امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 03 اسفند 1395 - 22:39

اتحاد خبر:در مسیر بزرگراه عسلویه- سیراف- جم، به میزان عجیب و خطرناکی، کوه ها و ترانشه ها در حال ریزش بودند. از نقطه به نقطه کوههای مسیر جم،  آب جاری میشد. در یک نقطه، حین عبور، چند سنگ به خودرو  خورد ولی تخته سنگ بزرگتر، از مجاور ما عبور کرد... سپس به محل تقاطع رفتیم. با خودرو روی خط اتوبان از زیر تقاطع گذشتیم. آب تا بالای چراغ ماشین ...

اتحاد خبر:استاندار بوشهر در ادامه گزارش مستقیم خود به مردم، در صفحه فیسبوک خود گزارشی درباره سیل اخیر و فعالیت های انجام شده در این خصوص منتشر نمود. به گزارش اتحاد خبر، متن گزارش دکتر مصطفی سالاری را می خوانید:

بنام خدا

گزارش وقوع سیل در استان بوشهر

با سلام و احترام؛

هفته گذشته، نزول باران رحمت الهی، چهره استان را دگرگون کرد. با توجه به گزارش و پیش بینی هواشناسی چند روز قبل از بارندگی، دستور تشکیل جلسه ستاد بحران استان را دادم که روز شنبه ۹۵.۱۱.۲۳ جلسه برگزار و مجموعه دستگاه های ذیربط به حالت آماده باش درآمدند. بارندگی از چهارشنبه تا جمعه شدت گرفت. روان آب بارندگی های جنوب استان فارس به سیلاب استان اضافه میشد و کار را سخت کرده بود. پنج شنبه شب، با هر ۸ فرماندار شهرستان های درگیر سیل و ۷ نفر مدیران کل دستگاه های امدادی و خدمات رسانی، در مسیر جاده تماس گرفتم و خداقوت گفتم و بر لزوم مدیریت بحران سیل طی دو روز بعد، تأکید کردم. از ساعت ۷.۳۰ روز جمعه، بازدید از سطح ۸ شهرستان را شروع کردم.

۱)  شهرستان دشتستان:

حدود ۸ صبح، از پل کلل بازدید کردم. هنوز، تردد عادی بود چون حجم سیلاب فارس به اینجا نرسیده بود، ولی وقوع مخاطرات در ساعات آتی، محتمل بود.

۲)  شهرستان بوشهر:

ساعت ۸.۵۰ به بوشهر رسیدم و به اتفاق آقای محمدیون دبیرکل هلال احمر کشور، عازم مناطق سیل زده شدیم. در شهرستان بوشهر، شهر چغادک در معرض تشدید جریان سیل بود ولی هنوز مشکل اساسی نداشت. جاده بوشهر- برازجان هم هنوز باز بود.

۳)  شهرستان تنگستان:

ساعت ۹.۲۰ به تنگستان رسیدیم و از محور بازدید شد. روز قبل، همکاران راه و راهداری با تصمیم معاون عمرانی استانداری، جاده دسترسی تل سیاه را برای جلوگیری از خطرات سیل، شکافته بودند. آب از روی بزرگراه چغادک- کنگان (روبروی بنه گز و باغک) عبور می کرد، لذا همکاران لاین رفت اتوبان را مسدود کردند. مصاحبه تلفنی زنده ای در مسیر، با برنامه رادیو استان داشتم. خداقوت گفتم و توصیه هایی شد. با عبور از آبها، عازم پل مند دشتی شدیم. مقرر شد برای اطلاع رسانی گسترده‌تر به مردم استان از یکسو و انعکاس ملی برای جلب حمایتهای فوری و بعدی نهادهای ملی و تسهیل جبران خسارات، هیچ پیشنهاد مصاحبه ای را رد نکنم.

۴)  شهرستان دشتی:

آب رودخانه مند، بسیار سنگین و حدود نیم متر زیر دال فوقانی پل، و رو به افزایش بود. نیروهای هلال احمر و راهداری مستقر بودند. در صورت افزایش سطح آب، بادوله و بالاخص کاکی و روستاهای پائین دست، در معرض خطر قرار می گرفتند. صدا و سیما کنار پل مند، مصاحبه گرفت. سپس به شهر شنبه رفتیم و از وضعیت سیل در شهر شنبه بازدید کردیم و عازم دیر شدیم. در مسیر دو مصاحبه زنده رادیویی با صدای مرکز داشتم و یک مصاحبه تلفنی هم با اخبار ساعت ۱۳ شبکه خبر.

