کد خبر: 73911 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 بهمن 1395 - 11:41
اختصاصی/در ادامه دیدار با دوبیتی سرایان هم استانی؛
ابراهیم مشهدی زاده میزبان محفل ادبی انجمن نوای دشتستانی شد+تصاویر

اتحاد خبر:در این محفل گرم و صمیمی که در منزل این دو بیتی سرا برگزار شد و خانواده وی در پذیرایی از همراهان انجمن سنگ تمام گذاشتند، در ابتدای برنامه ابراهیم مشهدی زاده با خوانش شعری زیبا، آداب ادب را در بدو حضور میهمانان بجا آورد و سپس نوبت به احسان مبارکی برازجانی مدیر انجمن نوای دشتستانی رسید تا امتنان و سپاس خود را از این دوبیتی سرا ...

اتحاد خبر-مصطفی صفری: انجمن نوای دشتستانی در ادامه سلسله نشست های ادبی خود با بزرگان، ادیبان، شاعران و محلی سرایان هم استانی، در شامگاه روز چهارشنبه از بیستم بهمن ماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی،  قرعه دیدار را به نام ابراهیم مشهدی زاده یکی دیگر از دوبیتی سرایان دشتستانی زدند و به همراه اعضای خود به دیدار وی شتافتند.

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،در این محفل گرم و صمیمی که در منزل این دو بیتی سرا برگزار شد و خانواده وی در پذیرایی از همراهان انجمن سنگ تمام گذاشتند، در ابتدای برنامه ابراهیم مشهدی زاده با خوانش شعری زیبا، آداب ادب را در بدو حضور میهمانان بجا آورد و سپس نوبت به احسان مبارکی برازجانی مدیر انجمن نوای دشتستانی رسید تا امتنان و سپاس خود را از این دوبیتی سرا و خانواده وی و همچنین حضور دوستان همراه ابراز دارد.

در خلال این محفل ادبی که با گپ و گفت های صمیمانه همراه بود، مشهدی زاده از خود و از سروده هایش گفت و اینکه اولین شعرش را برای سنگ مزار خود سروده گفت و نیز اینکه شعر را در سن شصت سالگی و بعد از مرگ نابهنگام نوه پسری اش آغاز کرده، گفت.

داوود جان امیری، فرهاد قائدی، فریبا جلالیان، حمید بوستانی، خانم کمالی نژاد و ناصر برنا از جمله کسانی بودند که در این دیدار ادبی به فایزخوانی، آواز، دکلمه و خوانش شعر پرداختند.


ابراهیم مشهدی زاده فرزند حسین، از جمله دوبیتی سرایان کمتر شناخته شده دشتستان است که در نخستین روز فروردین ماه سال یکهزار و سیصد و بیست و چهار خورشیدی در روستای سرمل دیده به جهان گشوده است. وی پس از فرا گرفتن دروس مکتبی و قرآن، از همان دوران نوجوانی با خواندن دیوان شاعرانی چون باباطاهر و پروین اعتصامی و مطالعه کتاب های اجتماعی، تاریخی، مذهبی و ادبی روزگار می گذرانده است.

همانطور که پیشتر عنوان شد، مشهدی زاده نخستین زمزمه های شاعرانه خود را در سن شصت سالگی و دقیقا پس از سفر به مکه مکرمه آغاز کرده است. وی پس از این سفر معنوی، در ابتدا شروع به نوشتن کتاب «کبوتران سپید مهاجر» نمود که در بردارنده خاطراتی از سفر وی به خانه خداست و پس از آن نیز تجربه های شاعرانه های خود را در قالب دوبیتی در کتابی به نام «نسیم دشتستان» به نگارش درآورده است که در این دیدار شبانه، یک جلد از آن را به هر یک از اعضای انجمن نوای دشتستانی اهدا نمود.

یادآور می شود در پایان این محفل صمیمی، لوح سپاسی از طرف انجمن نوای دشتستانی به این دوبیتی سرای دشتستانی اهدا شد.


 

 

















































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/73911