امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 23 اسفند 1395 - 08:29
نقدی به اولین سال نمایندگی محمدباقر سعادت؛

اتحاد خبر-عبدالخالق عبدالهی: هفتم اسفندماه همین پارسال بود که انتخابات مجلس شورای اسلامی به سلامتی و دل خوش  برگزار شد و پس از کلی شور و شوق و رقابت سالم و ناسالم  بالاخره مردم به نماینده فعلی اعتماد کردند و ایشان را با سلام و صلوات روانه مجلس نمودند. بنده با اینکه به عنوان عضو تیم انتخاباتی نماینده محترم، نقش فرعی و کوچکی  در این پیروزی ...

وکیل ملت یا نماینده دولت؟

گفت:
نمی دانم چه بر سر دارد این بخت دو رنگ من
ز دشمن می گریزم، دوست می آید به جنگ من
حالا چرا دوست و دشمن و اصلا چرا گله از بخت دو رنگ؟ الان عرض می کنم:
هفتم اسفندماه همین پارسال بود که انتخابات مجلس شورای اسلامی به سلامتی و دل خوش برگزار شد و پس از کلی شور و شوق و رقابت سالم و ناسالم بالاخره مردم به نماینده فعلی اعتماد کردند و ایشان را با سلام و صلوات روانه مجلس نمودند. بنده با اینکه به عنوان عضو تیم انتخاباتی نماینده محترم، نقش فرعی و کوچکی در این پیروزی داشتم و هر کوتاهی و قصور یا خدایی نکرده، هر اشتباه ایشان، به پای من و امثال من هم نوشته می شود و  به عبارت دیگر امروز هر چه بنویسم تف سربالاست و شاید به خودم برگردد اما اینها دلیل نمی شود که معایب را نبینم و از کاستی های احتمالی چیزی ننویسم.


همه می دانیم نماینده محترم، انسان سلیم النفس و خوش ذاتی است و سعی دارد همه از او راضی باشند و به عبارت دیگر می خواهد با یکی به میخ و یکی به نعل زدن، مرضی الطرفین باشد  و شیشه و سنگ را در بغل هم نگه دارد. اما جناب آقای نماینده محترم مردمِ به قول خودتان " فهیم " دشتستان در مجلس شورای اسلامی: ما می دانیم جنابعالی قبل از اینکه به مجلس بروید عضو مجمع مشورتی توسعه استان بوده اید مجمعی که به گمانم فقط یک اسم دهن پرکن و پر طمطراق است و به مثابه " آفتابه و لگن هفت دست، شام و نهار هیچی " تاکنون هیچ منفعت محسوسی برای استان نداشته، ضمن اینکه رئیس ستاد آقای روحانی در استان بوشهر هم بوده اید و علاوه بر آن از سالیان دور، با بسیاری از دولتیان مراوده و حتی دوستی داشته اید. همه اینها درست اما اولین انتقادی که به شما وارد است این است که چرا در بیشتر جلسات و سخنرانی ها هنوز هیچ نشده کاغذ تاشده ای از جیب در می آورید و شروع می کنید از دولت و دولتیان حمایت کردن، آنهم پرشور و حرارت و با عدد و رقم. چرا اینکار نشده؟ دولت بودجه ندارد. چرا این بودجه تخصیص داده نشده؟ دولت پول ندارد. چرا فلان شده؟ چون بهمان شده. چرا کوف و زهرمار نشده؟ چون دولت زیر فشار است. نوعی ماست مالی و لاپوشانی کاستی ها  با ادبیاتی فاخر و البته به سبکی جدید . جنابعالی چکاره اید؟ وکیل ملت یا نماینده دولت؟ نماینده مردمید یا سخنگوی دولت تدبیر و امید؟ چرا سوراخ دعا را گم کرده اید و فراموشتان شده نماینده مردم هستید و باید از حق و حقوق مردم دفاع کنید و از دولت و وزرا انتقاد؟ اما مثل  اینکه برعکس نهند نام زنگی، کافور.