۵)  شهرستان دیر:

حدود ساعت ۱۳:۱۰ به دیر رسیدیم. بارندگی شدت داشت. باتفاق فرماندار دیر و شهردار و اعضای شورا، از چند نقطه شهر دیر و اسکله صیادی، قایق های تخریب شده بر اثر طوفان و سپس مناطق آب گرفته شهر بردستان (با حضور شهردار و شورا)، بازدید نمودیم. در بردستان، باران شدیدتر شد. یک شبکه رادیویی تماس گرفت و مصاحبه زنده ای انجام دادم. آقای دکتر شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور تماس گرفتند و گفتند رئیس جمهور به وزرای مربوطه دستور مؤکد داده اند و ایشان یکی از وزراء را به عنوان نماینده ویژه، به بوشهر عازم خواهند کرد. دبیرکل هلال احمر، در بردستان از ما خداحافظی کردند و عازم عسلویه شدند. بنده و همکاران هم عازم کنگان شدیم.

۶)  شهرستان کنگان:

حدود ساعت ۱۴:۳۰، پس از بازدید، به فرمانداری کنگان رفتیم. پس از نماز و ناهار، بلافاصله و به فوریت، به اتفاق فرماندار کنگان، عازم جم شدیم. ارتباط تلفنی جم به دلیل پارگی کابل فیبر نوری کاملاً قطع بود و لذا نتوانستیم به فرماندار اطلاع دهیم. نرسیده به سه راه سیراف- جم، در محدوده شهرستان کنگان، پرسنل شرکت مخابرات و شرکت زیرساخت وزارت ارتباطات،  مشغول اتصال فیبر بودند. از آنجا بازدید و خسته نباشید گفتم. حدود ساعت ۱۵:۴۵ آنجا بودم و بارندگی شدیدتر شده بود. بچه های صدا و سیما گفتند بایستی مصاحبه ای بگیرند و به تهران بفرستند. در همان شرایط، در شدت باران مصاحبه گرفتند و رفتند. ما هم عازم جم شدیم.

۷)  شهرستان جم:

در مسیر بزرگراه عسلویه- سیراف- جم، به میزان عجیب و خطرناکی، کوه ها و ترانشه ها در حال ریزش بودند. از نقطه به نقطه کوههای مسیر جم،  آب جاری میشد. در یک نقطه، حین عبور، چند سنگ به خودرو  خورد ولی تخته سنگ بزرگتر، از مجاور ما عبور کرد. چند نقطه ایستادیم و از راهداران تشکر کردیم و خداقوت گفتیم. حدود ساعت ۱۶:۱۵ از روستای پدری جم، بازدید شد. باران تمام شده بود و مردم جمع شده بودند و ۳ آبشار بسیار زیبا در دامنه کوه زیبا و مشهور پدری، که جلوه زیبایی از زیبایی های جم را نمایان می کرد را، تماشا می کردند. ما هم در جمع مردم توقفی کردیم و سپس وارد جم شدیم. به صورت اتفاقی، آقای فرماندار ما را در پمپ بنزین جم دید و همراه شد لذا دیگر لزومی نبود به فرمانداری برویم و مستقیماً به روستای بیده خوار رفتیم و از سد تأخیری بیده خوار که آبگیری کامل شده بود، بازدید کردیم. فرصتی شد تا به یک مراسم فاتحه هم برویم و بعد با عجله، به سمت کنگان برگشتیم.

می خواستیم عازم دیر شویم و از ریز- دوراهک برگردیم که گفتند راه مذکور، بر اثر ریزش شدید کوه، برای شب خطرناک است، لذا از مسیر بزرگراه جم- سیراف برگشتیم. وضعیت جاده خرابتر شده بود. در مسجد دوراهک، توقف کوتاهی داشتیم. آقای باستی (معاون عمرانی استانداری) تماس گرفتند و گفتند رودخانه مند طغیان کرده و شهر کاکی در معرض خطر قرار گرفته است و به نیروهای امدادی گفته ایم جاده کاکی- شیخیان را بشکافند تا آب عبور کند و کاکی را خطری تهدید نکند. لذا لازم شد به محل خطر در مجاور کاکی بروم.

