امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 27 دي 1395 - 11:08

اتحادخبر: ورود نخستین فروند از ایرباس‌های خریداری شده ایران‌ایر به آشیانه فرودگاه مهرآباد دوران تاریخی جدیدی را آغاز کرد که می‌تواند پس از سال‌های طولانی، بار دیگر ناوگان ایران را به جایگاه اصلی خود در منطقه بازگرداند. جایگاهی که برای سال‌های طولانی خالی مانده و تنها بهره آن را ایرلاین‌های منطقه بردند.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا: در حالی قرارداد خرید ۱۰۰ فروند از ایرباس حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که طبق آمارهای رسمی وزارت راه و شهرسازی مسافران ایرانی در طول یک سال حدود نیمی از این مبلغ را صرف خرید بلیت از شرکت‌های هواپیمایی خارجی می‌کنند.

نبود ایرلاین‌های ایرانی در رقابت برای به دست آوردن مسیرهای پرتردد بین‌المللی باعث شده پروازهای کانکشن – ارتباطی – شرکت‌های هواپیمایی منطقه به یکی از پرطرفدارترین پروازها در سطح جهان تبدیل شوند و این شرکت‌ها را به جایی برسانند که تعداد ناوگانشان به شکل فعال به بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما رسیده است.

بازگشت ایران به عرصه جهانی نیازمند قرار گرفتن دوباره شرکت‌های ایرانی در تیم‌های بزرگ هوایی جهان است، تیم‌هایی که با همکاری و مشارکت خود توانسته‌اند آسمان ایران را تسخیر کنند و برای هر یک از مقاصد احتمالی مسافران ایرانی برنامه‌هایی جدی به وجود بیاورند.

در حال حاضر سه تیم مجزا از ایرلاین‌های بین‌المللی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا بازار خود را به شکل جهانی تعریف کنند. یکی از این گروه‌ها شرکت استارایرلاینز است. این شرکت که در حال حاضر ۲۸ ایرلاین رقمی تحت نام آن فعالیت می‌کنند توانسته میزان زیادی از مسافران جهانی را در خود جای دهد.

شرکت هواپیمایی‌ لوفتهانزا، شرکت هواپیمایی چین، شرکت هواپیمایی کانادا، شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی، شرکت هواپیمایی سوئیس و حتی شرکت‌هایی از کروواسی، سنگاپور و مصر نیز در این اتحاد بین‌المللی حضور دارند.

اصلی رقیب منطقه‌ای ایران در بین این شرکت‌ها ترکیش ایرلاینز خواهد بود، شرکتی که در طول سال‌های گذشته تعداد هواپیماهای خود را به شکل قابل توجهی افزایش داده و توانسته با برقراری پروازهای کانکشن میان تهران – استانبول مسافران ایرانی را به مقاصد اروپایی و آمریکایی رهسپار کند، موضوعی که سودی خالص برای این شرکت ترکیه‌ای به وجود آورده است.

دومین تیم مشهور در این عرصه استایتین است. این مجموعه نیز در حال حاضر ۲۰ شرکت هواپیمایی را به طور رسمی در خود جای داده است. شرکت هلندی KLM به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین‌های جهان عضو این مجموعه شده و در کنار آن شرکت‌های هواپیمایی آسمانی از کشور چین و ویتنام نیز در آن حاضر شده‌اند.

قرار گرفتن نام شرکت عربستان سعودی در اتحادی که در آن نام‌هایی مانند KLM و ایرفرانس قرار گرفته‌اند نشان از آن دارد که شرکت‌های ایرانی تا چه میزان از قافله رقابت عقب ماندند.

سومین گروه از ایرلاین‌ها زیر نام وانورد فعالیت می‌کنند. در این اتحاد بزرگ شرکت هواپیمایی ایربیر برلین، امریکن ایرلاینز و بریتیش ایرویز قرار دارند و در این مجموعه بزرگ نام شرکت قطر به عنوان یکی از جدی‌ترین رقبای منطقه‌ای ایران جای گرفته است.

اهمیت این اتحادهای جهانی وقتی خود را نشان می‌دهد که یکی از مدیران کلان شرکت بریتیش ایرویز درباره‌ی وضعیت رقابت این شرکت در آسمان ایران اعلام می‌کند ما با شرکت قطر اتحادی جدی داریم و از این رو در بازار ایران یا دیگر بازارهای منطقه قصد رقابت با آنها را نخواهیم داشت، زیرا در نهایت این یک همکاری کلان به حساب می‌آید.

این اتحاد جهانی و البته بالارفتن تعداد ناوگان شرکت‌های منطقه باعث شده آنها در آسمان ایران به شکلی جدی جولان دهند، در حالی که ایرلاین‌های ایرانی برای برقراری تعداد محدودی از پروازهای بین‌المللی مجبور به اتکا به هواپیماهای قدیمی خود هستند که هزینه بالایی را نیز در بر می‌گیرد، شرکتی مانند قطر توانسته پروازهایی را برقرار کند که از نظر قیمتی رقابت با آن بسیار دشوار است.

برای مثال این شرکت پروازی را از تهران آغاز می‌کند و در نهایت به بوستون آمریکا می‌رساند آنهم در شرایطی که قیمت بلیت آن برای هر مسافر تنها دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.

نبود مقاصد متنوع در فرودگاه‌های ایران باعث شده فرودگاه کشور قطر در دوحه پروازهای برنامه‌ای جدی برای اروپا و آمریکا در نظر بگیرد تا این حد که پروازها از دوحه به مقاصدی مانند پاریس و لندن حتی از چند پرواز در روز نیز بالاتر می‌رود و تعداد مسافران آنها به بیش از ۱۰۰۰ نفر در طول یک روز می‌رسد.

این واقعیت‌های بین‌المللی نشان از آن دارد که نه تنها ایران نباید نگرانی از خرید هواپیماهای جدید داشته باشد که حتی ورود آنها در حال حاضر در شرایطی اتفاق می‌افتد که برای بازکردن فضای رقابت جدید بسیار دیر شده است. در حالی در ایران دغدغه‌های عجیب از کرایه هواپیماهای جدید مطرح می‌شود که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی منطقه با فعال کردن بیش از ۲۰۰ تا حتی ۳۰۰ هواپیما تمام بازارهای منطقه و جهان را در اختیار خود قرار داده‌اند.

هزینه ورود هواپیماهای ایرباس به ایران حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده و اگر ما تنها بازار مسافران ایرانی را از چنگ این شرکت‌های خارجی بیرون بیاوریم، می‌توان انتظار داشت هزینه خرید تمام این هواپیماهای جدید در کمتر از سه سال تامین شود، موضوعی که روشن‌ترین منطق اقتصادی پشتوانه آن خواهد بود./ص


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 8 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 12 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...