البته بنده انتظار ندارم  مانند دکتر محمد مصدق روزی که به نخست وزیری رسید از جبهه ملی استعفا داد و گفت: "من از این جبهه استعفاء می دهم  چون نخست وزیر همه ملت ایران هستم "، شما  نیز روزی که به مجلس رفتید از مجمع مشورتی استعفا می دادید و قید دولت و دولتگرایی را می زدید. نه، اما به هر حال هرچیز حساب و کتابی دارد و معتقدم در دوستی و حمایت  نیز همچون دشمنی باید حد و اندازه نگه داشت و نباید بیش از اندازه لی لی به لالای دولتیان گذاشت . اگر خاطرتان باشد چند بار که با هم صحبت کردیم  گفتید و گفتیم که مردم از تندروی و افراطی گری خسته اند و قرار شد کسی به مجلس  برود  که معتدل باشد و چوب لای چرخ دولت نگذارد و کارشکنی نکند نه اینکه دربست موید و بلندگو و روابط عمومی دولت شود، افراطی گری که همه اش چوب توی  قلمِ دولت زدن نیست " از آن طرف بام  افتادن"  و حمایت غیرمنطقی از دولت هم نوعی افراط گرایی و یکی سویه نگری است. شما لااقل حفظ ظاهر کنید و بیاد بیاورید که مدیران استانی و حتی اعضای کابینه صدای نماینده مجلس را  که می شنوند باید از او حساب ببرند. چه کسی گفته وظیفه نماینده مجلس جفت کردن کفش مسئولین است؟ چه کسی گفته نماینده 200 هزار آدم  باید مثل خانه شاگرد ها جلوی فلان مقام دولتی خبردار بایستد؟ نماینده هایی را می شناسم و می شناسید که  وزیر فلان وزارتخانه با شنیدن اسمش دست و پای خود  را  گم می کند، آنها استاندار می برند و استاندار می آورند، حرفشان آنقدر دررو و خریدار دارد که برای وزیران گردن کلفت کابینه خط و نشان می کشند و اگر لازم شد آنها را  استیضاح می کنند آنگاه شما به جای انتقاد و زیر اخیه کشیدن دستگاههای اجرایی و توضیح خواستن از آنها، سنگشان را به سینه می زنید و از آنها دفاع می کنید؟ کار شما شده مثل کار آن حاکم.


می گویند خرِ بنده خدایی را دزدیدند. شکایت پیش حاکم برد، حاکم که مثل نماینده ما مرد باخدایی بود شروع کرد به نفرین کردن به دزدی که خر را برده بود: الهی خیر از عمرش نبیند کسی که خر تو را برد، الهی جوانمرگ بشود هر که خر تو را دزدیده است ، الهی به تیر غیب گرفتار شود ، الهی ... مردک خرباخته بلند شد که برود . حاکم پرسید : کجا می روی ؟ جواب داد: پیش مادرم، چون او بهتر از حضرت حاکم بلد است نفرین کند ... حالا حکایت نماینده محترم است. این تک و تعریف دادن و اینجور دربست کارهای دولت را تائید کردن که از سخنگوی دولت و مدیران روابط عمومی وزارتخانه ها و استاندار و حتی مدیران کل استان  هم بر می آید. مردم اگر این ادبیات و اینگونه حمایت تمام عیار و دوقبضه از ضابطان دولتی  را می خواستند، روابط عمومی ها و سخنگویان دولت که  بودند، دیگر چرا پای صندوق رای رفتند و نماینده انتخاب کردند و به مجلس فرستادند؟


تازه جنابعالی یکسال نشده به بهارستان تشریف برده اید، هنوز جایتان گرم نشده و جانتان گرم است و انگیزه دارید این چنین رفتار می کنید وای به اینکه دو سه سال روی این صندلی وکالت بنشینید و کرخت و بی تفاوت هم بشوید.
از همه اینها که بگذریم (که البته نمی گذریم) جنابعالی بهتر از بنده می دانید فلسفه تفکیک قوا و اصلا  یکی از وظایف قوه مقننه نظارت پارلمانی بر عملکرد دولت است شما فکر نمی کنید اگر به عنوان عضو قوه مقننه به اردوگاه دولت بپیوندید و کارهای دولتیان را دربست تائید کنید این اصل تفکیک و استقلال قوا را نادیده نگرفته اید و آیا با بی نظارتی باعث نشده اید همان بلبشو و کارهای ناصواب و همان شلم شوربای دولت گذشته به شکل و فرم دیگری تکرار شود و فساد و رانت و تمامیت خواهی یکبار دیگر در این کشور نهادینه شود؟ 