۸)  بازدید از کاکی و بازدید مجدد پل مند:

وقتی به جاده کاکی به شیخیان رسیدیم، نیروهای راهداری جاده را شکافته بودند. از محل بازدید کردم و به نیروهای امدادی خداقوت گفتم. بارندگی نبود ولی باد سردی می وزید. گفتند چند نفر در روستاهای خالی از سکنه دشتی ( گزک، برمصاد و مسیله ها)،  علیرغم تذکر قبلی بخشداری و نیروی انتظامی مبنی بر ترک محل، قبل از طغیان رودخانه، اصرار بر ماندن کرده بودند و در محاصره آب قرار گرفته اند و هلی کوپتر نیز امکان نجات آنها را در تاریکی ندارد. با سردار رزمجو فرمانده نیروی دریایی سپاه تماس گرفتم. اعلام آمادگی کامل کردند ولی بررسی کردند و مشخص شد با قایق های مینی جینی (بادی) به لحاظ سبکی و خطر واژگونی نمی شود به آنجا رفت و عمق آب برای قایق های فایبرگلاس و فلزی نیز، کم است. ناگزیر برای نجات محاصره شدگان بایستی تا صبح منتظر می ماندیم که امداد هوایی ممکن شود.

به اتفاق فرماندار و مدیران محلی عازم رودخانه شدیم. آب بالا آمده بود و از کف دال روی پل، به بالاتر رسیده بود. قرار شد تدابیر ایمنی را تشدید کنند و به روستاهای مجاور آماده باش برای تخلیه بدهند.

۹) بازدید دوم از شهرستان تنگستان: در حوالی بنه گز، کماکان یک لاین از بزرگراه بسته بود و آب از روی جاده عبور می کرد. از امدادگران تشکر کردیم و آقای باستی که در محل عبور سیل روی بزرگراه بودند، به ما ملحق شدند و عازم شهر چغادک شدیم.

۱۰) بازدید از سطح شهر چغادک:

حدود ساعت ۲۱، به اتفاق آقایان باستی، رستمی (مدیرکل راه)، علم (مدیرکل راهداری) و تعدادی از امدادگران، وارد چغادک شدیم. بخشی از آب که از روی بزرگراه روبروی بنه گز عبور می کرد، وارد چغادک می شد (از سمت جاده دسترسی آرامگاه چغادک). همچنین، از سمت جاده بوشهر- برازجان و تقاطع غیرهمسطح هم، آب وارد شهر می شد. از هر دو نقطه بازدید شد. مردم تجمع کرده بودند. با مردم سلام و علیک کردیم و اطمینان دادم که برای جلوگیری از ورود آب به منازل و تخریب، همه تلاشمان را می‌کنیم. مردم، شهردار و شورا نظراتی داشتند. رفتیم بررسی کردیم. سپس به محل تقاطع رفتیم. با خودرو روی خط اتوبان از زیر تقاطع گذشتیم. آب تا بالای چراغ ماشین (شاسی بلند) آمد. لذا دیدیم با خاکریزی نمی توانیم جریان را منحرف کنیم. تصمیم گرفتیم بند خاکی را در سمت کم عمق تر، اجرا کنیم که اجرا شد و جریان آب کاملاً منحرف و ظرف یکساعت کاملا قطع شده بود. پس از چغادک، حدود ساعت ۲۲ عازم جاده شیف- گناوه شدیم.

۱۱)  بازدید از جاده شیف- گناوه:

به اتفاق آقایان باستی، رستمی، علم و برخی از همکاران به آنجا رفتیم. جریان آب سنگین بود. دستکم یک پل بر اثر جریان آب در حال تخریب بود و تردد قطع شده بود و پلیس راه جاده را مسدود کرده بود. مقرر شد صبح، مجدداً بازدید کنیم.

آقای دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم تماس گرفتند و گفتند دستورات لازم را داده اند.

حدود ساعت ۲۲:۵۰ وارد بوشهر شدیم.  ۸ محور جاده ای استان مسدود بود، تأمین آب ۴ شهر با مشکل جزئی یا کلی مواجه شده بود که بجز اهرم، مشکل سه شهر دیگر حل شده بود. تلفن شهرستان عسلویه وصل شده بود ولی جم کماکان قطع بود. مشخص شد در چندین نقطه، فیبر نوری قطع شده و همکاران مشغول مرمت بودند.

