امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 بهمن 1395 - 17:12
نماینده مردم دشتستان در نطق میان دستور:

اتحاد خبر:محمدباقر سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، در نشست علنی امروز (یکشنبه 10 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از مردم دشتستان و اظهار امیدواری برای استیفای حقوق مردم حوزه انتخابیه اش، بخشی از مهمترین مطالبات منطقه‌ای و ملی مردم و متخصصین....

اتحاد خبر:محمدباقر سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، در نشست علنی امروز (یکشنبه 10 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از مردم دشتستان و اظهار امیدواری برای استیفای حقوق مردم حوزه انتخابیه اش، بخشی از مهمترین مطالبات منطقه‌ای و ملی مردم و متخصصین حوزه کشاورزی را از دستگاه های مربوطه ابراز داشت.

 

متن کامل نطق میان دستور "سعادت" بدین شرح می باشد: 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
 سلام و درود می فرستم به روح آسمانی حضرت امام خمینی (رض) و گرامی می دارم یاد شهدای گران سنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را و برای مقام معظم رهبری آرزوی صحت و سلامتی دارم.


هیئت رئیسه محترم، همکاران ارجمند، اینجانب از دیار شعر و شعور، عزت و معرفت، از سرزمین علم و ادب و ایمان و به نمایندگی از مردم فهیم دشتستان بزرگ با شما سخن می گویم.


زبان در بیان بزرگی مردمم قاصر است و کلام در ستایش مهرشان ناقص، اما در طلیعه سخن، اعتماد و لطف کم نظیر آن مردم نیکو خصال به این فرزند فرهنگی خود را سپاسی ارزنده می شاید، که می گزارم و به شکرانه این توفیق، از پروردگار یکتا می خواهم که در نمایندگی این مردم لایق و استیفای حقوق گذشته، حال و آینده ایشان مرا یاری دهد.


حضار ارجمند، ملت شریف ایران، اگر معتقدیم که یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی، تلاش برای تضمین امنیت غذایی، سلامت و ادامه حیات عزت‌مندانه آحاد ملت در برابر تحریم های ظالمانه یا بحران های طبیعی است؛ باید اعتراف کنیم که استقرار یک نظام کشاورزی دانش بنیان، هدفمند و برنامه‌محور یکی از اساسی ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی است. لزوم تدبیر و اجرای چنین مدلی در حوزه کشاورزی، دیگر نه یک مقوله صرفا ترجیحی، بلکه یک ضرورت حیاتی برای کشور و آیندگان است که متأسفانه تاکنون برایند اقدامات صورت گرفته توسط نهادهای ذیربط، بویژه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در این زمینه بسیار ناکافی بوده و از وضعِ منظور، فاصله‌ی بسیار دارد.


اینجانب به عنوان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و به نمایندگی از شهرستان دشتستان که از قطب های کشاورزی جنوب کشور محسوب می شود، بخشی از مهمترین مطالبات منطقه‌ای و ملی مردم شریف و متخصصین حوزه کشاورزی را از دستگاه های مربوطه ابراز می‌دارم.


1) از آنجا که اطلاعات و آمار فنی و تخصصی، مهمترین عامل لازم برای برنامه ریزی در هر زمینه‌ای می‌باشد و متأسفانه مقوله کشاورزی در کشور از سردرگمی و بی برنامگی شدید رنج می برد، از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود ظرف یک برنامه زمان بندی شده، نقشه جامع اقتصاد کشاورزی کشور را تهیه و ابلاغ نماید.


2) دسترسی به مواد غذایی طبیعی و سالم از حقوق اولیه هر شهروند ایرانی است که بواسطه عدم نظارت و توجه کافی، دغدغه های جدی برای هموطنان مان ایجاد کرده، تا جایی که حتی میزان سلامت و امنیت غذایی میوه ها و سبزیجات مصرفی نیز همواره ذهن مردم را به خود مشغول داشته است. لذا با توجه به این نگرانی ها، ضرورت دارد وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه ریزی لازم جهت ایجاد ساز و کارهای موثر آموزشی، قانونی و نظارتی برای تأمین امنیت غذایی هموطنان و سلامت محصولات تولیدی یا فراوری شده کشاورزی را تحقق بخشند.