 
من به وقار و متانت و از همه مهم تر به سلامت مالی جنابعالی اطمینان کامل دارم و تا همین چند روز قبل به حرمت دوستی و نان و نمکی که با هم خورده ایم سعی می کردم چیزی به انتقاد از شما ننویسم اما راستش را بخواهید نتوانستم با خودم کنار بیایم و وظیفه ای که در انتقاد کردن از مسئولین و طرف مردم گرفتن دارم را نادیده بگیرم ضمن اینکه شایعاتی هم به گوشم خورده است شایعات خیلی بدی درباره بعضی اطرافیانتان که ان شاالله همه اش دروغ و حرف های خاله زنکی و کار شایعه سازان بدخواه و مغرض است. اما اگر خاطرتان باشد همان روزهای اول که انتخاب شدید در یک یادداشت خدمتتان عرض کردم که مردم هوشیارند و از این پس کارهای شما و حتی  نزدیکانتان را رصد می کنند.


در پایان آنچه همیشه گفته ام را یکبار دیگر تکرار می کنم: دولتها پول دارند، زور دارند، توپ و تانک و رسانه و تریبون و روابط عمومی و خلاصه همه امکانات را در اختیار دارند، دیگر کمال بی انصافی است اگر نماینده منتخب مردم که کارش دیدن منافع خلق الله و انتقاد و نظارت بر دولتیان است هم به اردوی دولتیان بپیوندد و بلندگوی قدرتمندان شود.


ضمن اینکه فراموش نفرمائید جنابعالی نماینده آن پیرمرد و پیرزن بی صاحب و بی کس و مظلوم فلان روستای دورافتاده ای  هستید که به چشم خود دیدم صبح روز هفتم اسفند شناسنامه اشان را به دست گرفته بودند و در حالیکه از خوشحالی پوست بدنشان به تنشان تنگی می کرد می خواستند  با رای دادن به شما همای سعادت را به دوش بنشانند. بله شما وکیل آنها  هستید نه آن وزیر و والی و مدیری که صد جور صاحب و صد کرور ثروث دارد.
امیدوارم در سال آینده شاهد تغییرات عمیقی در روند عملکرد حضرتعالی باشیم و ان شاالله همه کارهایتان از جنس انتصاب رئیس دفترتان باشد. رئیس دفتر لایقی که معتقدم با قبول این پست ایثار و از خودگذشتگی کرد تا بلکه کشتی طوفان زده دفتر نماینده مجلس را به سلامت به ساحل عافیت برساند هرچند بعید می دانم یک نفر بتواند کار این بازار آشفته شام را به سامان برساند چرا که به قول آن خواننده خوش صدایی که بنده صدایش را خیلی دوست دارم  " با یه گل بهار نمیشه ".
و من الله توفیق



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/04/21 - 14:43
0
1
قطعاً و یقیناً یه طرفه پیش قاضی رفتن برنده ای.

پروفسور عبدالهی، شما که فعال اجتماعی هستید و طبیعاً از شعور سیاسی بالایی برخوردارید و بقول خودت نفرات نزدیک جناب سعادت هستی و و طبیعتاً شناخت کامل هم از جناب سعادت داشتی و داری و بفرمایش خودتون (بنده با اینکه به عنوان عضو تیم انتخاباتی نماینده محترم، نقش فرعی و کوچکی در این پیروزی داشتم و هر کوتاهی و قصور یا خدایی نکرده، هر اشتباه ایشان، به پای من و امثال من هم نوشته می شود) چرا ایشون را همراهی کردی و بعد از گذشت یکسال یهویی تغییر عقیده و رویه دادید؟
شما ذهن ما را مشغول کردی دوست عزیز خوش قلم
آیا درخواستی(سهم خواهی) از ایشون داشتی؟
لطفا در نسخه دومتون بیشتر توضیح بفرمائید.