متأسفانه یک نفر فوتی هم، روز جمعه بر اثر فروریختن سقف محل نگهداری دام در (روستای شاه پسر مرد) دشتستان داشتیم. چند روستا کماکان در محاصره آب بودند، ولی ۱۲۰ اکیپ ۴ نفره امدادی هلال احمر، ۲۹ اکیپ راهداری، ۲۲ اکیپ پلیس راه، ۳۶ اکیپ اورژانس، اکیپ های آبفا، آبفار، شرکت توزیع برق، راه و شهرسازی، شرکت گاز، مخابرات و ارتباطات، در شهرها و روستاهای مختلف مستقر و مشغول خدمات رسانی، مرمت و رفع مشکل بودند.

تلاش شهرداران و بالاخص دهیاران که فراتر از انتظار ظاهر شدند، ستودنی بود.

۱۲) بازدید مجدد از مند:

علی ایحال، ساعت ۷ و نیم صبح شنبه، مجدداً و برای بار سوم، عازم پل مند شدیم. شرایط بهتر شده بود. بالگرد چند نفر را از روستاهای محاصره شده نجات داده بود و مجدداً برای نجات چند نفر دیگر که در محاصره آب بودند عازم شد. از یکایک همکاران امدادی حاضر تشکر کردم. حدود ساعت ۸:۲۰ در محل پایگاه اورژانس هلال احمر در روستای زایر حسینی، یک مصاحبه رادیو و یک مصاحبه تلویزیون گرفته شد و فورا به اتفاق آقای باستی برای شرکت در مراسم چهلم حضرت آیت الله هاشمی، عازم بوشهر شدیم.

۱۳) شرکت در مراسم حضرت آیت الله هاشمی:

با سرعت عازم بوشهر شدیم تا در مراسم چهلمین روز ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شرکت کنیم. به ناچار، مقداری در مسیر تعجیل شد و حدود ساعت ۱۱،  به مراسم رسیدیم.

۱۴) تعیین نماینده رئیس جمهور برای سفر به استان:

آقای دکتر واعظی وزیر ارتباطات تماس گرفتند و گفتند به دستور رئیس جمهور عازم استان می شوند، لذا مقرر شد با پرواز ساعت ۴ عصر، به بوشهر عازم شوند و صبح روز بعد برگردند و در جلسه دولت (جلسه عصر یکشنبه)، گزارش و پیشنهاداتی برای جبران خسارات ارائه نمایند.

۱۵)  بازدید مجدد از پل کلل:

حدود ساعت ۱۱ و ربع، بلافاصله پس از مراسم آیت‌الله هاشمی، از حسینیه بهشت صادق، عازم پل کلل شدیم. آب فروکش کرده بود و راهداری در حال جمع آوری رسوبات از سطح جاده بود تا مسیر بازگشایی شود. از ۲ راننده لودری که از شهرداری آبپخش، مسافران اتوبوس گرفتار شده در سیلاب شب قبل را نجات داده بودند با اهداء لوح تقدیر، تشکر کردم و برای برنامه ریزی سفر دکتر واعظی و جمع بندی خسارات سیل و یک جلسه دیگر، به بوشهر برگشتیم.

۱۶) جلسه آموزش فنی و حرفه ای و نفت:

صبح یکشنبه، مشاور وزیر نفت، خانم الماسی (نماینده جنوب استان) و برخی مدیران وزارتخانه و شرکت های نفتی، طبق قرار قبلی آمدند. البته پروازشان (از تهران)، به دلیل ریزگردها، نتوانست بنشیند و در شیراز فرود آمد و با تأخیر- حدود ساعت ۱۱ به بوشهر رسیدند. جلسه خوبی در مورد آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد و تصمیمات اولیه مناسبی برای ایجاد یک مرکز جامع آموزش فنی و حرفه ای جوارکارگاهی (شبانه روزی) با ظرفیت حدود ۲ هزار نفر در شهرستان کنگان، اتخاذ شد. البته مقرر شد پیگیری بشود. ان شاءالله که بتوانیم اجرایی کنیم.

۱۷) جلسه دهکده گردشگری نای بند:

چون دعوت قبلی شده بود، جلسه صدور مجوزهای احداث دهکده گردشگری نای بند عسلویه را حدود ساعت ۱۶ (روز شنبه)، برگزار کردم. مقرر است توسط مجموعه کل دهیاری های شهرستان عسلویه، دهکده ای حوالی خور  چریک عسلویه، احداث شود. پیش بینی می شود می تواند اشتهار و درآمدزایی خوبی داشته باشد.

