کد خبر: 74328 ، سرويس: حرف‌های شما
تاريخ انتشار: 01 اسفند 1395 - 11:00
هشدار؛ تندیس بزرگان مبارزه با استعمار و استکبار منشا اختلاف نشود

اتحاد خبر -عوض صالحی:1-جایگاه نماد شهدای خلیج فارس میدان ورودی شهر برازجان نیست  بلکه این نماد مقدس و کشوری جایگاه نصب آن ورودی استان یا در ورودی شهر از سمت جاده شیراز بوشهر یا در کنار تندیس شهید صادق گنجی یا ورودی قبل از میدان روبروی سپاه و شهدای گمنام و یا نهایتا میدان ورودی مرکز استان میباشد.2_ نصب پر سر و صدا و چالش انگیز مجسمه غضنفر ...

عوض صالحی

اخیرا با خبر شدیم که تندیسی بسیار زیبا از شهید مهدوی عزیز و همرزمانش بعنوان نماد شهدای همیشه خلیج فارس در میدان ورودی شهر نصب شد که جای تقدیر و تشکر از طراحان و تهیه کنندگان آن دارد اما آنچه حائز اهمیت است چند نکته است که ذیلا به آن اشاره میشود .
1_جایگاه نماد شهدای خلیج فارس میدان ورودی شهر برازجان نیست  بلکه این نماد مقدس و کشوری جایگاه نصب آن ورودی استان یا در ورودی شهر از سمت جاده شیراز بوشهر یا در کنار تندیس شهید صادق گنجی یا ورودی قبل از میدان روبروی سپاه و شهدای گمنام و یا نهایتا میدان ورودی مرکز استان میباشد.
2_ نصب پر سر و صدا و چالش انگیز مجسمه غضنفر السلطنه بعنوان نماد تاریخ و ملی و استان و شهرستان که پس از مخالفتهاو مصوبات امنیتی شبانه از انبار شهرداری به میدان منتقل و که طی مراقبت حفاظتی و انتظامی در میدان نصب شد و عده ای خوشحال و عده ای نیز نگران و هنوز نصب کنندگان آن بعضا مورد ماخذه اند و این اختلاف نظر در نصب به سطوح مدیران استانی نیز کشیده شد و با تهدیداتی همراه بود که آخر عاقبت این چالش به نام گرفتن میدان بنام شهدای خلیج فارس ختم به خیر شد.
3_ نصب تندیس دو نماد مبارزه با استکبار و استعمار در یک میدان ظاهرا مبارزه این دو تندیس را با هم و آغاز دوباره مخالفتها و بگو مگوها را رقم زده است و خوشحالی عده ای و نگرانی عده را در پی دارد .
4_ نصب مجسمه ای در مرکز میدان و نصب تندیس در حاشیه میدان و یا به تعبیر دیگری پیشانی میدان وجهه معقولی برای این دو نماد نیست.
 5_ زمزمه های جابجای مجسمه شهید غضنفر السلطنه و نصب مجدد آن در میدان شهید چمران دل مشغولی دیگری است که دوباره اختلاف نظرها اعتراضها را بدنبال خواهد شد.
لذا بنظر نمی رسد به صلاح باشد که از این دو نماد ملی وتاریخی و مقدس بشود و منشاء اختلافها مردمی و نیروهای ارزشی در رقابتهای جناحی و سیاسی شهر مورد استفاده قرار گیرد که این عمل اهانتی به هر دو است که امید است متولیان و مسئولان با تدبیر و صلاحدید نگذارند مشکل دیگری گریبانگیر شهر  و چون جریانهای پشت پرده دامن زدن به اختلافات شورای شهر در انتخاب شهردار شهر هزار آشوب شود .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/74328