درود بر اصلاحات /ج
1395/12/30 - 09:34
0
2
سلام جناب عبدالهی عزیز ، از اینکه شما کلمات را خیلی زیبا در کنار هم می‌نشانید و از امثال و استعارات و عباراتی جالب استفاده میکنید شکی نیست، نیک آگاهید که قلم حکم شمشیری را دارد که اگر مدام آنرا بر سر هر چیزی که سر راهمان قرار گیرد فرود بیاوریم اسباب کندی آنرا فراهم نموده ایم ودر وقت لازم به کار نخواهد آمد.
بنده به آقای سعادت رأی ندادم و حتی تاکنون یکبار هم با ایشان سلام علیک نداشته ام اما از آنجائی که اطلاع کامل از امور مجلس و مجلسیان دارم می‌بینم که وظیفه اصلی یک نماینده را خوب و منظم انجام میدهند و اما در سایر امور هم که عرف شده و مردم انتظار دارند و حتی بعضی نمایندگان به خصوص یکی از نمایندگان استان که رویه نماینده قبلی ما را درپیش گرفته و می‌خواهد با هو و جار و جنجال و مطرح کردن خودش انجام بدهد و نتوانسته ایشان با زیرکی و درایت در کمال آرامش دارد کارها را به نفع استان پیش می‌برد. کاش با این انشای زیبایتان مردم را با وظایف اصلی نماینده و یا دفاتر نماینده در حوزه انتخابیه آگاه میکردید و می‌گفتید که نطق های آتشین پشت تریبون مجلس فقط باد هواست و هیچ ارزشی ندارد و هیچ گوشی حتی گوش نمایندگان مجلس هم آنها را نمی‌شنود. فقط تبلیغی بین مردم برای خود نماینده است. و کسانی که در باره این نطق ها بحث میکنند افرادی آگاه نیستند و از چند و چون این مسایل مطلع نیستند. یا در مورد دفتر نماینده و مدیر دفتر، باید بگویم که این دفتر در واقع نقش روابط عمومی نماینده را دارد نه بیشتر و از آنجایی که یکی از وظایف نماینده نظارت بر نحوه انجام امور است لذا می‌تواند اطلاعات لازم در این مورد را جمع آوری و در اختیار نماینده برای پی گیری های لازم قرار دهد. اما متأسفانه عده ای به علت نا آگاهی انتظارات دیگری دارند و مدیر و سایر عوامل دفتر هم به جای روشنگری نامه هایی به دست ارباب رجوع میدهند تا به ادارات و نهادهای ذیربط مراجعه و تحویل دهند و اگرخواسته ها غیر منطقی و غیر قانونی باشد و انجام نشود نماینده و مدیر دفتر زیر سؤال میروند . والسلام علی من اتبع الهدی
1395/12/29 - 12:27
0
1
از نظرات ارسال شده و اینکه دفترایشان نیز هیچ جوابیه ای ندادن مشخص است که حقیقت وحرف دل مردم را نوشته اید. متاسفانه آفرادی سرشان را زیر برف کرده اند و هنوز از سعادت حمایت میکنند که جواب خود را در انتخابات رییس جمهوری و شوراها توی دشتستان خواهند گرفت. گویا دفتر سعادت دارد از چند کاندید شورا هم حمایت میکند که این دیگه واقعا نوبر است.
همچنین آفرین به صابری که برای چاپ حرف مردم مرزبندی را قایل نمی شود./ص
1395/12/27 - 08:07
1
2