۱۸) جلسه برای خسارات سیل:

حدود ساعت ۱۷، جلسه برآورد خسارات ناشی از سیل با حضور آقایان باستی،‌ عوض پور (سازمان برنامه و بودجه)، قائدی (مدیریت بحران)، رجایی (آب منطقه ای)، نصوری (آبفار)، یاکیده (آبفا)، رستمی (راه)، علم (راهداری)، درویشی (هلال احمر) و ... برگزار و جمع بندی اولیه ای صورت گرفت. مقرر شد اطلاعات و جداول برآورد خسارات شامل سه بخش مجزا (خسارات به زیرساخت ها و تاسیسات عمومی استان، خسارات وارده به مردم اعم از مسکونی، کشاورزی، دامداری و آبزی پروری و اعتبارات مورد نیاز برای پیشگیری از مخاطرات بعدی با احداث سیل بند و اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری) تا زمان ورود دکتر واعظی آماده شود.

۱۹) بازدید نماینده رئیس جمهور از مناطق سیل زده:

حدود ساعت ۱۷:۳۰ به اتفاق مدیران استانی و آقای سعادت (نماینده دشتستان) از دکتر واعظی استقبال کردیم و عازم چغادک شدیم. به اتفاق، از جاده شیف- گناوه بازدید کردیم. پل تخریب شده بود و در دست مرمت بود و جریان آب از روی جاده شدید بود. طرح های پرورش میگو در معرض خطر بودند. مدیران شیلات تأکید داشتند تا حوالی روستای حسن نظام به سمت گناوه که سیلاب از روی جاده عبور میکرد و بخشی هم به سمت طرحهای میگو می آمد، جاده شیف- گناوه را بشکافیم تا جریان آب به سمت مزارع نیاید. گفتیم بیل مکانیکی مستقر شود ولی ۲ ساعت تامل  شود که اگر جریان آب کاهش یافت، این تخریب را انجام ندهیم که همین طور شد. حدود ساعت ۸ و نیم شب،  به استانداری برگشتیم.

حدود ساعت ۹ شب، جلسه جمع بندی با حضور دکتر واعظی و کلیه مدیران مرتبط و آقای سعادت، در استانداری برگزار و گزارشی تصویری و آماری با تفکیک بخش های مختلف، ارایه شد. مقرر گردید گزارش نهایی خسارت را تا روز بعد (یکشنبه ۹۵.۱۲.۱) به ایشان برسانیم تا در دولت ارائه کنند. چون صبح، جلسه استیضاح دکتر آخوندی بود، به نحوی برنامه ریزی کردیم تا دکتر واعظی و همکاران که قرار بود با پرواز صبح بروند، با پرواز ۱۰ و نیم شب عازم تهران شوند . آقای سعادت هم با ایشان رفتند.

۲۰) پیگیری موضوع خسارات سیل بوشهر در هیئت دولت:

صبح یکشنبه تا ظهر، گزارش نهایی و ارسال شد. نسخه‌ای برای آقای دکتر نوبخت (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه) هم ارسال گردید. با آقای دکتر رحمانی فضلی (وزیر کشور) هم صحبت کردم.

بعد از جلسه دولت، با آقای دکتر واعظی صحبت کردم. گزارش بسیار خوبی به دولت داده بودند و وزیر کشور مأمور شده بود گزارش استانداری را نهایی و اعتبار مورد نیاز را به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کنند تا در جلسه بعدی هیئت دولت تصویب شود. بعد از بارندگی نیز، هوای استان، خصوصاً شهرستان های شمالی و مرکزی با بحران ریزگردها مواجه شدند که مدارس مقطع ابتدایی بعضی از شهرستان ها تعطیل شد و این هم خود معضلی است که سلامتی مردم ما را تهدید می کند.

امروز که حاج آقای شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور آمدند هم از گزارش بسیار خوب دکتر واعظی در هیئت دولت تعریف کردند. امیدواریم به مصوبات خوبی برسد و بتوانیم خسارات را کاملاً جبران کنیم.

سربلند باشید- مصطفی سالاری-2. ۹۵.۱۲.

کانال تلگرام اتحادخبر

• تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • حضور فعالانه آریاساسول در بزرگ‌ترین رویداد پلاستیک آسیا
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: لیلادانا حدود 2 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 5 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 8 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 10 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...