیدواری و نگاه به آینده را نیز از خانواده دارم که همیشه آینده روشنی را در اختیارم قرار دادند تا پیشرفت بکنم و امیدواری و نگاه به آینده را نیز از خانواده دارم که همیشه آینده روشنی را در فوتبال برایم متصور می شدند. 
*بهترین خاطره ورزشی شما چیست؟
ـ خاطرات زیادی در ذهنم است که همه آنها شیرین هستند و تداعی کننده روزهایی خوب برای من هستند ولی بهترین خاطره ورزشی من در بهمن برازجان است که به همراه این باشگاه به مقام چهارم رده زیر 10 سال کشور دست یافتم. 
*بهترین مربی و بازیکن برازجان را معرفی کنید؟ ـ خیلی سخت است که انتخاب بکنیم ولی با احترام به همه دوستانم در برازجان،بهترین مربی را رسول محمدی راد و عبدالکریم نوروزی و بهترین بازیکن را حسین پور امینی که هم اکنون در باشگاه پارس جنوبی عضو است انتخاب می کنم.
*بهترین دوست ورزشی شما کیست؟
ـ فرشید اسماعیلی که هم خانه هم هستیم،بهترین دوست ورزشی بنده است.
*با بازیکنان بوشهری حاضر در لیگ برتر نیز در ارتباط هستید؟
ـ با آنها فعلا ارتباطی ندارم که در آینده اگر در یک باشگاه باشیم شاید این ارتباط برقرار شود.
*با میثم زاهدی هم ارتباطی داشته اید؟
ـ بعضا در برازجان ایشان را دیده ام و امیدوارم که این داور خوش استیل و خوب همشهری ام مسیر پیشرفت را به سرعت طی کند و اطمینان دارم در آینده مهمترین بازیهای بین المللی را سوت خواهد زد که باعث افتخار برای من و همه مردم دشتستان است.
* کلماتی را عنوان می کنیم و نظرتان را در مورد آن بگویید.
حسین پورامینی= بهترین رفیق
برازجان= غیرت
علی دایی= خوش قلب
نفت تهران= پله ترقی
ازدواج= (با خنده) اصلأ و ابدأ
مصدومیت= نقطه سیاه زندگی
بهترین مربی= پدرم
استقلال تهران = تیم لیگ برتری
جام جهانی= آرزوی دست یافتنی
* در پایان اگر حرفی دارید بفرمایید.
ـ حرفهای گفتنی را گفتیم، با تشکر از هفته نامه اتحاد جنوب، دست مردم شهرم را به گرمی می فشارم./ج



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/01/02 - 12:35
0
1
با تشکر از دوست عزیز،خدمت شما عارضم که اتحاد جنوب با سه کناری، دانشگر، امینه برارجانی و... مصاحبه کرده وحتی سراغ افرادی رفته که سالهاست از آنها خبری نیست و قطعا این کار را ادامه خواهد داد. از حسن توجه شما نیز متشکریم./ج
1396/01/02 - 07:16
0
1
تو ورزش همه رو دیدیم و از همه تقدیر و تشکر کردیم جز دانشگر سه کناری صمیمی امنیه برازجانی احسانژاد و ...... بابت توجه شما به قهرمانان تشکر/ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 8 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...