حقیقتا ریس دفتر ایشان فردی مردی و دارای وجهه اجتماعی بالای است /ج
1395/12/25 - 13:01
2
2
آقای سلام : موسوی نژاد نطق هایش فقط باعث بی نظمی در مجلس می شد و استیضاح ، وزیران زحمتکش دولت یازدهم . برای مردم دشتستان چه اقدام باارزشی انجام داد . در زمان نمایندگی ایشان برازجان از عبورخط راه آهن محروم شد !!!!!/ص
1395/12/25 - 00:55
2
3
متاسفانه آقای سعادت و دوستان اطرافشون فقط دغدغه انتخابات ریاست جمهوری و نزدیک شدن به دولت دارند و زود مردم فراموش کردند. کاش ایشون دوباره به مردم برگردند و مشاورانی که دغدغه جیبشون را دارند از اطرافشون حذف کنند.
1395/12/24 - 15:49
0
5
قلمتان مانا جناب عبدالهی،اما پیشینه ی آقای سعادت نشون میده انسان با اصالت و شریفیه
شاید مشاورینش مشاوره غلط بهش میدن چون یک تنه نمیشه تو همه جهات صاحب نظر بود
حضرت محمد (ص) به امام علی فرمود: يَا عَلِيُّ لَا تُشَاوِرْ جَبَاناً فَإِنَّهُ يُضَيِّقُ عَلَيْكَ الْمَخْرَجَ وَ لَا تُشَاوِرِ الْبَخِيلَ فَإِنَّهُ يَقْصُرُ بِكَ عَنْ غَايَتِكَ وَ لَا تُشَاوِرْ حَرِيصاً فَإِنَّهُ يُزَيِّنُ لَكَ شَرَّهَا
اى على با ترسو مشورت مكن، زيرا او راه بيرون آمدن از مشكل را بر تو تنگ مى كند و با بخيل مشورت مكن، زيرا او تو را از هدفت باز مى دارد و با حريص مشورت مكن، زيرا او حريص بودن را در نظرت زيبا جلوه مى دهد.
1395/12/24 - 15:31
0
6
سلام
نویسنده بزرگوار ، خدا شاهده من همان موقع که ایام تبلیغات نمایندگان مجلس بود می گفتم اگه نماینده فعلی دشتستان رای بیاره بیشتر نماینده و طرفدار دولت خواهد بود تا نماینده مردم. خوشحالم که این انتقاد شما در رسانه ای منتشر شده که یکی از حامیان نماینده فعلی دشتستان می باشد.
واقعا جای موسوی نژاد با آن نطق های آتشین خالی. راستی نماینده فعلی در این مدت چندتا نطق در حمایت از نیازهای مردم در صحن مجلس داشته است؟
1395/12/24 - 14:20
6
1
بعضی از مردم دشتستان خوش استقبال وبد بدرقه می باشند !!!! آقای سعادت هر اقدامی که از نظر قانونی مانعی نداشته باشدجهت مردم دشتستان انجام می دهند اما تظاهر نمی کنند نماینده قبلی که سوار بر موتور سیکلت می شد و در روستاها جهت تبلیغ ازش فیلم برداری می شد ولی کاری انجام نمی داد بهتر بود؟ چرا بعضی افراد فقط ظاهر سازی را دوست دارند؟
1395/12/24 - 10:08
0
5
بابا جون مردم باید از اول بدونن به کی رأی بدن به کی رأی ندن . وقتی طرف نماینده مجلس یا عضو شورای شهر شد دیگه این حرفها چه فایده داره ؟
1395/12/24 - 04:33
0
3
جناب عبدالهی تازه فهمیدی؟ حالا چرا؟... ضمنا یکی ازین حضار شایعی را من میشناسم. تماس بگیری برات میگم
1395/12/24 - 02:23
1
6
ياد موسوی نژاد./ص
1395/12/23 - 21:21
5
1
درود بر استاد عبدالهی