3) از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود با درک زیان های وارده به بخش خصوصی فعال در حوزه کشاورزی طی سالهای گذشته، ساز و کارهای لازم جهت توان افزایی بخش تولید و بازرگانی محصولات کشاورزی برای رقابت در بازارهای خارجی را فراهم کنند و بستر لازم برای تجارت خارجیِ تولیدات کشاورزی داخلی بویژه خرمای کم نظیر دشتستان را مهیا نموده و امید را به کشاورزان و تولید کنندگان داخلی بازگردانند. این خود زمینه مناسبی جهت رونق و پایداری اشتغال در بخش کشاورزی و صنایع وابسته را سبب خواهد شد.


4) از وزارت های علوم، بهداشت و جهاد کشاورزی انتظار می رود برنامه ریزی مقتضی جهت تحول اقتصاد کشاوری کشور به سمت یک اقتصاد دانش بنیان را تحقق بخشیده و این موضوع را از حد شعاری سالهای گذشته خارج سازند و از فضای مناسب بوجود آمده پس از برجام در تعامل با دنیا، به منظور بهره گیری از دانش فنی و تکنولوژی های نوین در حوزه های مرتبط استفاده نمایند.


5) از وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود برنامه های جامع اجرایی، آموزشی و فرهنگی در حوزه اقتصاد آب کشاورزی تدوین و اجرا نمایند، چرا که در غیر این صورت به نظر می رسد بویژه در برخی استان ها فاصله ما تا خشکی کامل منابع آب کشاورزی کمتر از یک دهه باشد و در آن صورت رقابت بر سر آب کشاورزی و حتی آب شرب، می تواند آثار امنیتی نامطلوبی بر کشور عارض نماید.


6) مدتهاست نخل های راست قامت دشتستان از تاب تشنگی کمر خم کرده و دریای سبز باغستان ها در برابر چشمان بهت زده و حیران کشاورزان، نخل داران و مردم شهرستانم، رو به خشکی نهاده است. لذا اجرای برنامه‌های آبخیزداری، آب خوان داری و بویژه تسریع در اجرای پروژه های مهمی همچون سد دالکی از مهمترین مطالبات مردم دشتستان در حوزه کشاورزی است که از دولت انتظار می رود با نگاهی متمایز به آن بنگرد و اِلا گریه بر مزار نخل های باسِق دشتستان التیام بخش زخم های مردم نخواهد بود و این مردم سهل انگاری و کم توجهی را هرگز فراموش نکرده و بر نخواهند تافت.


7) از دولت محترم انتظار می رود که با حمایت از کشاورزان و نخلداران شریف دشتستان از طریق ارائه تسهیلات با بهره مناسب، پرداخت فوری بیمه خسارت وارده به کشاورزان، حمایت از تعاونی ها و صنایع بزرگ و کوچکِ مرتبط با کشاورزی و ارائه خدمات مشاوره‌ای علمی، همچنین ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و بکارگیری متخصصین و افراد علاقه مند، زمینه خروج کشاورزی دشتستان از بحران رکود را فراهم آورد.
دوم
خدا را شاکریم که دولت یازدهم در کلیت خود بر مدار خرد و تدبیر در مدیریت و اداره کشور می چرخد و اقدامات کلان آن در بسیاری از حوزه ها بویژه سیاست خارجی، اقتصاد و مدیریت تورم، بهداشت و تسهیلات گسترده درمانی بویژه برای اقشار ضعیف و کم در آمد، درخور تقدیر و سزاوار حمایت است. معتقدیم دولتی که بر محور منافع ملی پیش می رود را باید به شایستگی حمایت کرد، اما ذات نمایندگی اقتضای نظارت و تذکر دارد و البته تذکر کاستی ها، یقینا از جهت یاری دولت و دیگر دستگاه ها و دلسوزی و صیانت از منافع ملی خواهد بود. اگرچه دولت برای برقراری حاکمیت قانون و رفع برخی تبعیضات غیر قانونی تلاش های درخور عنایتی صورت داده است، اما برخی از شاخصه های حقوق شهروندی، از جمله ایجاد فضایی امن تر برای رسانه ها که چشم بیدار جامعه در برابر تخلفات و بی عدالتی ها هستند و نیز رفع محدودیت حضور در مجامع و رسانه ها برای برخی افراد، که از شعار‌های دولت محترم و خواست مردم بوده، هنوز محقق نشده است که انتظار موکلان ما پیگیری مُجدانه آنهاست. در پایان انتظار داریم همه ارکان کشور همِّ خود را مصروف مبارزه با فساد، رانت و تبعیض نموده و همه در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند و تلاش کنیم برخورد ها و سختگیری ها نسبت به ناقضان و سوء استفاده کنندگان از قانون باشد نه نسبت به افشا کنندگان تخلفات و بی عدالتی ها.
والسلام علی من التبع الهدی



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/11/14 - 18:06
0
0
جناب سعادت نماینده مردم شریف دشتستان به عرض جنابعالی برسانم بنده چند سال است که در همین سایت می نویسم ولی نمی دام به مرجعه مربوطه منعکس میشود یا نه اینکه چرا در استان بوشهر شهرستان دشتستان و منطقه گناوه که قطب کشاورزی استان است در خصوص بار ور نمودن ابرها اقدام نمی شود اکثر استانها انجام میشود فقط منطقه ما بی صاحب است من میدانم این کار هزینه دارد ولی این هم بدانیم که پول نفت وگاز استان میرود برای استانهای دیگر چرا خرج استان ما خودمان نشود لذا از جنابعالی خواهش مندیم پیگیری فرمایید که مصوب شود در سطح شهرستان برای ما مثل دیگر استانها در زمینه باربری ابرها اقدام و هزینه شود
1395/11/12 - 12:00
0
0
درود بر جناب سعادت دوستان با احترام به نظرات تک تک شما که بر اساس دلسوزی بیان نموده اید ، همانطور که مستحضرید ایجاد کارخانه های صنعتی و اشتغال توسط دولت تصویب و اجرایی می شود، نماینده هم پیگیری و نظارت بر اجرای کار در حال اجرا می باشد بر همین اساس آقای سعادت با توجه به اینکه عضو کمسیون کشاورزی هستند و با توجه به زیر ساخت های موجود و شرایط اقلیمی حوزه انتخابیه خود که بیشتر مربوط به کشاورزی می شود و با نظر به رویکرد دولت به برنامه ریزی جهت تحول اقتصاد دانش بنیان که باعث علمی شدن صنعت کشاورزی و ایجاد اشتغال می گردد /ج
1395/11/11 - 10:32
2
1
با سلام
.........................................
آقای سعادت بدان و آگاه باش که مردم دشتستان با شرافت زندگی کرده اند ، و حال که باید چهارسال نمایندگی شما را تحمل کنند چه کسی پاسخگوی این فاجعه خواهد بود؟
قرار شد اگر نتوانستی بگذاری و بروی ، ولی انگار صندلی سبز مجلس خوب تگیه های برای نداشته هایت هست و با چنین جایگاهی که از مردمی شریف و نجیب بدست آورده ای جایگزین کنی.
مردم همه چیز را می دانند و آگاهند ...........................................
پاسخ: اتحاد خبر این نظر را برای احترام به نظرات مخالفان منتشر می کند و انتشار آن به معنای تایید مفاد آن نمی باشد.
1395/11/10 - 21:31
1
1
وزارت کشاورزی در این سه سال اخیر اقدامات خوب و شایسته ای را انجام داده است. برنامه ریزی بسیار خوبی هم برای تحول کشاورزی دشتستان انجام داده است. بهتر است قضاوت منصفانه داشته باشیم.
1395/11/10 - 20:44
0
2
برای اشتغال جوانان دشتستان باید صنایع بزرگ واشتغالزا در این شهرستان بویژه در حومه برازجان مستقر شود کشاورزی نمیتواند به تنهایی مشکل بیکاری گسترده وخانمانسوز این منطقه را حل کند.
1395/11/10 - 20:17
2
2
بهتر بود نطق جامع تر باشه نه فقط صرفا به موضوع کشاورزی پرداخته بشه
پاسخ: نطق را کامل بخوانید تقریبا جامع است.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: لیلادانا حدود 3 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 9 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 11 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...