مطلب شما رو منصفانه نمیبینم چون دیگر نمایندگان فقط جنجال به پا میکنن ولی آقای سعادت با متانت پیگیر کارها هست .

درود بر دکتر سعادت با مرام ./ص
1395/12/23 - 17:08
0
5
نماينده محترم در حد يك عضو شوراي شهر كارايي داشته 'فقط و فقط نامه مينويسه تمام بدون جواب و عمل ضمنا مسئول دفتر ايشان با توجه به تواني كه نماينده محترم دارد براي رفع مشکلات مردم در حد معاونت يك اداره هم كارايي ندارد. مردم اولين بار است بعد از گذشت ٦ ماه تقريبا ٩٠ درصد پشيمان شده باشند با همين شرايط ورود كند به دور بعد ٢٠٠٠ راي هم ندارد. به اميد تغيير. ان شاالله
پاسخ: انتشار برخی نظرات به معنای تایید مفاد آن نمی باشد.
1395/12/23 - 15:52
1
3
تمام صحبتاتون درست ولی رئیس دفتر رو جدی گفتی یا بهش طعنه زدی?? ....
1395/12/23 - 15:26
0
5
سخنی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
واقعا همه مردم شاهد این رویه هستند ./ص
1395/12/23 - 15:11
0
11
درود بر شما آقای عبدالهی ، گپ دل مردم را زدید./ص
1395/12/23 - 15:06
0
4
اگردرزندگی عزت می خواهیم گنج گرانبها می خواهیم پشتوانه تمام نشدنی می خواهیم عاقبت بخیری می خواهیم نام نیک ازخود وازبزرگان خانواده می خواهیم باید خودمان را با مهربانی پاک وبی ریا به مانندزلال آب باران دردل مردم یک آشیانه عاطفی وواقعی درست کنیم باید مردم دار باشیم بایدهمه مردم راهمیشه درکنارخودمان نگهداریم بایدمردم رادرقلبمان جا بدهیم بایدآنهارابه یک فرشته بودن نگاه کنیم که این مردم هرگز ازبین نمی روند وازارزش وگرانبهایشان کم نمی شودبلکه روزبه روزباارزشتر ومهربانتر وبزرگوارتر می شوند به قول معروف که می گویند کوه به کوه نمی رسد ولی آدم به آدم می رسداین مردم تشنه وگرسنه آب غذانیستن این مردم محبت کردن ومحبت می خواهند حتی درحد یک سلام خشک وخالی کسی نمی گوید فرزندم رامدیرکل بکن کسی نمی گوید خونه وماشین ندارم برام بخر نه فقط وفقط محبت جایگزین محبت می شودمردم داری وبامردم بودن رسم مردومردانگی است
1395/12/23 - 14:40
0
12
باتشکر از جناب عبدالهی شجاع و مرد منتقد دیارمون، انشاالله نماینده عزیز و دوست داشتنی ما هم به فکر تقسیم پست ها عادلانه باشه و جوانان تحصیلکرده اصیل برازجانی هم ببینه که این همه بهش رای دادن تا نا امید نشن./ص
1395/12/23 - 14:29
0
5
سلام درود براقای عبدالهی گل انشاءالله بتوانید با انتقادات بجا و بموقع خود نماینده اتان را مطلع سازید تا بلکه قدمی هم برای مردم ولایت مدار حوزه انتخابیه خود بر دارد سپاس از انتقادتان سربلند باشین و پایدار ./ص
1395/12/23 - 14:28
2
5
درود بر شما جالب بود واقعا ولی تعجبم چطوری اینو چاپ کردن تو اتحاد خبر...
پاسخ: اتحاد خبر همیشه صدای مردم و بویژه اهل قلم منصف و بی غرض بوده است.
1395/12/23 - 14:23
0
6
بسیار عالی بود ، امیدوارم دوستان از انتقاد ناراحت نشوند و قلم جناب عبدالهی باز بماند تا باز هم گویای همه چیز بشود ، وکیل دولت بودن اخطار عبدالهی بود به نماینده ی محترم که حواسشان را جمع کنند وگرنه همانگونه که در خلال متن اشاره کرده بودند ، ممکن است در یادداشتهای بعدی از بقیه ی جنبه ها هم انتقاد شود.
پاینده باشی خالق جان.
1395/12/23 - 12:40
0
6
درود بر جناب عبدالهی . قلمتان مانا
1395/12/23 - 12:26
0
6
صراحت بیان جناب عبدالهی را تحسین میکنم
1395/12/23 - 12:24
0
7
جانا سخن از زبان ما می گویی

جنابعالی نماینده آن پیرمرد و پیرزن بی صاحب و بی کس و مظلوم فلان روستای دورافتاده ای  هستید که به چشم خود دیدم صبح روز هفتم اسفند  شناسنامه اشان را به دست گرفته بودند و در حالیکه از خوشحالی پوست بدنشان  به تنشان تنگی می کرد  می خواستند  با رای دادن به شما همای سعادت را به دوش بنشاند. بله شما  وکیل آنها  هستید نه آن وزیر و والی و مدیری که صد جور صاحب و صد کرور ثروث دارد. قسمتی را از متن جناب عبدالهی کپی کرده

آقای نماینده

آقای نماینده
1395/12/23 - 10:08
2
4
احسنت بر شما.نماینده دشتستان باید جناب خدری نماینده بوشهر را الگو قرار دهند.دربست طرفدار دولت بودن که هنر نیست.
1395/12/23 - 09:16
1
5
درود بر جناب عبدالهی و افرین به این صراحت لهجه، ای کاش حرفهای مردم را بیشتر از این می نوشتید، همان حرف هایی که اشاره کردید و نگفتید. امیدوارم که اگر کارساز نیفتد زین پس بیشتر شاهد مطالب شما باشیم.
1395/12/23 - 09:06
0
4
با سپاس فراوان از اقای عبدالهی بابت مطالب
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...